Známe tuzemská Auta roku 2017

Je mnoho anket, v rámci kterých se pravidelně vyhlašují ta nejlepší auta. Obvykle k tomu dochází celosvětově, stejně jako není nic neobvyklého ani to, že se vyhlašuje evropské auto roku, nebo se vyhlašuje nejlepší auto USA. K tomu přidejme také jednotlivé státy, kde také dochází k tomu, že jsou jednotlivé modely hodnoceny a vyhlašovány. A pokud jde o naši zemi, tak i ta nechybí a zde je každý rok vyhlašována anketa s názvem Auto roku. Ta byla nyní ukončena a tak se společně můžeme podívat na to, jak dopadla.

Celkem bylo navrženo 27 vozů

Než se dostaneme k výsledkům, je třeba říci, že celkem se utkalo 27 jednotlivých modelů různých automobilek. Auto roku 2017, stejně jako v předchozích letech funguje na principu toho, že ty nejlepší vozy postupují dále, až je vytvořena finálová pětice, která se utká o hlavní cenu, tedy titul Auto roku 2017. Konkrétně jde samozřejmě o titul v rámci České republiky.

V čem je ale tato anketa poměrně unikátní, to je rozhodně fakt, že se zde automobilky musí finančně podílet na chodu. Jednoduše za přihlášení svého vozu musí zaplatit startovné. A kolik činí? Za každý přihlášený model musí automobilka zaplatit pořadatelům ankety celých 30 000 Kč. Tím ale platby nekončí. Pokud se daný model probojuje do finále, tedy do té nejužší pětice, musí si automobilka připravit další finanční prostředky. A kolik přesně? Ještě 50 000 Kč. Lze tedy často pochybovat o tom, zda se to některým automobilkám skutečně vyplatí a zda raději nezkusí osvědčenou cestu, spojenou s anketou s názvem Car of the year. Zde se totiž jakýchkoliv plateb bát nemusí, jelikož zde je účast zcela zdarma.

Jaký je vítěz ankety Auto roku 2017?

Pojďme na konkrétní automobily, jelikož ty vás jistě zajímají nejvíce. K oficiálnímu vyhlášení již došlo a tak vás můžeme informovat o tom, že Auto roku 2017 je Škoda Kodiaq. Právě tento model byl od počátku velkým favoritem. Nelze samozřejmě říci, že by daný automobil byl vyloženě špatný, ale přece jenom je nutné dodat, že je hodnocení určitě ovlivněno velkým patriotismem, jelikož mnoho lidí chce, aby vítěz byl z tuzemska. A to i přes to, že se Škodovka samozřejmě patří pod koncern Volkswagen. Navíc můžeme říci i to, že vítězství Škodovky se doslova dalo očekávat, a to i s přihlédnutím k minulým ročníkům Auto roku. Pokud se podíváme konkrétně, tak Škodovka dominovala i v posledních dvou ročnících. Z dlouhodobé historie brala hlavní cenu hned sedmkrát.

Jak skončili ostatní finalisté?

I to vás jistě zajímá a tak se podívejme i na to, kdo skončil v anketě Auto roku 2017 druhý. Byl to model Volkswagen Tiguan. I této automobilce se v rámci historie této soutěže několikrát poštěstilo zvítězit. Bylo to celkem dvakrát a naposledy to bylo v roce 2013. Nyní se to bohužel nepovedlo a na Volkswagen Tiguan zbylo druhé místo. To třetí bral také velmi povedený model, kterým je Volvo V90. Zde musíme říci, že této automobilce se vyhrát ještě nikdy nepodařilo. A nepoštěstilo se jí to ani letos.

To stejné musíme říci i o automobilce, která se umístila na čtvrtém místě. Tedy o té, které brala bramborovou medaili. Jednalo se o vůz Seat Ateca. Samotný Seat se také řadí zatím mezi ty automobilky, které v této anketě ještě nijak nekralovali. Jinak je ale tomu u posledního místa, které bere na první pohled velmi povedený automobil, kterým je Alfa Romeo Giulia. Nutno říci, že tato automobilka už v minulosti této konkrétní anketě kralovala. A kdy tomu bylo? Šlo o roky 1998 a následně o rok 2011. Pokud v historii ještě zůstaneme, můžeme se podívat na několik dalších vozů, které v anketě dominovali. Zajímavostí je i jejich celková rozdílnost, jelikož jde třeba o modely Mazda6, Volkswagen Golf, Ford Focus, Mercedes-Benz SLS AMG nebo Kia cee´d.

Jak se hodnotilo?

Pokud se podíváme na aktuální výsledky, je třeba říci, jak se vlastně hodnotilo. Nejprve se podívejme na odbornější hodnocení, které bylo spojeno s tím, že vozy si mohlo otestovat i 25 odborníků, kteří dostali danou pětici finalistů k dispozici ke konci ledna, nedaleko Prahy. Kromě nich se ale mohli do daného testování zapojit i fanoušci motorismu. Tím se už pomalu ale jistě dostáváme k tomu, jak konkrétně dané hlasování probíhá.

Nutno říci, že kromě odborníků má hlas také veřejnost. Zde se může naplno projevit právě onen patriotismus a to, proč dlouhodobě vyhrává Škodovka. Stejně tak zde může hrát roli i to, že Volkswagen je zkrátka a jednoduše stálicí a vozy SUV jsou v posledních letech hitem. Důvodem pro Volvo je nejenom obecná spolehlivost daných vozů, ale i to, že zmíněný model je přirozeně v karosářské verzi combi, což je něco, co lidé také preferují. Poslední alfa, která je z hlediska designu naprosto unikátní mohla ve finále propadnout třeba i díky tomu, že z hlediska praktičnosti nemusí tak vynikat, stejně jako i díky tomu, že mnoho lidí má tuto automobilku spojenou s obecnou nekvalitou. I když tak tomu už výrazně dlouho není.

Co se dále vyhlašovalo?

Kromě klasické ankety Auto roku došlo i na vyhlášení několika dalších kategorií. Jaké to konkrétně jsou? Je to například Ekologické auto roku, kde dominoval model Kia Niro, který je poměrně zajímavou novinkou. Nesmíme ale zapomínat ani na další kategorie. Sem se řadí například také Technická inovace roku, kde dominovaly dokonce dvě novinky. Byl to Jaguar Activity Key v modelu F-Pace a také poloautonomní řízení Volvo Pilot Assist ve voze V90. Zde musíme objektivně říci, že hlavně u daných technologických novinek se jedná o opravdové unikáty, které mají velké ambice, aby byl automobilový svět opět posunutý o pořádný kus kupředu.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
„Bůh stvořil člověka, když ho přestaly bavit opice. Na další pokusy už pak neměl nervy.“ Mark Twain