Automobilka Nissan má jasný cíl. Jaký?
Plánovači japonské automobilky Nissan se domnívají, že trh automobilů crossover ještě zdaleka není nasycený. Proto se chystají tento segment tržní nabídky zásobovat ještě svými dalšími produkty. Doufají, že se jim povede objevit na trhu ještě nějaké mezery a ty velmi úspěšně vyplnit svými produkty. Zkrátka v kategorii SUV a crossover ještě ani zdaleka neřekli poslední slovo.
Výsadní postavení na evropském trhu
Situace nahrává předpokladům výrobce Nissan, a sice, že se dá ještě zkonstruovat SUV nebo crossover, který zaujme na trhu a přinese něco nového a neotřelého. Něco, co zájemce o značku chytne natolik, že si nový vůz pořídí. Automobilka nyní zásobuje Evropu svými modely z kategorie SUV. Úspěšně se jí daří, mezi japonskými značkami zde má na trhu výsadní postavení. Ukazuje to úspěch modelů Juke a Qashqai. Podle Philippa Kleina, který ve společnosti pracuje jako plánovač produktů a má tudíž vývoj novinek tak říkajíc pod palcem, se chystá další vůz, který by měl zmiňovanou řadu rozšířit.
Signály z frankfurtského autosalonu
Určité signály ukázal už koncept Gripz, který automobilka předvedla na nedávno skončeném frankfurtském autosalonu. Tento koncept bere inspiraci jak ze sportovních modelů Nissan Z, tak i z vozu Juke. Různých podob novinky je ve hře ale hodně. Například může jít i o variaci na vůz Qashqai nebo X5 a X6. Také se mluví i o tom, že trefou do černého se stane crossover menší velikosti. Ovšem příliš přehnané zmenšování vozu by také situaci příliš neprospělo. Zatím je ale vše ve fázi objevování a hledání té nejlepší kombinace, která dokonale zapadne do nabízené řady automobilů Nissan. Vezme si z nich to nejlepší, a posune ho někam dál. Důležité je, aby se trefila do vkusu a požadavků potenciálních zákazníků. O konečné podobě je ale zatím předčasné mluvit.