Oprava prahů a podlahy

U starších vozů není koroze nic neobvyklého. Nejčastěji se může objevovat v oblasti prahů a také v oblasti podlahy. Pokud je to i váš případ, je třeba říci, že můžete zvážit i možnost opravy. Tím správným postupem je vyvaření prahů a podlahy. Jako první krok je třeba zvážit, zda oprava vzhledem k nákladům bude skutečně správným krokem. V souvislosti s tím doporučujeme i celkovou důkladnější kontrolu. Pokud se rozhodnete, že oprava prahů a podlahy bude uskutečněna, podívejte se společně s námi na návod, jak na to.

Nejprve příprava

Prvním krokem je to, že na karoserii vašeho automobilu přiložíte nový práh a následně je j velmi důkladně obkreslíte. Jakmile máte hotovo, můžete se pustit do druhého kroku přípravy. Tím je nutnost odstranit bodové sváry, které jsou umístěny na konkrétním měněném dílu. Zde nám pomohou dva nástroje. Buď se může jednat o frézu, nebo vám může pomoci také vrták. Důležité při tomto kroku je postupovat především důkladně a mít tak jistotu toho, že odstraníte skutečně veškeré bodové sváry, které se na daných dílech nacházejí.

Odstranění starého prahu

V tuto chvíli může přijít na řadu jedna z nejdůležitějších věcí. Tou je samozřejmě odstranění stávajícího prahu. Vydat se můžeme celkem dvěma cestami. První cestou je v podstatě klasika, která souvisí s tím, že starý práh odřízneme. Jedná se o postup, který je celkem efektivní a který je také celkem rychlý a přesný. Právě přesnost je nezbytná hlavně v souvislosti s tím, kdy je potřeba dodržet tu linii, kterou jsme v rámci přípravných prací obtahovali a která je tou, která nám označuje to místo, kam budeme umisťovat právě prahy nové.

Pokud v rámci odstranění stávajících prahů nepoužijete oblíbené řezání, můžete stávající práh také odsekat. Zde už nesmíme zapomínat hlavně na to, že je to práce, která je náročnější, stejně jako platí i to, že se jedná o práci, která nemusí být tak úplně přesná. Navíc nezapomínejte na to, že po odstranění prvotní části může dojít i k tomu, že naplno uvidíte, jaký je reálný rozsah poškození a zda koroze prostoupila i do dalších částí karoserie vašeho automobilu. Pokud ano, jedná se obvykle o část prahu, stejně jako podlahy, kterou můžeme označovat jako vnitřní.

Příprava na sváření

Práce spojené s odstraněním zkorodovaných částí jsou u konce. Nyní se opět vrhneme na práce přípravné, které jsou nyní spojeny se svářením konkrétních kusů. Nejprve je třeba odpojit autobaterii. Tento krok je nezbytný a tak na něho rozhodně nezapomeňte. Dále je třeba si plech vytvarovat, a to přesně podle vyřezaných nebo vysekaných částí.

Pokud jde o přípravné práce, nesmíme zapomínat také na to, že v některých případech bude potřeba také opravit stávající část podlahy, nebo prahů. Zde už může pomoci navaření různých kovových částí a takzvané vyvaření problémových míst. V tuto chvíli máme jistotu toho, že je příprava definitivně u konce.

Můžeme začít svářet

Než se do toho pustíme, neměli bychom zapomínat také na to, že je třeba důkladně připravit kov k tomu, aby svár dobře držel. Základem tedy není nic jiného, než důkladné očištění daného plechu. V tuto chvíli již je třeba nasazení nových prahů na konkrétní místa. Mělo by dojít primárně k tomu, že bude dobře pasovat tam, kam potřebujeme. Logicky bude docházet také k tomu, že budeme obnovovat původní bodové sváry, kterými byly prahy přichyceny. V takovém případě doporučujeme nový plech provrtat na předem určených místech, kde bude konkrétní svár vytvořen.

Jakmile i toto máme, můžeme se pustit do samotného sváření. Nejprve je dobré si prahy na několika místech takzvaně přibodovat, aby nám pevně držely, a my jsme se mohli už jenom soustředit na samotnou finální práci. Tou není nic jiného, než svařování tam, kde byly dříve bodové sváry. Pamatujte na to, že práh by měl nejenom v těchto místech dokonale sedět.

Kontrolujte svou práci

Kromě toho, že je třeba dbát na to, aby nové prahy dokonale seděly, je třeba hledět také na to, aby byly dodrženy veškeré mezery, které se budou nacházet na obou částech našeho vozu. Pokud budeme konkrétní, tak by nás měla zajímat hlavně ta mezera, která je pod samotnými dveřmi. Zda je správná zkontrolujeme poměrně jednoduše, jelikož by měla být stejná, jako je tomu na druhé straně vozu.

Finální zakončení

Pokud je svařování u konce a vše sedí jak sedět má, už necháme jenom vše chladnout. Poté se můžeme opět pustit do dalších prací, které už souvisí jenom s finálním zakončením opravy prahů a podlahy. Nejprve je třeba konkrétní místa přebrousit, a to samozřejmě tam, kde vznikly nové sváry. Jakmile je hotovo, je třeba vzít si základovou barvu a nové prahy kompletně natřít. V tuto chvíli platí, že máme daný vyměněný kus kompletně připravený na lakování. Zda tak učiníme, je na nás. Záleží hlavně na tom, kolik celkově chcete do opravy investovat. Lakování dílů určitě není nijak výrazně levnou záležitostí.

Pokud se podíváme na další finální práce, je určitě dobré opatřit si speciální vosk, který je určený na dutiny prahů. Ty doporučujeme tímto voskem vystříkat, jelikož jedině tak budete mít jistoty spojené s tím, že prodloužíte výrazně jejich životnost. Samozřejmě vzhledem ke konkrétnímu stáří vozu se dá očekávat, že jednou takto realizovaná oprava také bude již opravou finální, jelikož může trvat velmi dlouhou dobu, než by nové prahy opět zkorodovaly. Tedy konkrétně na takovou míru, kdy už by bylo nezbytné opět realizovat výše uvedenou opravu, která může být v případě většího poškození nejenom časově náročnější.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

CLOSE
CLOSE
Gainery a sacharidy pro výrazný růst hmoty