Co nejzajímavějšího přinesl letošní Frankfurt? Část 1.

Pokud je událost, kterou můžeme označit jako automobilový svátek, je to rozhodně pravidelný a každoroční autosalon ve Frankfurtu. I letošní září se samozřejmě konal, a pokud jde o zajímavosti, tak musíme říci, že většina automobilek chtěla ukázat nejenom to nejlepší ze svého klasického portfolia, ale zcela pochopitelně chtěla ukázat také celou řadu unikátních věcí. A to se jistě povedlo. Podívejte se s námi na přehled toho, co nejzajímavějšího přinesl letošní Frankfurt. Článek záměrně přinášíme po konci autosalonu, jelikož bylo třeba si informace utřídit, aby bylo možné skutečně vyhodnotit, co za zajímavosti tato akce přinesla.

Nový Cayenne

Dokonalý automobil, který v minulosti ukázal, jakým směrem se může vydávat prestižní automobilka Porsche a že to nemusí být nutně jenom malé sportovní vozy. A že se to skutečně povedlo, to jasně dokázal letošní autosalon, ve kterém byla představena nová generace modelu Cayene. Na první pohled vypadá dokonale a tak je jasné, že se dá očekávat, že už v pořadí třetí generace tohoto SUV nezklame ani zákazníky. Dokonce lze říci i to, že se stále očekává, že i v následujících letech pomůže držet značku nad vodou. A jaké jsou hlavní zajímavosti daného modelu? Třeba to, že stále budou dominovat výhradně benzinové motory, stejně jako to, že tento luxusní model má také ochranu před poškrábáním ráfků. Konečně se nemusíme obávat obrubníků.

Škoda Vision E

 

Koncepty jsou něčím, co ke každému autosalonu neodmyslitelně patří. A ani ten ve Frankfurtu rozhodně nebyl žádnou výjimkou. Pokud se máme podívat na to, co se v tomto směru objevilo, nesmíme opomíjet na mladoboleslavskou Škodu, která ukázala koncept nesoucí název Vision E. jedná se o SUV, které bude na elektřinu a který jasně naznačuje, jak bude vypadat auto, které se na trhu objeví za pár let. Konkrétně to má být již v roce 2020. Pokud se samotná výroba výrazně neodchýlí od konkrétního konceptu, je možné říci, že z hlediska designu se lze těšit na něco velmi zajímavého. Je tím potvrzeno i to, že i Škoda plánuje elektrickou budoucnost.

Mercedes-AMG Project One

Oficiálně je třeba říci, že se model vozu nesoucí název Mercedes-AMG Project One označuje jako supersport. Když se ale na něho podíváme blíže, dá se doslova říci, že už má velmi blízko k formulím. Pochopitelně ne svým designem, ale hlavně svým výkonem, stejně jako svou maximální rychlostí a zrychlení. Stejně jako u každého jiného supersportu, ani zde rozhodně nechybí zajímavý aerodynamický tvar, uzavřená karoserie, a dále to jsou také dvě místa v kabině. Jasná volba pro toho, kdo si chce vyzkoušet rychlost v něčem, co dnes patří k unikátům na našem trhu. Samozřejmě už nyní je jasné, že nejde o auto pro každého. Jak pro vyrobený počet kusů, tak samozřejmě také pro celkovou cenu.

Audi Aicon

Co je budoucností ve světě automobilů? Budou to hned dvě konkrétní věci. Ta první už nyní získává poměrně jasnou podobu, jasný směr a také se stále zvětšuje podíl na trhu. Mluvíme zde o elektromobilech. A pokud se podíváme na směr číslo dvě, tak ten je spojený s tím, že budeme v budoucnu jezdit ve vozech, které budou sami řídit. Jsou to tedy autonomní vozy. A právě v tomto odvětví se snažila ve Frankfurtu zaujmout automobilka Audi z koncernu Volkswagen. A dá se říci, že se jí to rozhodně povedlo. Představila totiž model s názvem Aicon. Jedná se zatím jenom o koncept a tak neočekávejme, že vy se tento model v blízké budoucnosti na trhu objevil. A není výjimečný jenom tím, že dokáže řídit zcela sám. Auto je jedinečné třeba i v tom, že nemá ani volant, stejně jako nemá ani pásy. Automobilka zkrátka očekává, že samoříditelné automobily budou dokonale bezpečné.

Citroen C3 Aircross

Už když se objevil model C3 Picasso, bylo více než jasné, že tato automobilka dokáže vyrábět poměrně zajímavé modely, které lákají jak na svůj design, tak i na praktičnost, a to vše dokážou zabalit do celkem kompaktní podoby. A proč o tom vlastně mluvíme? Je to z toho důvodu, že se ve Franfurtu objevil model C3 Aircross. Ten je nástupcem Picassa a stále se jedná o stejný směr, který byl udán. I když už ho můžeme zařadit do segmentu SUV, stále si zachovává své menší rozměry, a vzhledem k tomu, že do terénu se příliš nehodí, je možné ho označit spíše jako městské SUV. A podle toho, jak vypadá, co umí a jak je praktické ho můžeme označit za jeden ze skutečně lákavých sériových taháků celého autosalonu.

Subaru Impreza

Mnozí dlouho nemohli pochopit, proč si tento model u nás, tedy konkrétně v Evropě po delší dobu nemohou koupit. Jednoduše se sem nedovážel a tak možnost nákupu byla spojena jenom s komplikovanými cestami, jak si ho nechat dovézt. A tomu je teď stoprocentně konec. Franfurt totiž jasně ukázal nový model Subaru Impreza, který jak bylo potvrzeno, bude k dispozici i v Evropě. Jedná se o velmi povedený hatchback, který však na rozdíl od předchozích modelů cílí spíše na celkovou eleganci, než aby to byl sportovnější a závodní nádech. Skalní fanoušci tak mohou být zklamáni, ale na druhou stranu si automobilka jistě najde celou řadu nových. A to mimo jiné také proto, že se má jednat o v podstatě zcela nové auto. Nejenom ale zmíněným zmodernizovaným designem. Je to také zcela nová platforma, stejně jako je to i řada nových motorů, nebo i zcela nová převodovka CVT. Je ale věc, která i nadále zůstala. Můžete jásat. Je to pohon všech čtyř kol. Ten byl pro tento model tolik charakteristický, že je nutné říci, že si automobilka v podstatě nedovolila udělat u nového modelu něco jiného.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Steppery pro pálení tuků a tvarování postavy