Oprava lemů od koroze

Právě lemy blatníků patří mezi velmi často poškozená místa u celé řady automobilů. Je proto třeba věnovat jim náležitou péči ve chvíli, kdy se případné problémy objeví. Ty můžeme identifikovat celkem snadno. Jednoduše uvidíme nejenom drobnou rez, ale stejně tak uvidíte také to, že v některých místech mohou být lemy v důsledku toho i děravé. V takovém případě je oprava doslova nutností, a to hlavně kvůli tomu, aby se zamezilo případnému dalšímu rezivění, nebo dalšímu poškozování konkrétní části automobilu.

Poškozená místa zbavíme rzi

Nyní máme na výběr, jakou cestou se vydáme. V rámci následných postupů pro nás může být lepší, pokud je konkrétní poškozený díl demontován a my s ním pracujeme samostatně. Na druhou stranu je třeba připomenout, že samotná jeho demontáž a následná montáž nemusí být zrovna jednoduchá. Je proto ideální rozhodnout se, co je pro nás to nejlepší. Poté už postupujeme dle klasického postupu.

Prvním krokem je tedy nutnost odstranit rez z daného poškozeného místa. Zde nám může pomoci několik různých nástrojů. Může to být třeba ocelový kartáč, stejně jako to může být také brusný papír, nebo úhlová bruska s brusným kotoučem. Záleží hlavně na rozsahu samotného poškození a na tom, jak je rez hluboko. Samozřejmě ve všech případech bychom neměli zapomínat na dostatečné ochranné pomůcky, jako jsou alespoň rukavice, stejně jako například také brýle na oči.

Plochy je třeba ošetřit

Jakmile je veškerá rez pryč, můžeme se pustit do kroku, kterým není nic jiného, než nutnost dané kroky ošetřit. Dnes najdeme v potřebách pro automobilisty celou řadu přípravků, které slouží především k tomu, že zamezí tomu, aby rez dále vznikala a aby se dále šířila. Nejprve by to měl být klasický odrezovač a poté je dobré použít základní nátěr, který nám může přinášet také ony potřebné vlastnosti. Zde samozřejmě nezapomeneme na nutnost dodržet potřebnou technologickou přestávku. Stručně a jednoduše řečeno, e nutné počkat na to, až aplikovaná barva zaschne. Teprve poté je možné v opravě lemů pokračovat dále.

Jakmile je základní barva suchá, můžete se pustit do dalšího kroku. Tím není nic jiného, než nutnost použít brusný papír. Jako hrubost je ideální použít tu s označením 80. Pomocí něho samotný nátěr lehce zdrsníme, díky čemuž dosáhneme toho, že na ní bude používaný tmel lépe držet.

Použití tmelu

Ten dnes seženeme v podstatě kdekoliv, tedy v jakýchkoliv konkrétních autopotřebách. Použití daného tmelu je celkem jednoduché, jelikož ho naneseme právě na poškozená místa. Tedy na místa, která jsme natřeli danou barvou a následně zdrsnili. Záleží často i na tom, jak velká a rozsáhlá poškození vlastně odstraňujeme. Pokud budeme konkrétnější, tak musíme říci, že na běžné a drobné poškození stačí tmely základní. Pokud chceme něco lepšího, je určitě dobou volbou tmel s hliníkem, který nabídne o něco lepší vlastnosti.

Problémem mohou být i místa, kde už je vidět několik děr. V takovém případě je nejlepší do samotného tmelu investovat. A to tím směrem, že koupíme tmel se skelnými vlákny. Ten je přímo na tato konkrétní poškození volbou číslo jedna. Nejenom, že dané díry zacelí, ale rozhodně nabídne i pevnost a odolnost. Jakmile je tmel nanesen, můžeme ho lehce sbrousit jemnějším brusným papírem. Samozřejmě až po tom, co máme jistotu toho, že je dokonale tvrdý.

Druhá vrstva tmelu

Při tomto postupu již doporučujeme použít speciální stříkací tmel, kde je ideální použít takzvaného hliníkového. Ten by měl na poškozeném místě vytvořit dostatečnou souvislou vrstvu, která zajistí již plnohodnotnou opravu daného lemu. Jakmile i tato vrstva tmelu zaschne, je třeba i ošetřit. Zde už nevyužíváme broušení, ale naopak využijeme jenom odpěnění, a to nejlépe pomocí speciálních lakýrnických přípravků, které jsou na trhu také celkem dobře k dostání.

Jakmile je vrstva ošetřena, přichází na řadu poslední vrstva tmelu. Ten se nazývá jako plnič. Slouží primárně k tomu, aby vyplnil případné drobné škrábance, které by snad mohly na druhé vrstvě vzniknout. V mnoha případech platí, že daný plnič už je natolik kvalitním tmelem, že dokáže vytvořit skvělou hladkou vrstvu, u které už není nutné přebrušování. Jsou ale i situace, kdy je vhodné ho znovu přebrousit. Zde záleží na volbě každého.

Finální fází je lakování

Pomalu se dostáváme do finiše. Tedy do části, která je spojena s lakováním. V tomto případě máme na výběr dvě cesty. Pokud je poškození výraznější a případný díl jde snadno demontovat a není nijak velký, můžeme ho nalakovat celý. Ne vždy to ale může být v souvislosti s cenou a efektivitou nejlepší volbou. I proto je možné využít jenom lokálního lakování, kdy jednoduše nalakujeme jenom danou poškozenou, tedy v tomto případě již opravenou vrstvu s poslední vrstvou tmelu.

Nechat si namíchat barvu můžeme ve specializovaných obchodech, kde nám namíchají nejenom tovární odstín, ale logicky se zaměří i na to, jak moc je barva na našem automobilu vybledlá a na základě toho připraví takovou, která by měl s ostatními částmi našeho automobilu celkem bezproblémově ladit.

Finální rozleštění

Tímto je celá oprava lemů, stejně jako oprava drobné koroze definitivně ukončena. V tomto případě už stačí jenom jedna jediná věc, kterou je rozleštění daného nalakovaného místa. Samozřejmostí je to, že tak učiníme až ve chvíli, kdy je samotný lak dostatečně zaschlý a je dostatečně tvrdý. Jakmile je i samotné leštění u konce, je celá oprava hotová a náš vůz opět vypadá v oblasti lemů jako nový.

Oprava lemů od koroze
4.5 (90%) 2 votes

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Stimulant synefrin pro spalování tuků