Výměna palivového filtru

Tato součást dnešních automobilů rozhodně patří mezi jednu z těch, které plní velmi důležitou, ba dokonce klíčovou funkci. A to z toho důvodu, že i když tankujeme kvalitní palivo, ne vždy máme stoprocentní jistotu, že se do něho nedostanou jakékoliv nežádoucí látky. K tomu může dojít například i ve chvíli, kdy tankujeme. V takovém případě je to právě palivový filtr, který se postará o to, aby do motoru šlo palivo co nejkvalitnější a tedy nejčistší. Samozřejmě vlivem najetých kilometrů se i palivový filtr postupně zanáší. Je tedy třeba věnovat čas i jeho výměně, a to nejlépe předepsaných intervalech. Jak na to?

Kde palivový filtr najdeme?

Záleží na konkrétním vozidle, jelikož v tomto směru rozhodně neplatí, že by u všech byl umístěn ý na stejném místě. Co můžeme říci s téměř stoprocentní jistotou, to je fakt, že ho najdeme v motorovém prostoru. Pokud jste zkušení, jistě ho už samotným pohledem celkem snadno identifikujete. Pokud nechcete tápat, může vám pomoci především technická příručka vašeho vozu, kde by mělo být jasně popsáno i zveřejněno, kde se palivový filtr nachází. Pokud ani zde nebudete úspěšní, rozhodně vás nezklame internet. Zde už požadované informace najdete téměř stoprocentně.

Jdeme na demontáž

Jakmile jste ho našli, může být výměna palivového filtru celkem jednoduše provedena. Prvním krokem je přirozeně jeho demontáž. Na co nezapomínejte, to je nejprve nutnost demontovat kabely, které se na spodní straně filtru mohou nacházet. Jakmile jsou sejmuty. Již může dojít k tomu hlavnímu, čímž je demontáž původního filtru. Ta je celkem jednoduchá, jelikož primárně dojde jenom k jeho odšroubování. Samozřejmě je třeba počítat i s tím, že to nemusí jít přímo jednoduše a lehce. Proto je dobré pomoci si větší silou, popřípadě i nářadím. Pozor však na případné poškození závitu. Jakmile je palivový filtr povolený, již by mělo bez potíží dojít k tomu, že ho vyšroubujete pouhým pohybem ruky.

Přešroubujte spodní víčko

Jak jsme uvedli výše, nejprve je samozřejmě třeba odpojit kabely a teprve poté původní palivový filtr demontovat. Pokud jste to udělali podle tohoto postupu, jistě jste si všimli i specifického spodního víčka se signalizací. To je důležité z vyjmutého filtru také demontovat. A to samozřejmě z toho důvodu, že ho následně namontujete na filtr nový. Tento krok určitě neopomíjejte. Pamatujte totiž, že filtr můžete koupit právě bez této spodní části, která je jednoduše vyměnitelná. To vám samozřejmě ušetří nemalé peníze.

Stejně tak ale můžete zakoupit filtr i v modernější variantě, která již danou část má, a je stejně jako celý filtr zcela nová. V takovém případě sice není třeba trápit se s případným přešroubováním, ale zároveň je třeba myslet hlavně na to, že takový palivový filtr může být podstatně dražší. Proto při nákupu v prodejně náhradních dílů zvažte obě možnosti. My vzhledem k tomu, že lze spodní víčko jednoduše přešroubovat doporučujeme vzhledem k cenám volit samozřejmě onu první možnost.

Nalijte do nového filtru palivo

Tento krok je velmi důležitý a rozhodně byste na něho nemněli zapomínat. Je třeba, abyste před montáží nového filtru do něho nalili palivo. A to nejlépe až po samotný okraj. Mělo by se v ideálním případě jednat o palivo čisté, čerstvě natankované. Pokud to není možné, nemusí zoufat, jelikož pomocí hadičky snadno vytáhnete pár deci z vaší nádrže a toto palivo následně použijete. Pamatujte samozřejmě na to, že v tuto chvíli musíte být obezřetní a dbát na bezpečnost. Proto eliminujte jakékoliv jiskry, stejně jako zapomeňte na kouření, nebo zdroj jakéhokoliv jiného otevřeného ohně.

Namontujte filtr

Nyní se již blížíte do samotného finiše. Tedy do situace, která souvisí s tím, že již můžete nový filtr jednoduše namontovat na to správné místo. V tomto směru musíme jasně a objektivně říci, že je to přesně to místo, kde se nacházel filtr původní. Jakmile je namontován, přesvědčte se, že je dostatečně utažený. Pokud ano, můžete se pustit do posledního kroku, který s montáží souvisí. Jde o napojení samotné signalizace. Tedy kabeláže, kterou jste při demontáži stávajícího filtru povolovali. Pokud je i tento krok úspěšně za vámi, můžete si říci, že tento krok máte konečně úspěšně za sebou.

Nezapomeňte dočerpat palivo

I když jste již do filtru palivo lili, rozhodně to neznamená, že je plný. Mohou zde vzniknout vzduchové kapsy a tak je třeba, aby se dočerpalo palivo další. Moderní filtry dnes mají součástí svého těla i drobnou manuální pumpičku. Tu byste měli najít na víku samotného filtru. Tato pumpička je samozřejmě nezbytná k tomu, abyste pomocí ní do filtru mohli nahnat další palivo a všechny prázdná vzduchová místa tak byla zaplněna. V tuto chvíli máte jistotu, že je vše připraveno k prvotní zkoušce. Ani tento krok rozhodně nepodceňujte a přesvědčte se, že jste na něho opravdu nezapomněli a že ve filtru rozhodně není žádný vzduch, který by mohl nasát samotný motor. Vždy by se mělo jednat výhradně jenom o palivo.

Nastartujte vozidlo

V tuto chvíli již můžete nastartovat vozidlo, a to z toho důvodu, abyste vyzkoušeli, zda nový palivový filtr funguje. Kromě toho, že by chod motoru měl být bezproblémový a plynulý je třeba ještě zkontrolovat samotnou těsnost daného filtru. A to nikoliv jenom při volnoběhu, jelikož stejně tak je třeba myslet i na to, že je danou těsnost nutné zkontrolovat i po kratší jízdě. Pokud je v tomto případě vše v naprostém pořádku, můžete si být jisti tím, že se výměna palivového filtru bez problémů povedla i vám samotným.

Výměna palivového filtru
5 (100%) 1 vote

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Posilování a kulturistika, trénink i výživa