Nový Peugeot 308: stane se francouzským golfem?


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Peugeot 308 nižší střední třídy dospěl do druhé generace a zdá se, že má dobře nakročeno uspět. Francouzský výrobce jde částečně proti proudu ostatních výrobců. 308 se nám zmenšila. Délka 4253 mm je o 23mm menší, zmenšila se i šířka na 1804mm a výška oproti minulé generaci. Naopak, pro zachování vnitřní prostornosti v podélném směru se prodloužil rozvor náprav o 12 mm. Těžko říci, jak moc je ta hodnota zanedbatelná, protože svou roli hraje také umístění sedadel a jejich tvarování.

Peugeot 308 vyjíždí na nové platformě označované EMP2, na kterou čeká většina modelů koncernu PSA. Velkým krokem vpřed této platformy je použití vysokopevnostní oceli a kompozitních materiálů. Tyto materiály mají za následek ušetření 70 kilogramů. Ve výsledku je Peugeot 308 lehčí až o citelných 140 kilogramů.

Peugeot 308

Peugeot 308

Francouzská elegance?

Na první pohled je vidět, že typické avantgardní tvary francouzských výrobců jsou u nových modelů ty tam a převládá elegance a střídmost. Peugeot 308 zaujímá detaily. V přídi zaujmou přední světlomety s diodovým páskem pro denní svícení a za příplatek full diodovými svítilnami.

Záď designově vychází z menšího modelu 208. Design a jeho líbivost je velmi subjektivní a co člověk, to názor, ale osobně můžu říci, že se mi velmi zamlouvá. V kategorii hatchbacků se jedná o jeden z nejpropracovanějších křivek.

Peugeot 308

Peugeot 308

Otevřeme dveře

A dýchne na nás neotřelý design přístrojové desky. Po usednutí za volant překvapí jeho menší velikost a jeho nekruhovitost, zajímavá poloha přístrojů v zorném poli řidiče, téměř 10” dotykový displej a velmi uhlazenou středovou konzoli s minimem ovladačů. Vzhled středové konzoly je závislý na stupni výbavy. Základní stupeň Access nabídne klasické uspořádání s více tlačítky.

Peugeot 308 - interiér

Peugeot 308 – interiér

Minimum tlačítek a jednoduchost ovládání vidím do budoucna jako trend automobilek. Zaměření na řidiče, jednoduchost ovládání a s tím i související bezpečnost provozu. Ta je ovšem trochu diskutabilní, pokud budete za jízdy klepat na obrazovku, ale možná je to o zvyku. Přijde mi to někdy, že ovládání palubního systému si nezadá s ovládáním mobilního telefonu, který se používat nesmí.

Na vlastní kůži

Novinku jsem si byl prohlédnout u místního prodejce s krátkou projížďkou a 10 kilometrů na nějaké závěry je příliš málo. Když jsem v designu zmiňoval, že se Peugeot mírnil a dal přednost eleganci s uhlazenými tvary, jeden “výstřelek” si neodpustil. Tím je otáčkoměr, kde ručička jde do otáček obráceně než jsme zvyklí. Ale jak se říká, osvěžení musí být.

Celý interiér působí hodnotně a kvalitně. Nikde nic nepovrzává, materiály na pohled i omak působí velmi dobře. V tomto směru nemohu nic vytknout.Za volantem jsem se cítil dobře, skvělý výhled, vyšší posez, dobrý výhled na kapličku přístrojů.

Pod kapotou?

Peugeot montoje pod kapotu ověřené benzínové a dieselové motory. Z benzínových můžete vybírat z motorů o obsahu 1,2 litru s 5-stupňovou převodovkou, dvěma výkonově rozdílnými motory o objemu 1,6 litru a dvěma dieselovými motory o objemu 1,6 litru s pětistupňovou nebo šestistupňovou manuální převodovkou.

S příchodem nové 308 na český trh Peugeot připravil pro zákazníky zaváděcí ceny, kdy základní verzi Access s motorem o objemu 1,2 litru s 82 koňmi pod kapotou pořídíte se slevou 20 000 Kč za 320 000 Kč. Za tyto peníze dostanete tempomat, 6 airbagů, elektrické okna, manuální klimatizaci a autorádio.

Peugeot také připravil akční nabídku financování s Peugeot finance bez navýšení.

Jezdíte někdo novým Peugeotem? Napište své zkušenosti do diskuze.

Podrobnější recenzi si můžete přečíst a shlédnout videotest na auto.cz.

Rate this post

2 Responses

  1. 29.12.2013

    […] že na středovém panelu je možná až nadmíra tlačítek. Líbí se mi směr nastolený Peugeotem a jeho ztvárnění středového panelu ve vyšším stupni výbavy. Sedadla mají dobré boční […]

  2. 9.4.2015

    […] Mezi hráči o evropské auto roku je BMW i3, Citroënem C4 Picasso, Mazda3, Mercedes třídy S, Peugeot 308 a Tesla S. Domácí Škoda se dostala do vybrané společnosti a můžeme se jen těšit jak boj o […]