Tesla Motors svolává ke kontrole majitele vozů Model S. Proč?

V poslední době přibývají situace, kdy automobilky svolávají majitele svých vozů ke kontrole či dokonce opravě. Jedna taková nastala po objevení aféry kolem falšovaných emisí Volkswagenu, druhá pak v souvislosti airbagy od společnosti Takata, které byly instalovány do vozů Honda, Nissan a Toyota. Nyní k nim přibývá i americký výrobce automobilů Tesla Motors Elona Muska.

Aféru odstartovalo odpojení pásu

Z jakých důvodů tato automobilka povolává do servisů 90 tisíc majitelů svých elektromobilů Modelu S? Příčinou je pravděpodobná závada nalezená u bezpečnostního pásu vpředu na sedadle řidiče. Celou aféru odstartovala jedna událost, která se stala v Evropě. Zatímco se řidička otočila ke svým spolucestujícím sedícím na zadním sedadle, došlo k odpojení jejího bezpečnostního pásu. Automobilka se proto rozhodla celou záležitost raději prověřit, i když nedošlo k žádné nehodě ani zranění. Pokud by se totiž nehoda opravdu stala, řidič by v takové případě nebyl chráněný bezpečnostním pásem. Výrobce už začal prověřovat vozy typu S. Prozkoumal jich zatím 3000, a dosud žádný podobný problém neobjevil. Zřejmě tedy došlo k nějaké chybě při výrobě. Ovšem Tesla Motors se pro jistotu rozhodl zkontrolovat pásy u všech vozů sedanu daného modelu.

Trojice závad

Vypadá to, jakoby Model S přinášel Tesle tak trochu smůlu. Už v roce 2013 se zjistilo, že nosné držáky u něj nejsou dost silné. To byla první chyba. Další se pak objevila na začátku roku 2014. Některé dobíjecí adaptéry aut se ukázaly jako vadné. Tehdy ale už došlo k nepříjemné události, kdy kvůli závadě nastal požár v garáži jednoho majitele vozu v Kalifornii. Doufejme, že třetí případ závad už bude definitivně poslední. Pozitivní je v každém případě skutečnost, že automobilka dbá na bezpečnost.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
„Nejkrásnější ze všech tajemství je být géniem a vědět to jen sám.“ Mark Twain