Renovace litých kol

Máte litá, nebo též hliníková kola a nejste spokojeni s tím, jak vypadají? Pokud je tomu skutečně tak, je renovace litých kol jedním z postupů, který vás zaručeně nezklame. Podívejte se společně s námi na to, jak jim dodat opět dokonalý vzhled, díky kterým budete na svůj vůz pyšní. Problémů, které se na nich může objevit, je více než dost. Nejčastěji jde hlavně o různé škrábance, ale nic výjimečného nemusí být třeba ani deformace, stejně jako různé odštípnuté části. To vše jsou problémy, které naštěstí můžete celkem jednoduchým způsobem eliminovat. A to jak kombinací toho, že si s renovací poradíme svépomocí, tak i kombinací toho, že v některých případech na některé práce použijeme zkušenější odborníky.

Začínáme

Nejprve je nutné hliníkové disky logicky sundat z vašeho automobilu. Ideální je tedy renovaci provádět v případě, kdy měníte celou sadu pneumatik. Stejně tak platí, že je ideální daný postup absolvovat v případě, kdy jsou vaše pneumatiky sjeté a vy je budete měnit. Důležité je totiž hliníkové disky nejenom sundat z vašeho automobilu, ale je důležité z nich také definitivně sundat samotné pneumatiky. V tu chvíli je na renovaci jako takovou již vše připraveno a vy se tak můžete plně pustit do samotné práce.

Jak na deformace a jiné problémy?

Pokud jsou problémy s alu disky většího rázu, je určitě třeba navštívit specializovaný servis, jelikož svépomocí se daná oprava dá realizovat jenom málokdy. V tomto směru máme na mysli především různá poškození, která jsou spojena s tím, že jsou hliníkové disky deformované, stejně jako mohou být spojena například s tím, že je jejich kousek uštípnutý. Specializované servisy dokážou v tomto směru doslova zázraky, a to za zlomek ceny, než by nás v případě potřeby stál disk zcela nový.

Jak na samotnou renovaci?

Pokud je disk po technické stránce v pořádku, je možné se pustit do samotné renovace. Prvním krokem je rozhodně povinnost dokonalého čištění. Zde pomohou četné specializované přípravky, stejně jako kartáč a proud vody. Pamatujte na to, že vše by mělo být vždy dostatečně čisté, jelikož vám to ulehčí případnou další práci, kterou budete i nadále podstupovat. Jakmile máte v tomto směru vše kompletně hotovo, je možné přejít na jednu ze základních a důležitých metod ošetření.

Tou metodou je takzvané pískování, které je spojeno s tím, že se na povrch vašich disků stříká pod silným tlakem speciální vrstva tekutiny a abraziva. Třeba i jemného písku. Zde skutečně dáváme pozor na dostatečnou jemnost, jelikož chceme disky jenom pískovat, nikoliv je poškrábat. Roli při efektivitě hraje hlavně design samotných disků a četnost paprsků jako takových. V daném směru bychom neměli opomíjet na veškerá zákoutí. Co je možné, to je pískovat a renovovat jenom hlavní, tedy čelní stranu. Doporučujeme však raději postupovat tak, že je budete pískovat skutečně celé.

Základem je ošetření

Jakmile je prvotní pískování u konce, je třeba postupovat dále, a to samotným ošetřením daných disků. To souvisí s aplikací speciálního nátěru, jehož cílem je uchovat disk v kvalitě, kterou si ponechá i několik dlouhých let. Daný nátěr zajistí dokonalé ošetření daného materiálu, díky čemuž si může být dokonale jistý tím, že daný disk skutečně vydrží i použití v náročných podmínkách, mezi které můžeme zařadit třeba také jízdu v zimě, nebo v celé řadě dalších ne příliš ideálních podmínek.

Daná aplikace ošetřující vrstvy nemusí být spojena nutně jenom s natíráním, jelikož je možné využít také mnohem efektivnější lakování. Záleží samozřejmě na tom, jak dobře jste na daný postup vybaveni, nebo zda máte možnost půjčit si možné pomůcky, které vám vše výrazným způsobem usnadní.

Je třeba aplikovat i další vrstvu

Pokud je základní ošetření aplikováno, je třeba nezapomínat na poslední fázi, kterou není nic jiného, než vrstva plniče jako takového. Ta je při renovaci hliníkových disků naprosto zásadním krokem, který nesmíme vynechat. Jedná se o specielní vrstvu, která má za cíl především celý povrch dokonale vyhladit a podpořit tak jeho samotný vzhled. Jakmile je tato vrstva na svém místě, je třeba ji nechat náležitě zaschnout. Zde odkážeme na pokyny samotného výrobce, který daný výrobek produkuje. Může to být u každého jinak. My rozhodně doporučujeme tuto lhůtu skutečně dodržet.

Jakmile je tato vrstva aplikována a suchá, je možné přejít k dalšímu kroku. Ten je spojený s broušením. Ideální je použít vodní brusný papír, alespoň ve dvou hrubostech. Rozhodně se jedná o postup, který jer určitě doporučovaný. Je sice možné ho vynechat, ale příliš to nedoporučujeme, jelikož díky správnému a jemnému broušení se může celá plocha hliníkového disku přijatelně vyhladit, což je rozhodně velké plus, kterého zaručeně budeme chtít dosáhnout.

Finální lakování

Renovace hliníkových disků je téměř ve finále. V daném směru už stačí jenom jedna jediná věc, kterou není nic jiného, než nutnost provést finální lakování. To už je spojeno především s výsledným designem, kdy se můžeme těšit na to, že alu kola získají na svém pověstném vzhledu, ale i unikátním lesku. Finální lakování je také spojeno s jistotami toho, že je možné jednoduchým způsobem zvolit i různorodou barvu. Renovace alu disků tak nemá vliv jenom na zlepšení kvality, nebo na prodloužení životnosti. Nesmíme zapomínat na to, že má také pozitivní vliv i na to, že výrazným způsobem změníme i samotný design. A ten je dnes jedním z hlavních důvodů, proč jsou hliníková kola využívána a proč do nich také nadále lidé investují své peníze.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Trenérská škola očima závodníka Milana Šádka