Píchlá pneumatika? Jaké jsou možnosti řešení?

Není nic horšího, než když jste na cestách a píchnete. Bohužel tato situace se nedá nijak předvídat a může k ní dojít u každého motoristy. Tedy třeba i u vás. Je pravdou, že píchlá pneumatika je často poměrně velký problém. Má ale i několik možných řešení. Jaké to jsou? Podívejte se na to společně s námi.

Asistenční služba

Ideální volba hlavně pro toho, kdo si pneumatiku vyměnit neumí, nebo také pro toho, kdo se jednoduše nechce umazat. Typicky to mohou být třeba ženy, či manažeři ve drahém obleku. V takovém případě je možnou pomocí asistenční služba. Ano, i ta pomůže, pokud se objeví píchlá pneumatika. Nutno říci, že je ale nutné mít dané asistenční služby sjednány. Buď jako součást vašeho povinného ručení nebo havarijního pojištění, či jako běžnou službu.

Pokud něco oceníte, tak určitě to, že daná výměna píchlé pneumatiky i dojezd servisního vozidla bude zcela zdarma. Jak tedy všechno probíhá? Pokud píchnete, stačí jenom zavolat číslo asistenční služby. Zde nahlásíte svůj problém a svou polohu. Potom už jenom počkáte na servisní vozidlo. Jeho osádka se následně o výměnu pneumatiky postará. Jediným negativem této možnosti rozhodně zůstává fakt, že mnohdy můžete n dojezd posádky servisního vozidla čekat delší dobu.

Výměna pneumatiky

Druhé řešení situace dnes patří k těm nejběžnějším, které existuje. Když se píchlá pneumatika objeví, tak je možné si kolo vyměnit svépomocí. Právě toto se dnes každý učí v autoškole a tak musíme říci, že by to měl zvládnout jakýkoliv řidič. Nejedná se o nic složitého, jelikož stačí povolit šrouby, auto zvednout, stávající kolo demontovat a nasadit nové, auto spustit z heveru a vše finálně dotáhnout. U zkušených lidí často otázka jenom několika minut. Proto mnoho lidí raději kašle na asistenční služby a kolo si vymění sami. Zde ale musí být často počítáno s tím, že náhradní pneumatika ve voze nemusí být plnohodnotná. Může se jednat jenom o takzvané dojezdové kolo. U něho je třeba počítat jak s nutností pomalejší jízdy, tak i s tím, že má jenom omezenou životnost. Proto cesta na něm by měla směřovat maximálně jenom domů, nebo k blízkému pneuservisu.

Nutno říci, že v tomto případě je vhodné myslet na svou bezpečnost a tak i s píchlou pneumatikou raději dojet pár desítek metrů jinam, kde už nehrozí riziko kolize. Dále myslete na to, že je to práce, u které se zašpiníte. Proto je dobré ve voze vozit i rukavice. A jak je to s věcmi na výměnu? Měl by je obsahovat každý vůz. Hever, klíč na kola a také náhradní kolo je dnes součástí povinné výbavy. Tedy pokud není zvoleno alternativní řešení, na které se podíváme nyní.

Použití lepicí sady

Ta je dnes brána jako alternativa k povinné výbavě, v podobě klasického rezervního kola. Lepicí sada je nejčastěji dodávána ve spreji. Pokud píchnete, tento sprej nasadíte na ventilek a do své pneumatiky následně pošlete danou směs. K čemu to vede? Zacelí se vám onen defekt a vy na dané pneumatice budete moci pokračovat. Nikoliv ale neomezený počet kilometrů, jelikož se jedná pouze o řešení, které je provizorní. Jeho hlavní výhodou je rychlost a jednoduchost opravy. Nevýhodou je to, že tímto postupem ve většině případů pneumatiku zcela znehodnotíte a bude třeba pořídit si novou.

Dnes nejsou lepicí sady na našem trhu ničím neobvyklým a lze je pořídit v několika různých provedeních. Lákadlem je i jejich nízká pořizovací cena. Velmi často se stávají řešením u těch lidí, kteří nemají asistenční služby, stejně jako u těch, kteří neumí, nebo nechtějí měnit kolo sami. Oprava defektu je poměrně rychlá a také se není třeba obávat jakéhokoliv výrazného zašpinění. A že se jedná o trend, to potvrzují i některé automobilky. Místo rezervní pneumatiky totiž do svých automobilů začínají dávat právě jenom tuto rezervní sady. Díky tomu může mít auto nejenom větší zavazadlový prostor, ale pokud jde o prodejní cenu, tak může být i nižší.

Unikátní moderní pneumatiky

Poslední možnost, na kterou se podíváme, jsou zcela unikátní pneumatiky. I když to dnes může znít jako sci-fi, je třeba říci, že něco takového je skutečně možné. Nejedná se ale o pneumatiku zcela obyčejnou, ale jedná se o speciálně vytvořené řešení, které využívá i nejmodernější materiály. A co daná pneumatika vlastně umí? Pokud píchnete, tak tento problém v podstatě nemusíte nijak řešit, jelikož pneumatika se zcela sama zacelí. A není ani nutné zastavovat, jelikož daná pneumatika se umí zacelit i během jízdy. Když tedy píchnete, tak během pár chvil bude daná díra minulostí a vy můžete pokračovat v jízdě. Nejjednodušší řešení, jak problém s defektem snadno eliminovat. Je proto očekávané, že v minulosti to bude něco samozřejmého.

Tato možnost má ale i svá negativa. Jaká přesně to mohou být? Jedná se o negativum spojené s tím, že dané pneumatiky se ještě oficiálně nikde neprodávají. To ale neznamená, že neexistují. Vytvořili je lidé na Škole inženýrství a aplikovaných věd Johna A. Paulsona při Harvardské univerzitě. Jejich cílem bylo vytvořit takový materiál, který má skutečně vlastnosti, které jsme vám popsali výše. A pozitivem j, že se to skutečně povedlo. Inspirace probíhala v oblasti hydrogelů, které tuto možnost mít mohou. Nyní se ale konečně objevila i u suchých materiálů. Než se tato možnost dostane do klasického prodeje, bude ale trvat poměrně dlouhou dobu. A to proto, že testování a ladění finálního produktu je teprve na začátku. Dá se také očekávat i to, že negativem může být vyšší cena. I když n a druhou stranu i rezerva ve voze něco stojí.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Jednoručky a činky na cvičení a posilování