Minitest: Hyundai i30 1,6 CRDi


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Měl jsem možnost vyzkoušet, jak jezdí blízký příbuzný od C’eedu, Hyundai i30. Za tuto možnost musím poděkovat zlínskému prodejci Samohýl Motor a.s. Auto jsem dostal v 5-dveřovém provedení s dieselovým motorem o objemu 1,6 s výkonem 94 kW při 4000 ot./min.
i30 je na trhu dostupná také jako praktický kombík nebo pro mladší , příp. starší dvojici jako 3-dveřový. 3-dveřové verze autombilů této  kategorie mi připadají jako dosti nepraktické, možná to je jen úhel pohledu a na potřebách každého znás. I tak prodejní statistiky mluví jasně ve prospěch 5-dvěřových verzí a verzí kombi.
i30 spadá svými rozměry do kategorie nižší střední třídy a bezpochyby to bude nebo spíše je automobil, který osloví rodiny a musím po zkušenosti s autem říci, že má co nabídnout.

Krátce o historii

Hyundai svou i30 vyrábí v České republice a nyní z montážní linky sjíždí ve své 2 generaci. První představení i30 bylo v roce 2008 a v roce 2011 přišla druhá generace s ostřeji řezanými linkami  a oproti první generaci se jedná o velký pokrok kupředu. Vůz nahrazuje i u nás prodávaný model Elantra. Na vzhledu jde jasně vidět, že ponechat vývoj vozu v evropském vývojovém centru jednoznačně prospěl.
Auto patří k nejprodávanějším v ČR. V uplynulém roce 2013 sjelo z linky 124 500 kusů, což činí 41% všech vyráběných modelů v Nošovicích.

Z venku

Ostřejší prolisy, seběvědomý vzhled. Ano, auto se může postavit proti svým konkurentům ze stáje Škoda, Seat, Ford, Opel, Toyota, Kia… mohl bych pokračovat dál a dál 🙂 v podstatě každý výrobce má v této třídě svého zástupce. Auto zaujme i po třech letech a má co nabídnout.

Hyundai i30

Hyundai i30

Auto má délku 4,3 m, šířku 1,78 m a výšku 1,47 m. Velikost vnitřního prostoru odvozuje rozvor, který je 2,65 m. i30 se oproti první generaci zvětšila, ovšem uvnitř je pocit stísněnější. Tabulkové rozměry ovšem mluví o opaku. Dobře si pamatuji záběry z autosalonu, kde se nový Hyundai i30 představoval a při při zkoušení i30 jedním z nevyšších představitelů Volkswagenu uniklo video s komentářem, proč nemáme tohle a tohle v našem Golfu.

Pod kapotou

máme dieselovou jednotku o objemu 1,6 l s výkonem 94 kW. Pohonná jednotka dosahuje max. rychlosti 186 km/h a z o 0 na 100 km/h zrychlí za 11,7 s. Objem palivové nádrže je 53 l a měla by být vzhledem k využití automobilu dostatečná. Motor je spojený s ručně řazenou 6-rychlostní převodovkou.

Hyundai i30 1,6 CRDi

Hyundai i30 1,6 CRDi

Nasedneme

a dobré dojmy pokračují i u uvnitř auta. Kvalitní zpracování, dobré materiály jak na dotek, tak i na pohled. Musím zdůraznit budíky před volantem. Pěkně designově zpracované a jedinečně zpracovaný malý displej mezi budíky. Na středovém panelu je další velký displej, kde se zobrazuje obraz couvací kamery. Nemám rád digitální palivoměry, který tu také nalezneme.

Hyundai i30 - interiér

Hyundai i30 – interiér

Prostor pro posádku působí také dobře, přední sedadla jsou trochu výše posazená s dobrým bočním vedením. Volant je nastavitelný ve dvou osách s nezvykle velkým rozsahem nastavení. Prostoru na zadních sedadlech je vzhledem k velikosti rozvoru dost, prostor pro nohy je nadprůměrný. Prostor pro zavazadla nabídne v základu 378 l.

Jedeme

a vnitřní prostor je velmi dobře odhlučněn. Ani ve vyšších otáčkách výrazněji neprostupuje do prostoru pro posádku. Motor se po zahřátí ještě zklidní a je ukázkově klidný.  S autem se dá jezdit v průměru i pod 6 l na 100 km bez většího snažení.
Podvozek je příjemně tvrdý a je radost s ním jet do zatáček. Okresní klikaté silnice si opravdu užijete. Kdo bydlíte na Jižní Moravě, doporučuji na cestě z Mikulova po přejetí novomlýnských nádrží odbočit do prava, směr Kyjov. Tuto místy značnou klikatici si užijete. Věc, která mě příjemně překvapila a znám ji z Fiatu Punto, je nastavitelný posilovač řízení ve 3 stupních. Máte na výběr comfort, normal a sport. Přepnutím módu se změní tuhost řízení. Že by se změnila i strmost, to by jsme se museli podívat do jiné kategorie automobilů. Ale i tak je to přijemný doplněk, který ocení zejména vaše manželka. S módem comfort bude točit s volantem jedním prstíkem.

Hodnotíme

i30 má opravdu co nabídnout a zklamáním určitě nebude. Ikdyž jí budete srovnávat se Škodou Octávií, budete mít těžkou hlavu v rozhodování. Prostě a jednoduše, s i30 musíme počítat.

Plusy

  • kvalitní a příjemný interiér
  • dobré jízdní vlastnosti
  • záruka
  • přijatelné ceny příplatkové výbavy
  • spotřeba

Mínusy

  • já nic zásadního nenašel 🙂

Foto: NetCarShow.com

Technické údaje
Motor Hyundai i30 1,6 CRDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1582
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 94 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 260 / 1900 – 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 186
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 11.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 4.5 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 348 / 1316
Objem nádrže (l): 53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1515 / 425
Rozměr pneu: 225/45 R17

Rate this post