Značka Wiesmann začne znovu vyrábět

Když německý výrobce Wiesmann v srpnu roku 2013 ohlásil konec svého podnikání a tedy definitivní bankrot, pro fanoušky této automobilky produkující vozy v malých sériích, to samozřejmě byla špatná zpráva. O tři čtvrtě roku později, přesně v květnu 2014 navíc došlo už i k přímé likvidaci celé podnikatelské společnosti

Model už se v prodeji neobjevil

V té době už se samozřejmě nic nevyrábělo. Proto se zákazníci ani nedočkali posledního plánovaného modelu automobilky, vozu Wiesmann GT MF4-CS. Ten poháněl osmiválec pocházející z BMW M3. Ze stejného vozidla převzal automobil Wiesmann také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Ovšem vůz kvůli krachu celé společnosti nakonec bohužel ani nešel do prodeje.

Podrobnosti smlouvy neznáme

V současnosti to ale vypadá, že bude všechno jinak. Podle Friedhelma Wiesmanna, který je spoluzakladatelem automobilky Wiesmann, nyní došlo k podpisu smlouvy s Brity. Noví britští majitelé přitom hlásí svůj úmysl znovu navázat na někdejší výrobu a pokračovat v ní. Podrobnosti dohody, podle níž investor získal právo vyrábět tyto vozy, se ale zatím na veřejnost nedostaly.

Výroba automobilů trvala jenom 20 let

Na automobilovém trhu se malá německá firma Wiesmann poprvé objevila v roce 1988. Začínala tehdy s výrobou pevných střech pro kabriolety na zakázku. Teprve později se vrhla i na výrobu upravených vozů. V roce 1993 sjel z jejích výrobních pásů první automobil vlastní produkce, celkově za dobu své existence závod vyrobil zhruba 1600 automobilů. Přitom pro výrobu Wiesmann využíval komponenty pocházející z automobilky BMW. Šlo zejména o motory z vozů z divize M. Nechybí samozřejmě ani převodovky a také osmiválce z vozů BMW řady 5 a 7. Vůz Wiesmann roadster MF5 vybavený šestiválcem a ještě kupé patřily mezi mistrovská díla této automobilky.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Veslovací trenažery pro účinný trénink