Znáte nejpomalejší vozy na našem trhu? – 1. část

Je více než jasné, že když si kupujeme vůz, hledíme kromě jiného také na to, jaký bude mít konkrétní výkon. Bohužel trend downsizingu je stále výraznější a tak se na trh dostávají nejenom vozy, které mají žalostně malý objem motoru, ale které mají také žalostně malý výkon. Podívejte se společně s námi na to, jaká auta patří právě k těm nejpomalejším. Potkat takové v kopci, nebo si ho dokonce koupit, je rozhodně utrpením.

Škoda Fabia

Ať už budou milovníci mladoboleslavské Škodovky namítat cokoliv, je to zkrátka automobil, který nepatří k těm nejrychlejším. Právě naopak. A to ve chvíli, kdy se pod kapotou objeví motorizace označovaná jako 1,0 MPI. Ta má totiž jenom 44 kW výkonu, což jen v kombinaci se zhruba tunovou hmotností vozu jasná rovnice, který znamená, že se s vozem moc rychle nesvezete. To potvrzují i hodnoty, jako je maximální rychlost ve výši 160 kilometrů v hodině, nebo zrychlení z nuly na stovku, která autu trvá skutečně necelých 16 vteřin.

Seat Mii

Ani s tímto vozem na silnici nebudete trhat jakékoliv rekordy. Motorizace 1,0 CNG jasně ukazuje, že se do segmentu těch výkonných rozhodně řadit nebude. Na druhou stranu se jedná spíše o městský automobil, kde může být výkon o velikosti 50 kW přece jenom lehce dostačující. Když ale vyrazíte mimo města, dobře si pamatujte, že než dosáhnete stovky, bude to trvat necelých 16 vteřin. A jaká je maximální rychlost? Přesně 164 kilometrů v hodině.

Volkswagen Up

I toto je auto, které můžeme zařadit spíše do segmentu těch městských, o čem jasně vypovídá jeho velikost. Podobně jako u předchozího modelu je pod kapotou motor 1,0 CNG. Jelikož se jedná o vozy, které jsou v podstatě totožné, můžete očekávat velmi podobné parametry. Jelikož je ale tento model o něco lehčí, můžete si užít o pár kilometrů rychlejší jízdu, třeba po dálnici. Když se ale dostanete ke kopci, připravte se na nejhorší.

Peugeot 108

Na první pohled poměrně velký a prostorný vůz, ale když se podíváme na jeho hmotnost, tak je jenom 883 kilogramů, což je poměrně dobrá hodnota, která může vozu pomoci k dobrým výkonům. Nikoliv ale ve chvíli, kdy je pod kapotou motor 1,0 VTi s pětistupňovou robotizovanou manuální převodovkou. Tato kombinace znamená, že se vám povede dosáhnout maximálky jenom 160 kilometrů v hodině. A než se na ní dostanete, potrvá to poměrně dlouho. Jenom zrychlení z nuly na stovku se zastaví jednu desetinu pod šestnácti vteřinami. Výkon 51 kW zkrátka víc nezvládne.

Hyundai i20

Zajímavý menší automobil, který je na trhu v několika motorizacích. Pokud vezmete tu úplně základní, budete mít pod kapotou motor 1,1 CRDi, jehož výkon je přesně 55 kW. A to není nijak moc na auto, které váží zhruba 1,1 tuny. Pokud šlápnete na plyn, budete na rozjezd na rovnou stovku čekat přesně 16 vteřin. Když budete plyn držet i nadále, dostanete se na maximální rychlost v podobě 160 kilometrů v hodině. Víc toto auto s touto motorizací zkrátka nedá. S tím se budete muset smířit.

Opel Corsa

Menší, ale celkem povedený automobil, pokud nemáte příliš velké nároky. A to platí i v případě rychlosti, jelikož zde rozhodně nelze očekávat nic světoborného. A to ve chvíli, kdy pod kapotou máte benzinový motor o objemu 1,2 litru, který má výkon jenom 51 kW. V kombinaci s hmotností přes tunu to znamená, že vaše zrychlení bude opravdu velmi pozvolné, jelikož bude trvat celých 16 vteřin. A maximální rychlost, kterou auto s tímto motorem dokáže? Také není nijak velká, protože činí pouze 162 kilometrů v hodině.

Ford Tourneo Courier

Když se na daný automobil podíváme, působí celkem praktickým dojmem, s ohledem jak na pohodlí, tak i s ohledem na zavazadlový prostor. Tak prakticky to ale už nevypadá ve chvíli, kdy se dočtete, že jako motorizace byla použita jednotka 1,5 TDCi. Podle objemu by to ještě nebylo tak hrozné, ale výkon 55 kW v kombinaci s hmotností 1 130 kilogramů je jistotou, že s prázdným autem zrychlíte z nuly na stovku za dlouhých 16 vteřin. Jak dlouho to může trvat s plně naloženým?

Fiat 500L Living

Designově velmi unikátní automobil, který je prodlouženou a praktičtější variantou klasického městského vozu. Bohužel to jaksi vypadá, že ten si zde zapomněl i motor. Pod kapotou najdete motorizaci 1,3 Multijet as pětistupňovým robotizovaným manuálem. Ten sice nabídne výkon 62 kW, ale jelikož auto váží 1 320 kilogramů, tak s tím moc parády neuděláte. Zrychlíte z nuly na stovku za 16 vteřin, a když budete chtít z auta dostat maximum, tak se zastavíte na hranici 164 kilometrů v hodině.

Kia Rio

Na první pohled stylový a povedený vůz, který si rozhodně najde své fanoušky. Ne ale v případě, pokud bude pod kapotou motorizace 1,1 CRDi, která už je skutečně pro méně náročné. Právě jsme se v hodnotě zrychlení přehoupli nad 16 sekund, konkrétně na hodnotu 16,1. Za tolik zvládne motor o výkonu 55 kW zrychlit na stovku automobil, který když ho postavíme na váhu, tak má 1 116 kilogramů. A maximální rychlost? Ta nečiní ani 160. Máme-li být konkrétní, tak je to 158 kilometrů v hodině. Žádná sláva.

Renault Kangoo

Podobně jako u výše zmíněného Fordu, tak i nyní u Renaultu se opakuje téměř stejný scénář. Na první pohled praktické auto, které ale doplácí na kombinaci hmotnosti 1 320 kg a motorizace 1,5 dCi s výkonem 55 kW. Pokud se budete chtít rozjet na stovku, připravte si k tomu čas 16,3 sekund. Tedy pokud pojedete prázdní. A maximální rychlost? Té si moc neužijete, jelikož je jenom 150 kilometrů v hodině, což rozhodně není nijak dobrá hodnota, se kterou byste si to mohli uhánět.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Rukavice do fitness a nebo pro cyklistiku