Výměna ventilátoru topení


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Zvláště nyní, v chladnějším období je funkčnost ventilátoru topení velmi důležitá. A to samozřejmě hlavně z toho důvodu, že právě díky němu můžeme nejenom interiér vozu ohřát na požadovanou teplotu, ale dochází také k tomu, že se celkem jednoduše, rychle a také snadno odmlží i čelní sklo. Pokud ventilátor topení nefunguje, jak má, je to logicky problém. Podívejme se proto jak postupovat v případě konkrétní výměny, pokud je nezbytná.

Roli hraje typ vozu

Zapomínat nesmíme na to, že klíčovou roli v daném směru hraje hlavně typ vašeho vozu. Je logicky důležité zjistit si, na jakém konkrétním místě je ventilátor topení uložený a jakým konkrétním způsobem se k němu budete moci dostat. Pokud vás zajímají informace o tom, kde konkrétní fakta najdete, je třeba říci, že je ideální použít třeba servisní příručku, která je v tomto směru ideální cestou, která vám přijde vhod. Stejně tak lze potřebné informace i celkem jednoduchým způsobem dohledat také online.

Pokud se podíváme na konkrétní vozy, je třeba říci, že velké množství automobilů mělo a má ventilátor umístěný v oblasti pod palubní deskou, a to v prostoru u spolujezdce. Právě zde ho doporučujeme hledat jako první, jelikož je velmi pravděpodobné, že právě toto je to konkrétní místo, kde ho také budete moci přesně najít.

Začněte odpojením pojistky

Nyní již můžeme jít konkrétní cestou, se kterou souvisí to, že budeme stávající ventilátor demontovat. Pokud se budete držet našich konkrétních rad, j e třeba říci, že to první, co je třeba udělat, je rozhodně povinnost toho, že odpojíte příslušnou pojistku. Tedy takovou, která je spojena právě s ventilátorem jako takovým. Jakmile je konkrétní pojistka odpojena, můžete se pustit do další práce. Důvodem odpojení této pojistky je přirozeně to, že tím zajistíte, že ventilátor nebude pod proudem a tak se nemusíte obávat jeho případného spuštění. Existuje samozřejmě také alternativní postup, který je spojený s tím, že budete moci odpojit autobaterii. Pokud je pro vás tento postup jednodušší, můžete.

Začněte s demontáží

Pokud je ventilátor topení umístěn ve zmíněném prostoru před spolujezdcem, je ideální pokračovat při demontáži tak, že demontujete nejprve spodní kryt pod palubní deskou, stejně jako je ideální demontovat i přihrádku u spolujezdce. Samozřejmě ani zde nezapomínejte na to, že záleží na konkrétním typu vašeho automobilu. Postup demontáže by měl být u většiny z nich stejný. A to takový, že nejprve najdete jednotlivé šrouby, které postupně demontujete. Jakmile jsou veškeré šrouby demontovány, již by mělo dojít k tomu, že danou konkrétní přihrádku, stejně jako samotný kryt pod palubní deskou celkem jednoduchým způsobem uvolníte. Jakmile se tak stane, měli byste již mít k danému ventilátoru celkem dobrý přístup. Tím je tedy prvotní postup spojený s demontáží u konce.

Demontujte samotný ventilátor

Jakmile máte k ventilátoru tolik potřebný přístup, můžete začít i s jeho samotnou demontáží. Zde nezapomeňte na jednu důležitou věc, a to přirozeně takovou, že daný ventilátor bude součástí bloku samotného topení. A to v daném případě znamená, že ho z něho musíte také demontovat. U celé řady vozů to však nemusí být nijak velký a neřešitelný problém. A to přirozeně z toho důvodu, že s ventilátorem samotným stačí pootočit, díky čemuž ho budete moci jednoduše uvolnit. I toto je jeden z těch důvodů, proč jsme při prvotní demontáži doporučovali mít větší prostor k následním pracím.

Jakmile je ventilátor samotný povolený, nezapomínejte také na to, že je stále připojený k vašemu vozu. A tak je třeba ho nejprve odpojit a teprve v tu chvíli přichází na řadu onen nejdůležitější krok, kdy ho z vozu opatrně, někdy s použitím trochu síly vyjmete. Jakmile je vyjmutý, je možné ho otestovat.

Jelikož primárním cílem je výměna ventilátoru topení, je ideální nejprve zjistit, zda je tento současný skutečně vadný. Zjistíte to celkem jednoduše, a to tak, že ho připojíte ke zdroji. Zde pozor na to, že by se mělo jednat výhradně o zdroj, který má napětí 12V. Jakmile ho připojíte, buď se nic nestane, nebo se roztočí. Pokud je něco, co rozhodně doporučujeme, to je obezřetnost a ochrana vašich prstů, jelikož k případnému roztočení dojde skutečně velmi rychle. Bezpečnost by v rámci daného postupu měla být na prvním místě. Pokud dojde k jeho roztočení, je více než jasné, že konkrétní problém je někde na samotném připojení k vašemu vozu. Zde už je dobré kontaktovat autoelektrikáře, který může mít nejenom potřebné vybavení, ale může mít také potřebné zkušenosti.

Výměna ventilátoru

Pokud skutečně zjistíte, že současný ventilátor je nefunkční, je jasné, že se neobejdete bez výměny. Jiný můžete koupit buď nový, nebo použitý. Nezapomínejte na to, že by se mělo jednat o typ určený do vašeho vozu. Jakmile ho máte, postupujte v jeho montáži v opačném směru. Nejprve ho doporučíme otestovat a teprve poté ho umístěte do vozu. Samozřejmě nejprve je třeba jeho připojení a teprve poté se zaměřte na jeho správné usazení na místo.

Jakmile na svém místě drží, je dobré nejprve zapojit pojistku a klasicky vyzkoušet, jestli vše opravdu funguje tak, jak fungovat má. Pokud ano, je dobré opět pojistku pro vaši větší bezpečnost vypojit a následně klasicky namontovat kryty vaší palubní desky. Jakmile je hotovo, pojistka může být opět umístěna na svém místě. V tuto chvíli také dojde k tomu, že by měla být výměna ventilátoru topení plnohodnotně provedena a to by mělo opět fungovat tak dobře, jak sami požadujete.

Rate this post