Co vznikne, spojí-li se D-Zug a Porsche 930?


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Odpověď na otázku v titulku je jednoduchá. Projekt Mjölner. Společnost D-Zug má své sídlo v americkém Willmingtonu a zabývá se performancemi vozů Porsche. Z původně malé dílny na sportovní automobily ze 70. let 20. století vznikl docela velký projekt, jehož majitelé trpí na automobily značky Porsche a přestavují je na fajnové modely.

Inspirace závodními speciály

Oblíbili si hlavně modely ze 70. a 80. let 20. století, například závodní speciály Porsche 935 K3 a 934.

Hlavní slovo zde ale přitom drží sériové vozy 930 Turbo. Toto černé kupé bylo na trhu představeno v roce 1986. Disponovalo 3,3 litrovým plochým šestiválcem umístěným za zadní nápravou. Nabízelo výkon 282 koní, což činí 207 kW.

Vůz severského boha

Projekt Mjölner své jméno získal své jméno podle kladiva severského boha Thóra. Inspiraci hledá v závodních speciálech a jejich vlastnosti dotahuje až do extrémů. Vychází ze sériové karosérie a překvapí už designem vozu. Na sériový model je napasována řada komponent pocházejících ze závodních vozů. Například přední nárazník automobilu původně patřil modelu Porsche 911 RSR, který disponoval motorem o objemu 2,1 litru. Dále přední blatníky pocházejí z modelu RSR s třílitrovým objemem.

Naproti tomu kapota motoru vybavená přítlačným křídlem, zadní blatníky a nárazníky odkazují na model Porsche 935 z roku 1976, který brázdil závodní automobilové okruhy. Nejde ale jenom o karoserii. Také technika je složena z několika modelů. Z Porsche 930 Turbo vzali podvozek, komponenty na zavěšení předních a zadních kol potom ze závodních modelů RSR a 935. Vůz pohání plochý šestiválec s objemem 3,5 litru. Nechybí původní čtyřstupňová manuální převodovka ve stylu závodního Porsche 935. Vůz se chlubí výkonem 607 koní, tedy 447 kW. Projekt Mjölner je v prodeji na ebay a případné zájemce bude stát v přepočtu minimálně 2 650 000 Kč.

 

Rate this post