Oprava zamrzlých brzd

Během zimy se může objevit celá řada závad, které souvisí s tím, že voda a především nízká teplota vzduchu způsobí několik komplikací, které je třeba v souvislosti s vozem vyřešit. Jedním z příkladů jsou rozhodně zamrzlé brzdy. Pokud se jedná o situaci, kdy dojedete, zatáhnete ruční brzdu a následně čelisti na kotouči zamrznou, je řešení celkem jednoduché. Buď můžete několikrát kopnout do kola, čímž led určitě povolí, stejně jako se můžete zkusit pomalu rozjet a rozhýbat auto. I to je situace, kdy led povolí celkem rychle a jednoduše. Pokud je danou závadou tento konkrétní problém, je více než jasné, že opravu vyřeší každý na místě, během několika vteřin, a to bez jakéhokoliv nutného nářadí. Tyto finty dnes už každý řidič v podstatě zná. Musíme říci také to, že mnoho řidičů během zimy ani ruční brzdu nepoužívá, a to právě z toho důvodu, ale bylo eliminováno zamrznutí brzd. Pokud neparkují ve svahu, ale na rovině, tak jim plně postačí zařadit první rychlostní stupeň, který auto bude brzdit.

Zamrzlé brzdy ale mohou být spojeny s další situací, která už je trochu vážnější. V takovém případě může dojít dokonce k tomu, že voda zateče do celého lanovodu. V takovém případě už výše popsaný postup určitě nepomůže. Konkrétní diagnostika dané závady je celkem jednoduchá. Došlo k tomu, že ruční brzdu máte uvolněnu, ale zadní kola jsou stále zabrzděné a výše uvedený postup nijak nezabírá. V takovém případě je nutné daný problém akutně vyřešit tím, že vezmete horkou vodu, kterou budete postupně nalévat na lanovod a střídavě budete ruční brzdu uvolňovat a zatahovat. Vlivem toho dojde k uvolnění lanka a váš vůz bude vysvobozený. Dále už můžete kamkoliv vyrazit. Jenom na svých cestách myslete na to, že zatahování ruční brzdy nebude v mrazech to nejlepší. Když bude třeba váš vůz zabezpečit, je lepší kombinace zařazené rychlosti a toho, že kola zajistíte třeba pomocí cihly, nebo kamene.

Opravte danou závadu

Oprava by přirozeně neměla proběhnout jenom tak, že krátkodobě zprovozníme brzdný systém, abychom mohli vyrazit. Důležité je myslet na opravu i z dlouhodobého hlediska, jelikož zamrzlé brzdy nejsou v zimě rozhodně ničím příjemným. Prvním krokem by mělo být zjištění konkrétní závady. A to konkrétního místa, kudy může voda do oblasti celého lanovodu zatékat. Zde je třeba jednoduše postupovat krok za krokem a zkoumat jakékoliv poškození. Může se jednat třeba o klasické poškození na lanovodu, stejně jako může jít o na první pohled úplnou drobnost, kterou je například to, že se poškodí prachovka, která slouží k tomu, že aby eliminovala právě průnik pevných nečistot k samotnému lanku.

Je v podstatě jedno, kdy konkrétní závadu diagnostikujete, jelikož pamatujte na to, že i když vás může nejvíce potrápit právě v období zimy, může způsobit velké komplikace i kdykoliv během celého roku. Proč? Primárně třeba proto, že může do lanovodu vniknout i větší nečistota, což primárně způsobí poškození a možnou špatnou funkčnost ruční brzdy. Stejně tak je a bude na škodu také klasické zatékání vody, které bude mít přirozeně vliv i na případnou korozi. Obojí je tím hlavním důvodem, proč se vydat právě cestou, která bude spojena s důslednější opravou daného konkrétního problému.

Výměna lanovodu

Ideálním postupem opravy není nic jiného, než výměna celého lanovodu. A to jak z toho důvodu, že se to může jevit jako nejsnadnější část, tak i proto, že sami přesně nevíte, jak dlouho byl lanovod nebo prachovka poškozena a jak dlouho už voda do daného brzdného systému vniká. Také si můžete být jisti tím, že tato forma opravy není ani zase až tak finančně náročná. Pokud jde navíc o starší automobil, je dobré počítat i s tím, že byste se v budoucnu dané opravě jenom velmi těžko vyhnuly i z jiných důvodů a tak je dobré realizovat ji právě nyní. Budete mít jistotu jak velmi dobře funkční ruční brzdy, tak budete mít i jistotu toho, že jízda během zimy a její zatažení nebude jakýkoliv problém.

Myslete i na prevenci

Pokud se rozhodnete pro danou cestu výměny, je to určitě varianta, kterou je nejlepší se vydat. Dobré je ale i myslet na případnou prevenci. Daný brzdný systém je zkrátka a jednoduše místem, kde je nezbytné myslet na to, aby byla voda odpuzována a jakékoliv zamrzání bylo eliminováno už z principu. Proto po výměně lanovodu doporučujeme zaměřit se i na to, že bude důkladně prostříknutý. A to jak z toho důvodu, aby byl pohyb lanka co možná nejlepší, tak i z toho důvodu, aby sem nepronikala voda. Dnes totiž mnoho maziv ve spreji nabídne kromě svých klasických vlastností i ty, díky kterým může být voda celkem výrazným způsobem odpuzována. A to pomůže jak jako prevence, tak to může eliminovat i problém v budoucích letech, kdy se případná prasklina opět objeví. I proto doporučujeme těm, kteří daný problém ještě nezaznamenali, aby se podívali na svůj lanovod a raději ho promazali tak, aby došlo k odpuzování vody.

Jenom u některých automobilů

Co je dobré připomenout? Rozhodně i informaci o tom, že zamrzlé brzdy se nemusí objevovat vždy u každého automobilu. Je to dáno hlavně jeho samotnou konstrukcí a tím, že voda má v případě poškození tendenci do lanovodu zatékat. Pokud se podíváme na konkrétní vozy, u kterých se může objevit problém, je to například automobilka Opel, které je dokonalým příkladem toho, že když praskne právě ona prachovka, tak se voda do lanovodu dostane celkem jednoduše a rychle. Pokud nastanou teploty, které klesají pod bod mrazu, je více než jasné, že se daný problém objeví.

Oprava zamrzlých brzd
5 (100%) 1 vote

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Posilování a kulturistika, trénink i výživa