Citroën C1: nový sourozenec 108

Citroën představil svou verzi miniauta, které se bude vyrábět s dalšími sourozenci v kolínské automobilce TPCA.
Jak Peugeot, tak Citroën své minivozy přibližují designově ke svým větším modelů. Do třetice uvidíme, co vymyslí Toyota se svým Aigo.

Citroën C1 se vzhledem hlísí k Picassu. Když zmíníme čísla, nová C1 na délku měří 4,64 m, šířka zůstala téměř identická, ale výrazně se snížila výška vozu o celých 15 cm. Pravidlo, že s novým modeme narostou i rozměry v tomto případě není pravidlem, ba právě naopak. Zapracovalo se také na hmotnosti a dostala se na velmi slušnou hodnotu 840 kg.

Citroën bude v nabídce jako třídveřový a pětidveřový model a jak již avizoval Peugeot, k dispozici bude i možnost plátěné střechy. Je to dáno tím, že většina dílů modely sdílí a liší se jen vnějšími prvky karoserii. Oproti minulé generaci jsou ovšem rozdíly ve vzhledu podstatnější a celkově minivozy dospěly.

Citroën C1

Citroën C1

Zajímavé bude uspořádání pracoviště řidiče, kdy by mu měl dominovat sedmipalcový dotykový displej, který bude jednoduše zobrazovat všechno. Od autorádia, navigaci až po telefonní seznam.

Jsme v kategorii malých vozů a tomu odpovídá i velikost zavazadlového prostoru. Objem zavazadlového prostoru v základním uspořádání je 196 litrů, po sklopení zadních sedadel se objem zvětší až na 750 litrů.

Jako pohonná jednotka bude  sloužit tříválec s 68 koňmi nebo silnější verze s 82 koňmi.

Rate this post

1 Response

  1. carl napsal:

    pěkné vozítko, moc se těším na ten ovládací displej, jen mě mrzí, že výrobci neintegrují android, který by značně rozšířil možnosti vozu…

CLOSE
CLOSE