Minitest: Hyundai i30 1,6 CRDi
Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173
Měl jsem možnost vyzkoušet, jak jezdí blízký příbuzný od C’eedu, Hyundai i30. Za tuto možnost musím poděkovat zlínskému prodejci Samohýl Motor a.s. Auto jsem dostal v 5-dveřovém provedení s dieselovým motorem o objemu 1,6 s výkonem 94 kW při 4000 ot./min.
i30 je na trhu dostupná také jako praktický kombík nebo pro mladší , příp. starší dvojici jako 3-dveřový. 3-dveřové verze autombilů této kategorie mi připadají jako dosti nepraktické, možná to je jen úhel pohledu a na potřebách každého znás. I tak prodejní statistiky mluví jasně ve prospěch 5-dvěřových verzí a verzí kombi.
i30 spadá svými rozměry do kategorie nižší střední třídy a bezpochyby to bude nebo spíše je automobil, který osloví rodiny a musím po zkušenosti s autem říci, že má co nabídnout.
Krátce o historii
Hyundai svou i30 vyrábí v České republice a nyní z montážní linky sjíždí ve své 2 generaci. První představení i30 bylo v roce 2008 a v roce 2011 přišla druhá generace s ostřeji řezanými linkami a oproti první generaci se jedná o velký pokrok kupředu. Vůz nahrazuje i u nás prodávaný model Elantra. Na vzhledu jde jasně vidět, že ponechat vývoj vozu v evropském vývojovém centru jednoznačně prospěl.
Auto patří k nejprodávanějším v ČR. V uplynulém roce 2013 sjelo z linky 124 500 kusů, což činí 41% všech vyráběných modelů v Nošovicích.
Z venku
Ostřejší prolisy, seběvědomý vzhled. Ano, auto se může postavit proti svým konkurentům ze stáje Škoda, Seat, Ford, Opel, Toyota, Kia… mohl bych pokračovat dál a dál 🙂 v podstatě každý výrobce má v této třídě svého zástupce. Auto zaujme i po třech letech a má co nabídnout.
Auto má délku 4,3 m, šířku 1,78 m a výšku 1,47 m. Velikost vnitřního prostoru odvozuje rozvor, který je 2,65 m. i30 se oproti první generaci zvětšila, ovšem uvnitř je pocit stísněnější. Tabulkové rozměry ovšem mluví o opaku. Dobře si pamatuji záběry z autosalonu, kde se nový Hyundai i30 představoval a při při zkoušení i30 jedním z nevyšších představitelů Volkswagenu uniklo video s komentářem, proč nemáme tohle a tohle v našem Golfu.
Pod kapotou
máme dieselovou jednotku o objemu 1,6 l s výkonem 94 kW. Pohonná jednotka dosahuje max. rychlosti 186 km/h a z o 0 na 100 km/h zrychlí za 11,7 s. Objem palivové nádrže je 53 l a měla by být vzhledem k využití automobilu dostatečná. Motor je spojený s ručně řazenou 6-rychlostní převodovkou.
Nasedneme
a dobré dojmy pokračují i u uvnitř auta. Kvalitní zpracování, dobré materiály jak na dotek, tak i na pohled. Musím zdůraznit budíky před volantem. Pěkně designově zpracované a jedinečně zpracovaný malý displej mezi budíky. Na středovém panelu je další velký displej, kde se zobrazuje obraz couvací kamery. Nemám rád digitální palivoměry, který tu také nalezneme.
Prostor pro posádku působí také dobře, přední sedadla jsou trochu výše posazená s dobrým bočním vedením. Volant je nastavitelný ve dvou osách s nezvykle velkým rozsahem nastavení. Prostoru na zadních sedadlech je vzhledem k velikosti rozvoru dost, prostor pro nohy je nadprůměrný. Prostor pro zavazadla nabídne v základu 378 l.
Jedeme
a vnitřní prostor je velmi dobře odhlučněn. Ani ve vyšších otáčkách výrazněji neprostupuje do prostoru pro posádku. Motor se po zahřátí ještě zklidní a je ukázkově klidný. S autem se dá jezdit v průměru i pod 6 l na 100 km bez většího snažení.
Podvozek je příjemně tvrdý a je radost s ním jet do zatáček. Okresní klikaté silnice si opravdu užijete. Kdo bydlíte na Jižní Moravě, doporučuji na cestě z Mikulova po přejetí novomlýnských nádrží odbočit do prava, směr Kyjov. Tuto místy značnou klikatici si užijete. Věc, která mě příjemně překvapila a znám ji z Fiatu Punto, je nastavitelný posilovač řízení ve 3 stupních. Máte na výběr comfort, normal a sport. Přepnutím módu se změní tuhost řízení. Že by se změnila i strmost, to by jsme se museli podívat do jiné kategorie automobilů. Ale i tak je to přijemný doplněk, který ocení zejména vaše manželka. S módem comfort bude točit s volantem jedním prstíkem.
Hodnotíme
i30 má opravdu co nabídnout a zklamáním určitě nebude. Ikdyž jí budete srovnávat se Škodou Octávií, budete mít těžkou hlavu v rozhodování. Prostě a jednoduše, s i30 musíme počítat.
Plusy
- kvalitní a příjemný interiér
- dobré jízdní vlastnosti
- záruka
- přijatelné ceny příplatkové výbavy
- spotřeba
Mínusy
- já nic zásadního nenašel 🙂
Foto: NetCarShow.com
Technické údaje | |
---|---|
Motor | Hyundai i30 1,6 CRDi |
Typ motoru: | přeplňovaný vznětový |
Válce / ventily: | 4 / 4 |
Zdvihový objem (ccm): | 1582 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 94 / 4000 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): | 260 / 1900 – 2750 |
Provozní vlastnosti | |
Maximální rychlost (km/h): | 186 |
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): | 11.7 |
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): | 7.2 / 4.5 / 5.5 |
Rozměry a hmotnosti | |
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): | 348 / 1316 |
Objem nádrže (l): | 53 |
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): | 1515 / 425 |
Rozměr pneu: | 225/45 R17 |