Antikorozní ochrana vozu
Koroze je u automobilů poměrně velkým problémem a tak není divu, že je třeba proti ní náležitě bojovat. První cesta je spojena s tím, že o náš automobil poměrně výrazně dbáme a že ho máme garážovaný, stejně jako že ho nevystavujeme nadměrné vlhkosti. Druhá cesta může být spojena s tím, že s ním zbytečně nevyjíždíme v době, kdy je na vozovkách posypová sůl, která může být celkem agresivním činidlem.
Poté existuje ještě třetí možnost, která je spojena s tím, že našemu vozu dopřejeme takovou péči, která má vliv na to, že se koroze nemusí objevit. Takovou péčí je antikorozní ochrana vozu. O co konkrétně se jedná? O možnost speciálně ošetřit oblast našeho podvozku a tak zajistit, že se zde koroze nemusí vůbec objevit.
Co budeme potřebovat?
V minulosti to byly například různé nátěry, které byly obvykle spojeny hlavně s celkem složitou aplikací. To je v současné době již minulostí, jelikož dnes můžeme říci, ženám plně stačí speciální spreje, které jsou právě pro antikorozní úpravu našeho automobilu určené. Díky nim máme jistotu toho, že bude jejich aplikace nejenom snadná a rychlá, ale že docílíme také tolik potřebného efektu., který bude přirozeně i dlouhodobý.
Dané spreje dnes můžeme hravě koupit na několika různých místech. Jsou to klasické automobilové potřeby, mohou to být různé autodílny, stejně jako není žádným problémem provést daný nákup online, v pohodlí našeho domova. A to samozřejmě prostřednictvím internetu.
Montážní jáma je základ
Abychom si danou práci co možná nejvíce ušetřili, je rozhodně třeba myslet na to, že musíme zajistit takové místo, kde je k dispozici montážní jáma. Jedině tak bude konkrétní postup jednoduchý a rychlý. Pokud takové místo najdeme, najedeme na něho.
Zde hraje roli typ našeho automobilu, jelikož jedním z prvních kroků je rozhodně nutnost odstranění krycího plastu, který se může na podvozku nacházet. Pokud ho zde nemáme, je to pro nás výhoda, jelikož máme o starost méně. Pokud je, není nic složitého ho demontovat. Následně se nám obnaží veškeré kovové a jiné součásti podvozku, stejně jako výfukového systému. Jedná se o místa, kam antikorozní nátěr přirozeně patří.
Začínáme aplikovat
Jakmile je k aplikaci vše připraveno, můžeme s ní začít. Daný sprej má rozhodně tu výhodu, že se pomocí něho dostaneme i na místa, která nemusí být dobře přístupná třeba klasickou štětkou. Stačí silněji stlačit ventil a daný proud účinné látky se již dostane tam, kam konkrétně potřebujeme. A to i do všech záhybů a do celé řady dalších míst, které je potřeba náležitě ošetřit.
V některých případech není problémem pomoci si také klasickou malířskou štětkou, a to ve chvíli, kdy chceme, aby byl daný nástřik aplikován především rovnoměrně a aby každé z míst bylo pokryto zhruba stejnou vrstvou. Povinnost to však není a tak si můžeme bez jakýchkoliv problémů pohodlně, hravě a rychle vystačit také bez ní.
Co vše je třeba ošetřit?
Pokud aplikujete danou antikorozní látku na novější auto, které ještě netrpí žádnou korozí, je rozhodně třeba aplikovat ji na všechna riziková místa, která jsou s podvozkem jeho kovovými částmi spojena. Jsou to jak kovové části jako takové, tak se samozřejmě jedná také o různé spoje, nebo také sváry. To vše může být na vznik koroze náchylné a to vše je přirozeně třeba také náležitým způsobem ošetřit.
Pokud ošetřujete starší automobil, postupujte nejenom podle stejného klíče, ale postupujte i podle toho, že se mohou objevit místa, kde už koroze začíná vznikat. A to jsou místa s největším rizikem, kde by se měl antikorozní nátěr, tedy antikorozní vrstva podvozku objevit v největším množství. Nevyplatí se spěchat, jelikož ten čas, který této možnosti věnujete, se vám následně vrátí v tom, že vaše auto bude vypadat skutečně jako ze škatulky.
Jak poznat, že je hotovo?
Pokud máte hotovo, je třeba zkontrolovat, zde je vše uděláno tak, jak by mělo být. Následující postup je celkem jednoduchý, a to z toho důvodu, že byste na povozku vašeho vozu měli vidět, jak daná antikorozní vrstva pomalu stéká po různých nerovných částech, stejně jako se může stát, že na místech, kde se hromadí, pomalu odkapává dolů. To přirozeně není žádným problémem. Na druhou stranu platí, že pokud budete chtít danou látku využít skutečně naplno, bez rizika její ztráty, je určitě třeba vzít malířský štětec a lehce ji rozetřít tak, aby na rizikových částech přirozeně nikam nestékala.
Poté už zbývá jenom předposlední krok, který souvisí s tím, že počkáte na to, až vše dokonale uschne. Zde nemusíte čekat nijak dlouho, jelikož obvykle jsou dané antikorozní spreje vyráběny tím způsobem, že schnou velmi rychle. Jelikož na trhu existuje hned několik konkrétních výrobců a typů nebudeme uvádět žádné přibližné informace. Vše získáte od samotného výrobce, a to na základě konkrétního popisu toho, jak by mělo vše dlouho trvat.
Nasaďte kryt
Rázem jste se dostali do samotného konce, který souvisí s tím, že vrátíte zpět na místo daný plastový ochranný kryt. I tem má jistou funkci, kdy chrání proti korozi, kterou jste zcela určitě daným nástřikem také posílili. Nyní již máte jistotu, že pokud je vše v pořádku, můžete s vozem bez potíží vyrazit do běžného provozu. Na co je dobré nezapomínat, to je určitě fakt, že i s protikorozním nástřikem je dobré se o svůj vůz dále starat a nevystavovat ho jakýmkoliv rizikovým místům, nebo rizikovým faktorům. Jedině tak eliminujete vznik koroze ještě více, což se pozitivně podepíše na prodejní ceně vozu, ale i na jeho technickém stavu a životnosti.