Ford C-Max: zábava pro celou rodinu

Ford C-Max patří do kategorie rodinných mini-vanů, kde dostanete prostornější interiér, dobrý výhled vpřed i vzad a notnou dávku praktičnosti.
Ford je v žebříčku prodejnosti v ČR na 4. příčce a je dobře znám širokému počtu řidičů. C-Maxe si dnes můžete vybrat ve dvou karosářských variantách, buď to pěti-místný C-Max nebo Grand C-Max v pěti nebo sedmi-místném provedení. Vyzkoušel jsem C-Maxe 1,6 EcoBoost ve výbavě Trend s příplatkovou výbavou ve formě parkovacích senzorů.

Ford C-Max

Ford C-Max

Exteriér

V porovnání s první generací C-Maxu má současná verze kinetický design, který je odzkoušen a osvědčen na všech Fordech. Myslím si, že svěží křivky auto nezevšední a design zůstane delší dobu aktuální. C-Max má sportovní vzezření díky sportovně vypadajícímu přednímu nárazníku, který trochu evokuje vozy Jaguar.

Interiér

V interiéru o tvarové střídmosti již nemůže být řeč. Palubní deska je vyrobená z kvalitních materiálů již v základním provedení, ale je dosti tvarovaná a působí masivně. Jsou to jen subjektivní pocity, jako celek osobně na mě působí celkem dobře a k autu sedí. Jen musím podotknout, že na středovém panelu je možná až nadmíra tlačítek. Líbí se mi směr nastolený Peugeotem a jeho ztvárnění středového panelu ve vyšším stupni výbavy.
Sedadla mají dobré boční vedení a je na nich dost místa, jak ve předu, tak i vzadu. V zadu jsou 3 samostatné vyjímatelné sedačky. Prostřední sedadlo však nemá plnohodnotnou šířku, ale dá se zasunout do kufru a krajní sedadla se posunou dozadu a do středu. Variabilita je zajištěna.
Zavazadlový prostor má objem 471 litrů, když sklopíme zadní sedadla, zvětšíme kufr na úctihodný objem 1723 litrů.

Ford C-Max - interiér

Ford C-Max – interiér

Výbava

Přiznám se, že razím heslo, méně je někdy více 🙂 Ale vážně, v podstatě mně ve výbavě nic nechybělo. Snad jen bezklíčkový přístup a startovací tlačítko. Stupěň výbavy Trend nabízí poměrně bohatou výbavu, která zahrnuje elektrická, vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, přední elektrická okna s funkcí jednostiskového stažení, volant a hlavice řadící páky v kůži, palubní počítač, 6 airbagů vč. stropních, asistenty ABS, TCS a EBA, spouštěč varovných světel při prudkém brždění, centrální zamykání se sklopným klíčkem a výškově stavitelným sedadlem řidiče s bederní opěrkou. To je výčet hlavních prvků výbavy Trend, zdaleka ne úplný. C-Max v této výbavě pořídíte za cenu již od necelých 400 000,- Kč.

Motor

K vyzkoušení jsem měl motor 1,6 EcoBoost o výkonu 110 kW/150 koní spojený s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou. A musím říci, šlape jako hodinky 🙂 S Fordem jsem do současné doby měl tu čest jen s dieselovým motorem 1,8 TdCi. 1,6 EcoBoost je opravdu tichá, po nastartování vám dává vědět že srdce tepe, jen ručička otáčkoměru. Motor je poměrně tolerantní i k hrubšímu zacházení a odpustí i začátečnické chyby, typicky málo plynu a rychlé pouštění spojky. Vyzkoušeno neteří s ještě nezaschlým řidičským oprávněním.

 

Jízda

Sám se řadím k docela klidným řidičům, dodržující rychlostní limity + 10 až 20 km/h mimo obec a přiznám, že mě auto z počátku trošku nutilo využívat dynamiky.
Nejedná se o žádný supersport, ale auto má výkonu na rozdávání a strávíte s ním příjemné chvilky.
Poměrně lehký motor, přesné řízení a výsledkem je, že Ford jde krásně do zatáček a klikatou okresku si určitě užijete.

[print_gllr id=309]

1 Response

  1. Honza napsal:

    Jezdil jsem několik fordů a tenhle mrňous je ve výhledu pro mou manželku, která jezdí většinou ve městě a kombík focus je pro ni velký. Já mám radši Mondeo.