Automobilka Ferrari a její unikáty – jaké jsou?


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Tuto automobilku rozhodně není třeba jakkoliv výrazně představovat, jelikož se jedná o celosvětový fenomén. Auta jsou symbolem luxusu, jsou symbolem elegantního designu, ale i skvělého výkonu. Pokud je něco, na co se společně aktuálně podíváme, potom to jsou zajímavosti, které se automobilky týkají. A některé jsou skutečně velmi unikátní. Podívejte se na ně společně s námi.

Jaký je nejlevnější a nejdražší náhradní díl?

Pokud se s vaším vozem Ferrari cokoliv stane, můžete si samozřejmě objednat i náhradní originální díly. To není rozhodně nic neobvyklého. Nutné říci, že jsou však poměrně drahé. A v souvislosti s tím se podíváme na to, jaké díly jsou ty nejlevnější. Pokud vás to zajímá, tak to jsou postřikovače čelního okna. Konkrétně u modelu s označením Ferrari 488. Zapomenout ale nesmíme ani na ten nejdražší díl, který si lze na tento automobil pořídit. O jaký se jedná? Je to karbonový skelet modelu La Ferrari. Ten rozhodně není nijak levnou záležitostí v podobě náhradních dílů.

Znáte nejdražší Ferrari na světě?

Cena některých vozů je skutečně vysoká, a tak pro běžného smrtelníka je daný automobil jenom velmi těžko dostupný. Pokud u ceny konkrétního vozu zůstaneme, je dobré podívat se společně na to, jaký automobil z této automobilky je tím nejdražším. Nejedná se o nový kousek, jelikož se naopak jedná o kousek historický. Jeho označení je Ferrari 335 Sport Scaglietti. Jedná se o závodní speciál, tedy nikoliv sériově vyráběný model. Pokud se podíváme na jeho cenu, tedy tu, za kterou byl vydražený, tak se jedná o částku přesahující 32 milionů. Nikoliv korun, ale eur. Je tedy jasné, že v přepočtu na české koruny šla jeho cena do stovek milionů korun. Nijak levné ale nejsou ani vozy, které jsou vyráběny buď přímo na zakázku konkrétním lidem, nebo se jedná o různé limitované edice, kde je jejich výroba spojena s počtem jenom několika málo kusů.

Jak je to se zakladatelem?

Pokud se podíváme na založení této dnes tolik známé značky, je třeba říci, že jejím zakladatelem byl Enzo Ferrari. To většina fanoušků jistě zná. Pokud se ale podíváme na to, co vůbec tento název znamená, je třeba si vysvětlit původ slov, které jsou fabbro ferraro. Ty bychom si mohli přeložit tak, že se jedná o označení kováře. Tím samotný zakladatel značky sice nebyl, ale pokud se podíváme na jeho otce, tak ten už ano.

Přesuny továrny nebyly nic neobvyklého

Pokud se podíváme také na první továrnu značky Ferrari, je třeba říci, že automobilka byla založena v roce 1939. A to konkrétně v Modeně. O 4 roky později však byla kompletně přestěhována, a to do Maranella. S tímto místem je automobilka spjata dodnes. Říci ale musíme, že osud továrny zde rozhodně nebyl jednoduchý. V roce 1943 totiž byla kompletně vybombardována a tak musela být opět postavena. K tomu došlo v roce 1946.

Muzeum Ferrari má spojitost s Českou republikou

Pokud se podíváte na Muzeum Ferrari, je rozhodně nutné říci, že se i ze satelitního pohledu jedná o naprosto unikátní a velmi moderní stavbu. Kromě toho, že její rozpočet byl celých 7 milionů liber je velkým unikátem hlavně jméno architekta, který ji projektoval. Byl to Jan Kaplický, který byl vyhlášený tím, že se rozhodně nebál moderních stylů, a to ani v historických zástavbách.

Nejprestižnější značka automobilismu

Podíváme-li se do segmentu automobilismu, je třeba říci, že právě v něm si značka Ferrari stojí velmi dobře. Dokonce tak dobře, je že je nutné říci, že mu jasně kraluje. Alespoň podle informací, které jsou spojeny s žebříčkem Brand Finance, který můžeme označit za poměrně prestižní. Kromě toho, že je automobilka označena tímto způsobem nesmíme zapomínat také na fakt, že daná slova potvrzuje třeba i burza, kde se automobilka nachází a kde se jí zatím daří celkem dobře.

Stále ve Formuli 1

Formule 1 je prestižní motoristický závod, který znají nejenom fanoušci na celém světě. V souvislosti s tím nesmíme zapomínat na to, že právě Ferrari je automobilkou, která se ho účastní nepřetržitě, a to od samotného počátku. Nenajdete jiný tým, který by se tímto mohl pyšnit. Buď začali později, nebo došlo k tomu, že již skončili a nyní je na startu nenajdete. S tímto faktem je spojené nejenom to, že automobilka v souvislosti s tím vytvořila řadu formulí. Nesmíme opomíjet ani to, že díky takto dlouhému účinkování se jí také velmi dobře daří. V poháru konstruktérů má 16 titulů, a pokud jde o ty jezdecké, tak těch má 15.

Počet vyrobených vozů stále stoupá

I když se jedná o automobilku, u které jde hlavně o prestiž, musíme říci, že počet vyrobených modelů neustále stoupá. Máme-li být konkrétní, tak aktuálně jich automobilka vyrábí téměř 8 000 ročně. Vzhledem k unikátnosti je to skutečně celkem dobré číslo, které ukazuje, že pokud jde o prestiž, má automobilka rozhodně co nabídnout. Pokud se podíváme na rok 1985, tak to byly jenom zhruba 3 000 automobilů. Je tedy jasné, že počet vyráběných a také prodávaných vozů stále stoupá.

Ferrari nejsou jenom auta

Značka Ferrari ve světě automobilismu přirozeně dominuje, ale nejedná se o jedinou oblast, kde je známá. Proč? Jelikož segment, na který se také velmi výrazně soustředí, je spojený s nabídkou merchandaisingu. A ten je dnes u řady fanoušků daných automobilů skutečně velmi oblíbený. Pokud se podíváme také na jeho ceny, je nutné říci, než nepatří k nejlevnějším. Z toho už celkem jasně vyplývá, že pokud jde o výše marží, tak jsou na oblečení a dalších doplňcích výrazně větší, než když zabrousíme do klasického prodeje běžných nebo zakázkových automobilů, nebo zabrousíme do segmentu renovace některých aut.

Rate this post