Co jste nevěděli v souvislosti s auty?

S auty je spojena celá řada zajímavostí. Pokud se chcete dozvědět ty, které vás rozhodně uchvátí, přinášíme vám je. A čím musíme začít? Třeba tím, jak velký počet vozů je na celém světě k dispozici. Pokud budeme konkrétní, je třeba říci, že aktuálně je na celém světě zhruba jedna miliarda aktivně využívaných aut. Pokud se podíváme také na to, jak jsou v tomto směru aktivní všechny světové automobilky a všechny jejich továrny, tak se denně vyrobí zhruba 165 000 nových automobilů. Je tedy jasně vidět, že auta jsou zkrátka a jednoduše nedílnou součástí našich aktivních současných životů.

Když se podíváme na počet aut i z několika jiných pohledů, tak je nutné říci, že jsou automobily, které stále slouží svým majitelům. Konkrétně se jedná o automobilku Rolls Royce, která je unikátní v tom, že 75 procent aut, která za dobu své existence vyrobila, stále ještě jezdí, nebo jsou jinak v provozu. Unikátem je v rámci automobilového světa také město Los Angeles. Je to z toho důvodu, že zde je registrovaných automobilů skutečně obrovské množství. Pokud bychom snad měli být konkrétní, tak je třeba říci, že počet automobilů je v tomto městě větší, než počet lidí. To ostatně potvrzuje každý, kdo zde někdy žil, jelikož s auty se zde potkáváte opravdu na každém kroku.

Jak je to s výrobou automobilů?

Ano, i zde se můžete dozvědět celou řadu unikátních zajímavostí, které jsou s automobilovým světem přímo spojeny. Čím je třeba začít? Rozhodně tím, z čeho se takový automobil skládá. Pokud vezmeme v potaz průměrný automobil, který dnes jezdí po světových silnicích, je třeba říci, že jeho aktuální počet dílů dosahuje čísla 30 000. Je tedy vidět, že se nejedná o dopravní prostředek, který by byl vyrobený jenom z několika dílů. Samozřejmě musíme dodat, že většina jednotlivých dílů už je kompletována u různých subdodavatelů a na výrobní lince dojde k tomu, že se výsledné auto sestaví už poměrně jednoduše.

Pokud jde o výrobu automobilů, je třeba rozhodně zmínit i rok 1941. Právě v tom spustil Henry Ford celkem zajímavý experiment. S čím konkrétně byl spojený? Jednalo se o to, že jeden ze svých automobilů vyrobil ze sojových bobů. Byl to ale skutečně jenom test, jelikož v reálné výrobě se s tímto „materiálem“ rozhodně nijak nepočítalo. U výroby ještě zůstaneme, jelikož musíme zmínit i fenomén, kterým je vůně nového vozu. Ta je doslova unikátní a dá se říci, že je také nenapodobitelná. Je to dáno především tím, že tuto vůni může tvořit až padesát těkavých organických sloučenin, které se do vozu dostávají v souvislosti s jednotlivými díly a tím, jak jsou ošetřené, nebo v souvislosti s tím, že čeho jsou vyrobené.

Ne vždy se s vozem jenom jede

Podívejme se také na několik zajímavostí, které souvisí s jízdou. Začněme třeba tím, že když budete udržovat rychlost 95 km/h, tak by vám cesta na Měsíc trvala zhruba půl roku. Dobré je říci ale i to, že ne každý se může těšit na to, že s vozem jenom jede. Hlavně ve velkých městech nejsou nic výjimečného poměrně výrazné kolony. Vlivem toho se více stojí, než jede. Prvenství mají z celosvětového pohledu Američané. Z jakého je to důvodu? Jednoduše proto, že během celého jednoho roku tráví v kolonách okolo 38 hodin.

Podívejme se ale i na druhý protipól. Tedy na informaci o tom, když je vůz skutečně pojízdný a když se s ním skutečně jezdí doslova více, než je možné. Zde musíme zmínit jednoho jasného rekordmana. Je jím nejvyužívanější auto na světě, které má najeto zhruba 4,6 milionů kilometrů. Je jasné, že proti vozům, které končí na několika stovkách kilometrů je to skutečně velký unikát.

Jak je to s pohonnými hmotami?

Pokud se podíváme na to, na co dnes auta jezdí, tak jasně dominuje jako palivo nafta, nebo benzin. Do popředí se ale začíná dostávat také elektřina, nebo další jiné možnost. Když se ale na paliva podíváme lokálně, musíme se zastavit v Brazílii. A proč právě zde? Důvod je poměrně jasný. Je to počet automobilů, které nevyužívají ani benzin, ani naftu. Poslední statistiky zde jasně ukazují, že 92% všech nově prodaných aut v této zemi jezdí na etanol. Zde ale musíme dodat také to, že ten je vyráběný výhradně z cukrové třtiny.

Když je řeč o pohonných hmotách, musíme zmínit i zemi, kterou je Turkmenistán. Zde mají lidé vlastnící automobil celkem zajímavou výhodu. A ta je spojena právě se spotřebou pohonných hmot. Ten, kdo má automobil, ten má nárok na to, aby měsíčně zcela zdarma dostal celých 120 litrů pohonných hmot. Jízda autem se zde tedy skutečně vyplatí.

Co dalšího zaujme?

Pomalu se chýlíme ke konci a tak se můžeme podívat na několik dalších zajímavých novinek, které rozhodně uchvátí. První z nich je třeba ta, která je spojená s čistotou vozu. I u nás je několik vyhlášek, které na to pamatují. Pokud se ale podíváme do Ruska, tak zde může být jízda v příliš špinavém autě považována dokonce za trestný čin. Samozřejmě záleží na celkovém stupni znečištění, stejně jako záleží také na posouzení konkrétního policisty. Pokud to vyhodnotí příliš přísně, je to pro místního řidiče celkem velký problém.

Další zajímavostí může být ale i existence tempomatu v současných automobilech. Co je na něm unikátní? Pokud jde o funkci a praktičnost, tak rozhodně nic. Pokud jde ale o jeho vynálezce, tak musíme říci, že se jednalo o nevidomého člověka. Přesto se mu podařilo vytvořit něco, co dnes používá velké množství řidičů z celého světa. Navíc samotný základní tempomat, který sloužil jenom k udržení rychlosti, se postupně vyvíjí, jelikož dnes už známe také špičkové adaptivní tempomaty.