Ležáky v bazarech – na která auta se zde jenom práší
Každý potvrdí, že návštěva autobazaru není vždy tak snadná, jak to na první pohled může vypadat. Důvodů pro to je hned několik. První je celkem velký výběr a tak vybrat to pravé nemusí být vždy a pro každého tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát. Dalším možným negativem je i to, že jsou zde otravní prodejci, kteří se snaží zákazníkům vnutit některá auta. Velmi často se jedná doslova o ležáky, které nikdo nechce a na které se zde jenom práší. Nechcete, aby takový automobil byl vnucený i vám? V takovém případě se podívejte na seznam těch, které se prodají až za několik měsíců už přivezení do bazaru, nebo zveřejnění v inzerci.
Peugeot 108
Malá auta jsou rozhodně hitem, ale ne všechna. Toto je jasný důkaz. Někoho už na samotném začátku odradí to, že se jedná o Francouze, což může být v budoucnu spojeno s různými negativy, a to hlavně s ohledem na možné poruchy. Není to ale jediný hlavní důvod. Opomíjet nelze ani to, že nejdéle zde většinou stojí Peugeot 108, z roku 2015. Tedy poměrně mladý model. Když se ale podíváme na cenovku, tak není rozhodně nijak malá. Už nové auto je celkem drahé a tak volba, zda dát za ojetinu tohoto typu zhruba 250 000 Kč, má celkem jasnou odpověď. Navíc malý vůz není pro každého a tak zde hraje roli také možná omezenost samotného trhu.
Kia Soul II
Nyní mluvíme o poměrně novém modelu, jelikož jeden z největších ležáků je ten, který pochází z roku 2016. Je tedy jasné, že už to může působit pochybnosti. Kdo by totiž prodával vůz rok starý. Buď má existenční potíže, nebo dochází k tomu, že s vozem není spokojený a chce se ho zbavit. A to si může myslet i případný kupující a raději se vozu vyhne. Navíc může odradit i cena, která je v případě takové ojetiny na částce okolo 530 000 Kč. Když dojde ke srovnání podobných ojetých modelů, nebo i větších nových aut, je více než jasné, že konkurentů je zde mnoho. Poslední fakt, proč jde o ležáky v bazarech, je spojený také se vzhledem daného vozu. Kulantně lze říci, že se design automobilce skutečně moc nepovedl.
Seat Toledo
Jezdíte po silnicích a sledujete ostatní automobily? Schválně, kdy jste naposledy viděli model označený jako Seat Toledo. Rozhodně se dá říci, že jich zase není až tolik. A to, že nejsou oblíbené v rámci prodeje nových automobilů, se pochopitelně negativně podepisuje i na tom, že nejsou nijak oblíbené ani v případě ojetých aut. Zkrátka a jednoduše Seat ještě s řadou svých modelů nemá tak silné postavění, jako je tomu i u jiných automobilek. Vůz navíc nijak nenadchne a může působit stejně, jako konkurence. Podívejme se i na to, za kolik lze takový model z roku 2015 pořídit. Jeho cena je necelých 400 000 Kč, což také samo o sobě není tak velké lákadlo, proč by mělo právě toto auto z prodejní plochy co možná nejdříve zmizet.
Nissan Pulsar
Na první pohled celkem povedený vůz, který určitě zaujme svým designem. V tomto směru určitě svého majitele nezklame. V tom, že je prezentované jako rodinné auto už lehce ano, jelikož parametry přece nejsou tak dobře uzpůsobeny pro přepravu početnější rodiny. Když na auto narazíte v bazaru, tak většinou v jeho zánovní verzi, a to z roku 2016. Rok staré auto, které se neprodává, pochopitelně vzbuzuje mnoho pochybností. Jednou z důvodů, proč ho málokdo koupí, je cena okolo 450 000 korun českých. Kdo dá dohromady půl milionu, a chce auto za takovou sumu, ten už v segmentu rodinných vozů jistě dokáže sáhnout po různých jiných alternativách.
Renault Kadjar
Ať se automobilka snaží sebevíc propagovat tento automobil, stále dochází k jednomu jedinému. A to k faktu, že se automobilu zase až tak nedaří. A to lze říci i o verzi roku 2016, která je k mání v bazarech nejvíce. Vzhled vozu je skutečně lákavý a kdo chce mít velké auto, toho může zaujmout. Jelikož je ale trh s vozy SUV a s crossovery doslova přesycený jinou konkurencí, je poměrně složité uspět s modelem, který při svém ročním stáří stojí okolo 600 000 korun českých.
Renault Espace V
Velmi podobný příklad, jako v případě verze Kadjar. S tím rozdílem, že nyní nemluvíme o voze SUV ale o velkém rodinném voze, který dokáže s ohledem na praktičnost rozhodně vyniknout. Pokud jde ale o design, tak ten už tak povedený není a n zachrání to ani řada velmi povedených prvků. A poslední finální pomyslný hřebíček do rakve přijde v tu chvíli, kdy se někdo zeptá na cenu. Není moc rodin, které by si chtěli pořídit rok starý rodinný automobil, za který budou muset ze svého rozpočtu dát sumu necelých 850 000 Kč.
Mini One D
Čím auto zaujme? To není třeba připomínat, jelikož se pochopitelně jedná o jeho design. Kdo chce mít styl, ten má jasno v tom, jaké auto chce. Tedy pokud si to může dovolit. Jinak totiž mluvíme o autu, které jenom těžko dokáže v něčem překonat konkurenci, když nehledíme přímo na vzhled. V bazarech se nejčastěji setkáte s modelem z roku 2013. A jeho ceny? Blíží se hodnotě 350 000 korun českých. Nastává tedy jasná otázka, zda si za tuto cenu nekoupit automobil novější, s menším nájezdem a lepší výbavou, který zklame jenom tím, že nevypadá natolik stylově. A vzhledem k tomu, že tento model se prodejcům často jenom válí na prodejní ploše, je jasné, co většina lidí na tuto otázku odpoví. Čas od času se ale najde někdo, kdo má dvě vlastnosti, a to plnější peněženku a styl. A pro toho je Mini, a to nejenom nutně tato verze, ale jakákoliv další jasná volba. Moc takových lidí ale není. I proto tolik aut této značky dnes nepotkáte ani na tuzemských, ani na zahraničních silnicích.