Výměna zadních pružin

Starší vozidla mohou trpět celou řadou různorodých problémů, u kterých je samozřejmě třeba začít je nějakým způsobem řešit. Ideální možností dnes bývá výměna. Proto se společně zaměříme na postup, kterým je výměna zadních pružin. Ten je ideální ve chvíli, kdy je nezbytností vyměnit zadní pružiny z důvodu, že již plně neslouží svému účelu. Pokud budeme konkrétnější, tak vadní pružiny poznáme hlavně tak, že sice nemusí být prasklé, ale již nemají takovou sílu, a to z důvodu jejich celkové únavy. Vozidlo tedy nezvednou do takové výšky, jako by bylo potřeba. Poznáme to poměrně snadno, jelikož když automobil zastavíme na rovné ploše, můžeme se na něho podívat z boku a následně vidíme, že zadní část je skutečně viditelně níže, než přední část vozu. V takovém případě je více než jasné, že je ideální čas právě na výměnu.

Nejprve opatříme nové pružiny

Ano, právě to je krok číslo jedna, který je rozhodně také tím nejdůležitějším, který jenom můžeme udělat. Opatřit si nové pružiny dnes nemusí být nic složitého. A to samozřejmě z toho důvodu, že je můžeme koupit jak v prodejnách nových náhradních dílů, tak je můžeme hravě koupit třeba na online bazaru, nebo na vrakovišti. V takovém případě rozhodně doporučujeme zkontrolovat jejich kvalit, jelikož ne vždy se z druhé ruky mohou prodávat jenom kvalitativně dobré kusy.

Při výběru zcela logicky zohledňujeme také další důležitou věc, kterou je nutnost koupit takové pružiny, které budou určené na náš automobil. Roli tak hraje rok výroby, stejně jako značka, tak i samotný typ.

Vozidlo zvedneme a zajistíme

Bez čeho se při výměně zadních pružin neobejdeme, to je nutnost zajistit si prostor, kde budeme moci vozidlo bez potíží zvednout. Jinak se nám plnohodnotná výměna a bezproblémová oprava nikdy nepovede. Jakmile máme automobil zvednutý, je možné se pustit do přípravného kroku číslo dvě. Zde jde o postup spojený s demontáží obou zadních kol. Zde není postup nijak složitý a zvládne ho skutečně každý.

Jakmile máme kola sundaná, může dojít k tomu, že zvednuté vozidlo velmi pomalu spouštíme dolů. A to tak, že si připravíme nejlépe dřevěné podklady, které umístíme v místě uložení pružin. Tím dostatečně podepřeme nápravu, což je také důležitý krok spojený s celým postupem výměny.

Pustíme se do demontáže

V tuto chvíli již máme možnost pustit se do samotné demontáže pružin. Tedy do toho nejdůležitějšího, co musíme na našem voze udělat. V tomto směru platí, že nejprve je třeba povolit a poté i definitivně vyšroubovat šrouby, horních úchytů samotných tlumičů. Může se stát, že šrouby zde budou příliš zarezlé a zatuhlé. V takovém případě pomohou jak specielní prostředky a spreje, tak pomůže třeba také větší síla.

Jakmile máme šrouby povoleny, můžeme spustit samotnou nápravu ještě o kousek níže. Není to sice nezbytností, ale rozhodně je s tím spojený fakt, že se nám samotná výměna bude dařit mnohem lépe a samozřejmě také mnohem jednodušeji.

Provedeme hlavní výměnu

Nyní již nic nebrání tomu, abychom provedli tu nejdůležitější činnost. Ano, je jí právě výměna zadních pružin. Ty stávající tedy opatrně vyjmeme a následně si připravíme pružiny nové, které pochopitelně umístíme právě na jejich samotné místo. Takto to uděláme nejprve na jedné, a následně na druhé straně.

Pokud se pro výměnu rozhodnete, může se stát, že vadná bude jenom jedna pružina, zatímco ta druhá bude v pořádku. I v tomto případě doporučujeme vyměnit obě dvě. A to z toho důvodu, že to bude mít pozitivní vliv především na kvalitu jízdy, stejně jako z toho důvodu, že náš automobil bude skutečně v rovnoměrné výšce. Navíc se dá očekávat, že pokud je unavená jedna z pružin, tu druhou daný proces čeká jistě v budoucnu. Můžeme si tak jednoduše ulehčit práci.

Vše namontujeme zpět

Jakmile jsou nové zadní pružiny na svém místě, můžeme se pustit do opačného postupu. Tím je samozřejmě důkladné zašroubování horních úchytů tlumičů. Zde se důkladněji přesvědčíme hlavně o tom, zda dané šrouby skutečně velmi dobře a velmi pevně drží. Pokud ano, můžeme ve finišování celé výměny pokračovat dále. V tomto případě se jedná o postup spojený primárně s tím, že už jenom namontujeme samotná kola. I zde pamatujeme na to, že šrouby by na nich měly být umístěny skutečně dobře a pevně.

Zkušební jízda je samozřejmostí

Pokud je vše hotovu, můžeme přejít také ke zkušební jízdě, která je pochopitelně také jednou z velmi důležitých částí samotné výměny zadních pružin. Nejprve vyrazíme opatrně a následně už můžeme vyzkoušet lehce agresivní jízdu. A to samozřejmě z toho důvodu, abychom si vyzkoušeli, jak se auto a samotné nové pružiny v kombinaci s tlumiči chovají. Pokud je vše v pořádku, máme jistotu, že samotná výměna proběhla tak, jak měla. Pokud ne, mohou být další problémy například i v tlumičích, které je dobré v případě nutnosti také vyměnit. Pamatujte, že to vede nejenom k většímu komfortu z jízdy, ale vede to samozřejmě také k tomu, že zvyšujeme naši bezpečnost.

Po zkušební jízdě je třeba automobil ještě jednou postavit na rovnou plochu a důkladněji zkontrolovat, zda je jeho přední a zadní část ve stejné výši. Pokud je zadní o poznání výše, značí to nejenom to, že i přední pružiny již dokonale neslouží. Stejně tak nám to ale ukazuje, že zadní pružiny můžeme jednoduše regulovat a změnu výšky nastavit tak, jak potřebujeme. V tuto chvíli opět vše zkontrolujeme a následně si již můžeme být jisti tím, že s naším starším vozem již můžeme bezpečně do silničního provozu a jakékoliv problémy se zadními pružinami rozhodně nehrozí.

Výměna zadních pružin
4 (80%) 1 vote

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

CLOSE
CLOSE
Rukavice do fitness a nebo pro cyklistiku