Citroën C1: nový sourozenec 108
Citroën představil svou verzi miniauta, které se bude vyrábět s dalšími sourozenci v kolínské automobilce TPCA.
Jak Peugeot, tak Citroën své minivozy přibližují designově ke svým větším modelů. Do třetice uvidíme, co vymyslí Toyota se svým Aigo.
Citroën C1 se vzhledem hlísí k Picassu. Když zmíníme čísla, nová C1 na délku měří 4,64 m, šířka zůstala téměř identická, ale výrazně se snížila výška vozu o celých 15 cm. Pravidlo, že s novým modeme narostou i rozměry v tomto případě není pravidlem, ba právě naopak. Zapracovalo se také na hmotnosti a dostala se na velmi slušnou hodnotu 840 kg.
Citroën bude v nabídce jako třídveřový a pětidveřový model a jak již avizoval Peugeot, k dispozici bude i možnost plátěné střechy. Je to dáno tím, že většina dílů modely sdílí a liší se jen vnějšími prvky karoserii. Oproti minulé generaci jsou ovšem rozdíly ve vzhledu podstatnější a celkově minivozy dospěly.
Zajímavé bude uspořádání pracoviště řidiče, kdy by mu měl dominovat sedmipalcový dotykový displej, který bude jednoduše zobrazovat všechno. Od autorádia, navigaci až po telefonní seznam.
Jsme v kategorii malých vozů a tomu odpovídá i velikost zavazadlového prostoru. Objem zavazadlového prostoru v základním uspořádání je 196 litrů, po sklopení zadních sedadel se objem zvětší až na 750 litrů.
Jako pohonná jednotka bude sloužit tříválec s 68 koňmi nebo silnější verze s 82 koňmi.
pěkné vozítko, moc se těším na ten ovládací displej, jen mě mrzí, že výrobci neintegrují android, který by značně rozšířil možnosti vozu…