Máte Škodovku? Zjistěte, jaké motory falšují emise
V posledních dnech hýbe celosvětovým veřejným míněním skandál spojený s měřením emisí u automobilů Volkswagen. Ukazuje se také, že stranou této aféry bohužel nezůstávají ani automobily značky Škoda. I ty obsahují motory, které díky dodanému softwaru dokážou úspěšně obelhat emisní měření. Jestliže jste vlastníkem automobilu Škoda, který je vybaven dieselovým motorem, měli byste proto nyní zpozornět.
Ve hře jsou objemy 1,2 a 1,6 litru, ale i dvoulitry
Otázka chybně naměřených emisí se totiž velmi úzce dotýká i vás. Aktuální je to v případech, že ve vašem voze běží tří a čtyřválcové motory TDI o objemu 1,2 a 1,6 litru a také 2 litry. Ty mají plnit emisní normu Euro 5. Zmiňované motory se nacházejí v celkem 1,2 milionu vozů Škoda Auto jezdících doslova po celém světě. V České republice jich silnice brázdí pouhých 101 000. O které vozy jde? Motory TDI o obsahu 1,2 a 1,6 litru se nacházejí především ve Fabiích druhé generace a také ve vozech Škoda Roomster. TDI s objemem 1,6 l najdete i ve Škodě Rapid. Octavia druhé generace, Yetti a Superb druhé generace potom obsahují motory TDI 1,6 a 2,0 litru. Ovšem nejde přitom o modely, které by aktuálně byly k dispozici ke koupi na evropském trhu.
Dodávky proudí už jenom do Indie
Koncern Volkswagen vydal k celé kauze, která před nedávnem praskla v Americe, oficiální tiskové prohlášení. To říká, že software, který umí úspěšně obejít emisní měření a načíst nižší hodnoty než odpovídají skutečnosti, obsahuje celkem 11 milionů motorů řady EA 189. Jde o předchozí generaci motorů automobilů, protože ta současná už pochází z řady EA 288. Nyní se motory v provedení EA 189 už vyrábějí pouze pro dodávky vozů do Indie a ještě pár dalších zemí. Jde ale naštěstí už pouze o velmi malá množství těchto agregátů.