Značky aut a předsudky – znáte je?

Když si koupíte konkrétní model auta, hned získáte určitou škatulku. Je jedno, zda si o vás lidé povídají hospodě a v baru, na internetu, nebo vám to řeknou do očí. Je dobré vědět, že dané předsudky nejsou nic nového. A jak jsou s jednotlivými značkami spojeny? Podívejte se.

Škoda

Typický muž, a to spíše takový, který je starší, jelikož jeho výběr vozu je stále spojený s tím, že chce vůz od typicky české značky. To platí hlavně o těch levnějších modelech, jako jen Fabia, nebo třeba městské Citigo, popřípadě Rapid. Jde o muže, který je zaměstnán, nebo se blíží k důchodu. Jedinou výjimkou potvrzující pravidlo jsou majitelů vozů Superb, jelikož zde jde spíše o dobře situované manažery či podnikatele. Otázkou ale je, zda je vůz skutečně jejich osobní, nebo je to reprezentativní firemní auto.

Volkswagen

Vozy této značky si kupují spíše mladší zákazníci, což je dáno mimo jiné také celkovou nabídkou. Jenom těžko by někdo neznal osvědčený model Golf, který byl v minulosti volbou číslo jedna, ale i nyní na něho mnoho lidí pochopitelně nedá dopustit. Kromě mladších generací je další škála zákazníků podobná, jako je tomu u Škodovky. Jak proto, že lidé věří koncernu a německé kvalitě, tak proto, že automobilka dokáže vyrábět také prestižní manažerské vozy.

Hyundai

Typickým příkladem člověka, který kupuje vozy Hyundai je osoba ve středním věku, jejímž cílem je hlavně ušetřit. Nijak se nezajímá o kvalitu, kterou nabízejí jiní, a sáhne primárně po nejlevnější ceně, kterou se korejská automobilka snaží nabízet. Nutno říci, že se jedná o skutečně poměrně velký předsudek, jelikož pokud jde o kvalitu daných vozů, je skutečně poměrně dobrá, nehledě na to, že za porovnatelnou cenu nabídnou vozy poměrně dost výbavy oproti konkurenci. Předsudky a škatulky jsou ale zcela jasné.

Ford

Člověk, který chce dát spíše na německou kvalitu, ale nemá zase až tolik peněz, aby si mohl koupit třeba Audi, nebo BMW. Jedná se typicky o člověka, který potřebuje hlavně všestranné auto, a to mimo jiné i pro rodinu. Sem jsou vozy této značky kupovány nejvíce. Výjimky, které potvrzující pravidlo jsou přesně takové, které si koupí americké verze značky Ford, které jsou spojeny s unikátním designem a rychlostí – jsou to třeba muži, kteří procházejí krizí středního věku.

Dacia

Předsudky jsou tady poměrně často spojovány s pravdou. Když se podíváme na typického zákazníka automobilky Dacia, jak ho vidí ostatní, tak je to hlavně osoba, která má málo peněz  chce nové auto. Nezajímá ho ani tak celkový jízdní komfort, nezajímá ho ani tak výbava a hledí hlavně na to, aby\ daný automobil dokázal přepravit z vodu A do vozu B. Vzhledem k tomu, že koncept automobilky Dacia je ve většině směrů skutečně právě tento, není daný předsudek opravdu zase až tak daleko od pravdy. Právě naopak.

Peugeot

Značka vozu, kterou si koupí skutečně jenom blázen. Ano, právě takto je pohlíženo na osoby, které mají právě tento vůz. Vše je založeno v podstatě na tom, že vůz je vyrobený ve Francii, která už jenom z principu nemůže vytvářet dobrá auta. Právě proto, že v minulosti několikrát šlápla vedle, se dané předsudky stále dané značky drží. O majitelích se tedy mluví jako o lidech, kteří neví, co kupují a kletí chtějí spíše levné a obyčejné auto, od kterého ale nesmí čekat zázraky.

Kia

Podobná situace, jako u již zmíněné automobilky Hyundai. I zde se jedná o korejskou značku, která láká zákazníky především cenou. Ti, kteří jí pochopitelně nevěří a vymýšlejí předsudky často zcela jasně a otevřeně mluví o tom, že zákazníkem je jenom ten, kdo hledá velmi nízkou cenu a je mu jedno, co za ni dostane. Nevadí mu jezdit ve voze, který není pohodlný, není bezpečný a rozhodně nevydrží tak, jako osvědčená kvalita. Realita? Ta je pochopitelně zcela jiné, což potvrzují majitelé, i testy.

Renault

Vůz jasně určený pro toho, kdo má rodinu. Prý by si takové auto nikdo jiný nekoupil. A jelikož se jedná o auto vyrobené ve Francii, platí zde u vymýšlení předsudků podobné věci, jako schytává automobilka Peugeot. Pomlouvači pochopitelně nezapomínají také zmínit to, jaký má automobilka znak. A s tím spojují jak samotná auta, tak s ním spojují i jejich majitele. Kdo si tedy vůz Renault koupí, jistě s ním bude spokojený, ale pokud jde o své okolí, nebude to mít vůbec jednoduché.

Seat

Vůz, který by si nekoupil nikdo jiný, než žena. Pokud ho má muž, není to pochopitelné. V souvislosti s předsudky je to zcela typické obyčejné ženské auto, které mají ženy, které mají plný kastlík šminek a každé ráno když vozem jedou, tak se musí také malovat a také učesat. Je to také auto spíše pro mladší generaci žen, a to do čtyřiceti let. Zkrátka a jednoduše se o tomto vozu mluví jako o ženském voze a když si ho koupí muž, nebo starší generace, dost to schytá.

Opel

Zde nejsou předsudky zase tolik tvrdé. Je třeba říci, že majitelé vozů Opel spadají do té škatulky, o které se jasně říká, že se jedná o majitele automobilů, kteří jasně vědí, co na současném trhu aktuálně hledají. U výběru vozu přemýšlejí a hledají spolehlivost, kombinovanou s praktičností. Roli zde ale zcela jistě hraje také typ vozu, jelikož ne všechny auta od této automobilky lze označit jako taková, která patří mezi nejlepší. Kdo si koupíš špatný model, ten to pochopitelně schytá. A o jaké modely se jedná? Jde o spíše menší a doslova dámská auta, stejně jako se jedná o modely, která nijak neoslní výkonem. Kdo se chce vyhnout případnému posměchu, ten by se měl při výběru vydat správnou cestou.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Pro nárůst svalů kre-alkalyn a jiné kreatiny