A co děláte v autě vy? Podívejte se na statistiky, co dělají ostatní

Co pro mnohé z nás znamená auto? Zase až tak nic výjimečného, jelikož na něj většina z nás pohlíží spíše jako na pomocníka, díky kterému se lze jednoduše a rychle dostat z jednoho bodu, do bodu druhého. Nutno ale říci, že ve vozech toho děláme mnohem více.

Nejprve začněme tím, jak dlouho průměrný člověk ve svém autě stráví. Jestliže vás to zajímá, tak to celkem jasně koresponduje s tím, kolik se s jednotlivými auty v průměru najdete, stejně jako to lehce koresponduje také s tím, jak dlouho máme řidičský průkaz. Konkrétní statistiky jsou celkem jasné. Celkově lidé stráví ve voze zhruba 4 roky a jeden měsíc navrch. A to v rámci svého celého života. Nutno ale říci, že ne vždy jenom jako řidiči. Za volantem sedí lidé za svůj život dobu zhruba 2 roky a 9 měsíců. Zbývající období je poté spojeno s tou dobou, kdy jste ve svém voze jako běžní pasažéři. A na jakých sedadlech? To už je v podstatě jedno.

Místo pro líbání

Je jasné, že hlavně pro mladé páry je auto často jedinou možností, jak mohou mít soukromí. Důvod je často pochopitelný – oba ještě bydlí u rodičů tak není vždy jednoduché mít chvíli pro sebe. Jenom pro sebe. A tak i oni výrazně posunují statistiky toho, kolik lidí se v autě pravidelně líbá. Nutno říci, že je to zhruba sedmdesát procent lidí, co cestují autem. Jde o statistiku, která říká, že právě tento počet lidí ve svém, ale i jiném voze někoho políbil. Statistiky ale už neříkají to, kdo to byl. Zda známost z mládí, manžel nebo manželka, či milenec nebo také milenka.

Místo pro nepozornost

Také se vám někdy stalo, že jste se až tak úplně nesoustředili na jízdu? A to hlavně v tom smyslu, že jste během řízení něco hledali jak pod svým sedadlem, tak pod sedadlem spolujezdce, nebo klasicky na zemi? Pokud ano, rozhodně to neschvalujeme, jelikož to zcela logicky může mít celkem fatální následky. Na druhou stranu musíme říci, že rozhodně nejste jediní. To proto, že zhruba třetina řidičů něco podobného v rámci své jízdy dělala. A to aniž by zastavila. Možná i proto se stává více nehod. Pokud vám něco spadne, doporučujeme zastavit. A pokud už máte nutně potřebu to hledat během jízdy, tak se snažte o to, abyste danou věc hledali na rovném přehledném úseku, kde bude v danou chvíli opravdu jenom minimální provoz.

Místo pro stolování

Jíst a pít nemusíte jenom doma, nebo v restauraci, nebo třeba v bistru nebo jiném místě, které je k tomu v podstatě přímo určené. Říci musíme to, že mnoho lidí pije a dokonce také jí v autě. Pokud jde o jídlo, tak v autě něco konzumují zhruba dvě třetiny řidičů. Už ale není jisté to, zda je to jenom sušenka, bageta, nebo že se jedná například o fastfood, kde už je riziko nepozornosti podstatně větší. Pokud jde o pití za volantem, tak musíme říci, že někdy v autě během jízdy pil téměř každý. Když jde o statistiku a o její výsledky, tak musíme říci, že se dané číslo blíží stem procentům.

S touto statistikou souvisí i informace o tom, jak moc jsme při jídle a pití pozorní. A musíme říci, že rozhodně ano. Pokud se podíváme na to, komu se někdy povedlo v autě nějaký nápoj rozlít, tak se to skutečně děje spíše ojediněle. Přiznává to zhruba deset procent řidičů. A to rozhodně není zase až tak hrozné, když většina jasně přiznává to, že v autě během jízdy pije.

Místo pro poslech hudby

Jenom velmi málo lidí jezdí v autě bez zapnutého rádia. Nemyslíme tím nutně rádio jako takové, které je součástí vozu. Mnohdy lidé poslouchají hudbu také prostřednictvím svých mobilů, nebo přehrávačů. Také nehraje roli to, zda jde o běžnou radiovou stanici, nebo vlastní hudbu. Zkrátka a jednoduše úplné ticho nemá ve svém voze nikdo. Bohužel někteří přiznávají, že mají hudbu buď opravdu velmi nahlas, nebo jezdí dokonce se sluchátky. Obojí je velmi nebezpečné. Na hudbě není nic špatného, ale vždy by měla mít celkem rozumnou hlasitost. V první řadě proto, že u příliš hlasité hudby může klesat soustředění. Dále nelze zapomínat na to, že při hlasité hudbě nevíte, co se kolem vás děje. Může se tedy stát, že přeslechnete a následně i přehlédnete složky záchranného systému.

Místo spíše neutrální

Jak je na tom auto s ohledem na to, že se zde bavíte, nebo se zde hádáte? Pokud jde o možnost číslo jedna, tak to není zase až tak časté. Pokud se ve voze velmi často bavíte a naplno smějete, jste spíše výjimkou. Takových ostatních řidičů je jenom okolo pěti procent. A podobné je to v případě hádek, kde je dané procento jenom nepatrně nižší. Tedy ani negativně laděná nálada není spojena s jízdou ve voze. Co tedy můžeme říci? Že auto je spíše neutrální půdou. Slouží tak v podstatě k běžnému neutrálnímu rozhovoru, který doplní hudbu a pomůže zkrátit dobu cestování. Je skutečně dokázáno, že pokud se lidé v autě baví, tak se jim zdá, že čas do cíle plyne rychleji. Je to vždy ale jenom subjektivní dojem. Hlavní ale je, že opravdu existuje.

Místo úprav našeho outfitu

Není to přímo místo, kde bychom se oblékali. Necelých padesát procent lidí ale přiznává to, že se auto mnohdy může stát místem, kde si upravují svůj outfit. Je jasné, že velký podíl na tom mají právě ženy. Ty jasně přiznávají, že nebýt červené na semaforech, nebo kolon, a také zrcátek ve stínítku, tak by došlo k tomu, že by z vozu vystoupily nenalíčené. Muži však za ženami zase až tolik nezaostávají. Pokud je pro ně něco typické, tak to, že přiznávají, že se v autě holí. Doufejme tedy, že k tomu používají klasické holicí strojky a nikoliv pěnu nebo gel na holení a žiletku. To by mohlo být nejenom celkem úsměvné, ale mohlo by jít i o situaci, kterou je možné označit jako celkem nebezpečnou.

Rate this post

CLOSE
CLOSE