Minitest: nová Kia Soul

Na evropském a tedy zároveň i českém trhu se objevil nový model  Kia Soul. Soul vyjíždí ve své druhé generaci s malými, ale zároveň i podstatnými rozdíly. Podstatné rozdíly jsou ty, které nejdou vidět. Dalo by se říci, že jde o běžný facelift, ale opak je pravdou, jde o nový model.

První generace byla velkým překvapením, co to vlastně Kia pustila na trh. Jednoduše design byl velmi neobvyklý a stylový. Zároveň první generace získala za svůj design hned několik ocenění včetně jednoho z nejprestižnějších, Red Dot Design Award za roku 2009. Tento úspěch se odrazil i v úspěchu u zákazníků. Kia Soul si za pět let našla celosvětově na 700 000 majitelů. Bohužel v České republice již tak úspěšná nebyla, prodalo se jí 1200 kusů. Podle průzkumu trhu lidé dávali přednost modelu Ceed.

Druhá generace šla cestou zlepšování a je každým coulem lepším autem. Auto patří do segmentu malých SUV, potažmo městských SUV a podle zástupců automobilky si hodlají ukousnout se Soulem z pomyslného koláče větší kus prodejů. Prognózy prodejů kategorie automobilů SUV jsou s dobrým výhledem, za minulý rok se v této kategorii prodalo 3500 automobilů, v roce 2016 to má být již 8000 autmobilů.

Kia Soul 2. generace

Kia Soul 2. generace

Soul stojí na základu nového Cee’du. Délka narostla o +35 mm na 4140 mm, šířka o +15 mm na 1800 mm. Rozvor náprav také narostl o 20 mm na 2570 mm. Naopak výška klesla o 17 mm na 1593 mm. Auto se ve všech směrech zvětšilo, přibylo i místo nad hlavami cestujících o 6 mm. I přes celkovou menší výšku je to způsobeno nižší polohou sedadel. Praktičnost lepšího nastupování a vystupování přináší o 5 mm snížené prahy.
Zavazadlový prostor v základu nabídne 354 litrů, po složeních zadních sedadel budete mít k dispozici slušných 1367 litrů nákladového prostoru. Oproti první generaci se zlepšil přístup do zavazadlového prostoru, jeho šířka se zvětšila o 60 mm.

Kia Soul

Kia Soul

Při jízdě v Soulu sedíte výše, máte dobrý výhled z vozu. Plusové body dobrému výhledu lze připsat i užším áčkovým sloupkům o 20 mm.

Motory

Výběr z motorů je mírně řečeno, trochu omezený. Vybírat můžete mezi benzínovou  jednotkou GDI o objemu 1,6 litru se 132 koňmi nebo dieselem o stejném objemu se 128 koňmi. Obě pohonné jednotky jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou. Na přání je možné volit šestistupňový automat. Oba motory již známe z jiných modelů automobilky Kia a vůbec nejsou špatné. Ikdyž by se dalo říci, že má s automobilem více práce. Naopak se vám ale odmění spotřebou kolem pěti litrů na 100 km v kombinovaném provozu. Benzínový motor si řekne o 2 litry více.
Oba motory jsou poměrně dobře odhlučněny, při pohodové jízdě budete o motoru vědět jen minimálně.

Výbavy

Kia Soul sází na design, můžete vybírat z dvoubarevných variant, které se nabízí celkem čtyři. Za dvoubarevný lak si připlatíte 17 000 Kč, ale můžete si být jisti, že si na parkovišti před nákupním střediskem své auto poznáte. V podbězích je dost místa i pro osmnáctipalcové kola a když se říká, auto dělají kola, v tomto případě to platí dvojnásob.

Soul se nabízí ve třech stupních výbavy Active, Comfort a Exclusive. V současné době je možné využít zaváděcí ceny, kdy novou Kii Soul ve výbavě Active 1,6 GDI za 314 980 Kč. K vozu získáte záruku 7 let nebo 150 000 km na celý vůz, přičemž se záruka na první 3 roky vztahuje  bez omezení kilometrů.

Kia-Soulkia_soul_design_exterior_2_bigkia_soul_technology_06_big

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Stimulant synefrin pro spalování tuků