Oprava píchlé pneumatiky


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Pneumatiky neustále procházejí velmi významným a výrazným vývojem, což se pozitivně podepisuje nejenom na jejich jízdních vlastnostech a na jejich celkové odolnosti. Na druhou stranu bychom neměli zapomínat na to, že se stále můžeme setkat se situací, kdy píchneme. V takovém případě máme na výběr ze dvou konkrétních možností. První je výměna pneumatiky. Pokud ale nemáme rezervu, je nezbytná oprava píchlé pneumatiky. A to pomocí jednorázové sady, kterou bychom samozřejmě měli vozit i v našem voze. Pokud je to také váš případ, podívejme se společně na to, jak danou sadu použít a pneumatiku opravit.

Nejprve je třeba připravit ventilek

Prvním krokem, který je ihned po píchnutí třeba udělat, je zastavení na bezpečném místě. Jakmile se tak stane, je třeba se podívat na samotnou píchlou pneumatiku. Tu je dobré nejprve zkontrolovat, a to s ohledem na to, zda se cizorodý předmět stále nenachází zapíchnutý v ní. Pokud ano, je nezbytností jeho vyjmutí. Pokud je po této stránce vše v pořádku, je třeba připravit si samotné ventilky. V tomto ohledu je prvním krokem odstranění klasické čepičky, která chrání samotný ventilek. Poté je třeba vyšroubovat také samotná střed ventilu, jinak může být problém nejenom s aplikací konkrétní směsi určené na opravu, ale bude problém i s následným nafouknutím vaší pneumatiky. Jakmile je tedy vše připraveno k opravě, můžete se pustit do dalšího kroku.

Připravte si lahev s těsnící hmotou

Dnes existují takové sady na opravy kol, díky kterým je samotné použití nejenom velmi jednoduché, ale je také velmi rychlé. Pokud budeme konkrétní, tak si danou sadu, tedy konkrétní lahev stačí jednoduše připravit. Nejprve je třeba prorazit, nebo jinak otevřít víčko, na které následně našroubujete propojovací trubičku. Jak už jistě sami tušíte, druhý konec propojovací trubičky jednoduše nasadíte na samotný ventil vaší píchlé pneumatiky. Následně je vše připraveno k nejdůležitějšímu kroku, a to samotné opravě.

Obsah láhve vymačkejte do pneumatiky

Jakmile máte propojovací trubičku připojenu na správném místě, již se můžete pustit do vymačkání kompletního obsahu dané láhve do vaší pneumatiky. Zde je třeba, abyste byli skutečně důslední, s čímž souvisí to, aby se do konkrétní pneumatiky dostalo tolik hmoty, aby bylo možné danou díru bez potíží zacelit.

Zde pamatujte na to, že sady mohou existovat také v různých dalších provedeních, s čímž mimo jiné souvisí také to, že ne vždy se obsah lahve vymačkává, jelikož některé sady jsou řešené formou spreje. Postup je ve všech případech stejný, a to nutnost důkladného nasazení na ventil a následně nutnost toho, že bude do pneumatiky aplikován plný obsah dané náplně.

Pneumatiku nafoukněte

Jakmile je opravná směs na svém místě, můžete se pustit do další fáze samotné opravy. Ta už souvisí s tím, že opět přišroubujete zpět na pneumatiku střed daného ventilku. Jakmile je na svém místě, je třeba danou pneumatiku nafouknout. Pokud ve voze máte k dispozici kompresor, zcela určitě oceníte možnost bezpracného nafouknutí, kdy můžete zároveň sledovat i to, kolik vzduchu je již v pneumatice. Pokud kompresor nemáte, je možné využít klasickou pumpičku a pneumatiku nafouknout ručně. A to s tím, že konkrétní nahuštění přesně zkontrolujete na nejbližší benzinové pumpě.

oprava pneumatiky

Se samotným nafouknutím totiž souvisí povinnost, že tlak uvnitř pneumatiky, kam jste aplikovali opravnou směs, by neměl být větší, než 2,5 baru. Jedině tak budete mít jistotu, že vše bude z hlediska bezpečnosti a jízdných vlastností fungovat tak, jak má,

Můžete vyrazit

Jakmile je pneumatika nahuštěna, můžete bez potíží pokračovat v cestě. Během prvních kilometrů doporučujeme zastavit a zkontrolovat, zda je oprava provedena správně, zda má pneumatika stále požadovaný tlak a zde nedochází k jakémukoliv jinému problému. Pokud je vše v pořádku, můžete pokračovat v jízdě. Pozor také na to, že takto opravená pneumatika může být koncipována jenom na rychlost, která nesmí přesahovat 80 kilometrů v hodině. Na to pamatujte ve chvíli, kdy se na cestu vydáte. Pokud byste totiž danou rychlost přesáhli, může to pro vás znamenat riziko toho, že může dojít k nehodě.

Rychle a jednoduše

Pamatujte, že danou opravu byste měli zvládnout poměrně rychle a také poměrně jednoduše. Pokud budeme konkrétnější, je třeba říci, že vše nemusí trvat déle, než jenom několik desítek minut. Záleží hlavně na vašich zkušenostech, stejně jako na celkové zručnosti. Také byste neměli zapomínat na jeden další důležitý fakt, který je spojený mimo jiné také s tím, že dnešní sady na opravu pneumatiky nemusí nijak výrazně dlouho tvrdnout a v podstatě ve chvíli, kdy se dostanou do vaší pneumatiky, můžete vše jednoduše nafouknout a můžete hned vyrazit. To platí nejenom o opravě kol na vašem osobním automobilu, ale platí to také v případě, kdy píchnete pneumatiku na motocyklu a nezbývá vám také nic jiného, než ji samozřejmě opravit.

Oprava je jenom provizorní

Pamatujte také na to, že tato oprava píchlé pneumatiky je jenom provizorní. I když budete moci ujet třeba i několik desítek kilometrů, je třeba stále počítat s tím, že plnohodnotná pneumatika by měla být vždy základem. V tomto případě tedy doporučujeme především to, abyste mysleli na výměnu vaší pneumatiky za opět kvalitní a nový kus, který nebyl nikdy poškozený. Danou opravovanou pneumatiku pravděpodobně vyhodíte, jelikož jiné využití v daném případě nemá. A to ani ve chvíli, kdy se jí rozhodnete plnohodnotně spravit. Ceny nových pneumatik jsou totiž natolik příznivé, že musíme říci, že se jakékoliv opravy v podstatě nevyplatí. I na to je dobré pamatovat.

Rate this post