Výměna bočních blinkrů

U nejstarších aut máme často tu výhodu, že u nich boční blinkry v podstatě nenajdeme a tak tento problém není třeba řešit. U ostatních už tomu tak není, což přirozeně znamená nutnost hledět na to, zda daný blinkr funguje. A to nejenom v souvislosti s bezpečností provozu na našich silnicích, ale přirozeně také s ohledem na to, že se může blížit nutná technická kontrola. A pokud blinkr nefunguje, je to samozřejmě problém a zapsaná závada, kterou budete muset do měsíce odstranit. Tomu se lze vyhnout právě tak, že se na nefunkční blinkr boční blinkr zaměříte ještě před tím, než se na stanici technické kontroly vydáte. Postup je celkem jednoduchý a je spojený i s tím, že si vystačíte jenom se základním nářadím. Pokud je závada jednoduchá, můžeme říci, že vám v podstatě bude stačit jenom něco tak základního, jako je šroubovák.

Možné závady a problémy

Pokud blinkr nebliká, může to mít hned několik příčin. Tou nejjednodušší je jenom prasklá žárovka, což je skutečně jednoduchá závada, jejíž odstranění vás vyjde jenom na pár korun. O něco složitější může být situace, kdy je vadná celá objímka. A to například vlivem koroze, která se u starších automobilů může objevit. V takovém případě je ideální koupit novou, a to buď v klasických autopotřebách, nebo například i na vrakovišti. Třetí problém už může být spojený s elektronikou, což přirozeně znamená, že zde by měl pomocí spíše autoelektrikář. Tato závada je totiž nesložitější. My se proto podíváme na řešení první dvou, kterými je demontáž a případná výměna bočních blinkrů.

Jak vyndat boční blinkr jednoduše?

Pokud nechcete ztrácet čas, je možnost demontovat boční blinkr poměrně jednoduše a rychle. Jelikož není u většiny automobilů nijak přišroubovaný, ale je na savém místě jenom jednoduše nacvaknutý, můžete toho přirozeně využít. V takovém případě platí, že možné ho snadno vycvaknout. Pomoci může například plochý šroubovák, kterým zajedete pod plastový kryt blinkru a za použití síly ho vyjmete ze svého místa. Tento postup je určitě velmi rychlý, ale zapomínat nesmíme na to, že může být také nebezpečný.

V rámci tohoto postupu totiž platí, že se může stát, že dojde k poškození. V první řadě můžete poškodit samotný blikač, který tak působením síly praskne, nebo se jinak poručí. Druhým rizikem je to, že při jeho vylamování z konkrétního místa může dojít k tomu, že poškodíte lak v jeho okolí. A to se v budoucnu projeví především na vzniku tolik obávané koroze. Proto je dobré jít raději druhou cestou. Sice složitější, ale za to bezpečnou.

Zaměřte se na podběh

Je to právě oblast podběhu, logicky toho předního, která by vás měla v první řadě zajímat. Právě tudy se totiž k bočnímu blikači můžete celkem jednoduše a také celkem rychle dostat. Prvním krokem bude to, že povolíte jednotlivé šrouby, které podběh drží. To je nezbyté proto, že se potřebujete získat jakoby do oblasti pod něho. Jakmile máte šrouby povoleny, můžete ho opatrně odklonit, a to právě v prostoru, kterým se následně můžete k bočnímu blinkru dostat.

Blinkr vytlačte zevnitř

Máte-li podběh uvolněný a vzniklou mezerou bez jakýchkoliv problémů protáhnete ruku, můžete si být jisti tím, že vám půjde boční blikač uvolnit velmi bezpečně a snadno. Jednoduše vsuňte do daného otvoru svou ruku a následně nahmatejte objímku blikače. Tu se snažte vytlačit ven, nebo si ji snažte jednoduše vycvaknout. Napoprvé to může být složitější, ale není to nic, co byste nezvládli. Není třeba se obávat, že by vám blikač spadl na zem, jelikož ho drží jednotlivé dráty spojené s elektroinstalací. Zůstane tedy zaručeně viset na svém místě.

Postarejte se o opravu

Jakmile je blinkr demontovaný, můžete se pustit do opravy jako takové. Pokud se jedná jenom o problém s žárovkou, je velmi jednoduché a rychlé ji vyjmout a nahradit ji žárovkou novou. Pokud se jedná naopak o problém s objímkou, je třeba ji vyměnit celou. V takovém případě odpojíte tu stávající a připojíte objímku novou. Zvládnout byste to měli i ve chvíli, kdy nejste autoelektrikářem, jelikož daný postup je skutečně hračkou. Pozor však na riziko toho, že vám uvolněné kapely propadnou dovnitř vozu. Tím byste si mohli celý postup zkomplikovat. A to výrazně.

Kontrola funkčnosti

Jakmile je oprava provedena, přichází na řadu chvíle, která souvisí s tím, že daný blikač nasadíte zpět. Ještě před tím ale nezapomeňte vyzkoušet, zda vše funguje. Stačí sednout to auta, otočit klíčkem a páčku blinkru dát do té polohy, aby se konkrétní strana blikače rozblikala. Poté můžete z vozu vystoupit a vše detailně zkontrolovat. Pokud je vše v pořádku, můžete si říci, že máte vyhráno a že se samotná oprava podařila na jedničku.

Umístěte zpět

Poslední krok výměny a samotné opravy už je velmi jednoduchý. Je spojený s tím, že blikač opět vrátíte na své místo. Zde už není třeba žádných složitostí, jelikož ho jednoduše svou rukou natlačíte zpět do konkrétního otvoru. V rámci eliminace případného poškození nepoužívejte žádné nářadí, jenom holou ruku. Je třeba použít více síly, a to dokud neuslyšíte cvaknutí. V tomto případě máte stoprocentní jistotu toho, že je blikač na svém místě, pevně nainstalován.

V tuto chvíli nezapomeňte také opět připevnit uvolněný podběh, a to použitými šrouby, které jste předtím demontovali. To už je otázka jenom několika desítek vteřin. Ještě jednou zkontrolujte, zda vše bliká a funguje jak má. Pokud ano, již můžete bez jakýchkoliv obav jak do případného provozu, tak i na zmíněnou stanici technické kontroly, která mohla být také tím důvodem, proč byla oprava bočního blikače realizována.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

CLOSE
CLOSE
Pro nárůst svalů kre-alkalyn a jiné kreatiny