Nejlepší automobilové motory na světě? Seznamte se

Když se mluví o nejlepších motorizacích, tak se většinou omezujeme na střední, nebo celou Evropu. Je to jednoduše dáno tím, že takové motorizace jsou právě ve vozech, které kupujeme a používáme, stejně jako se jedná o motorizace, které musí mnohdy vznikat právě pod taktovkou EU. I proto může mnohdy překvapit, že ve světě je tomu zcela jinak. Hlavně potom v USA, kde jsou v tomto ohledu jiné trendy. A nejde jenom o varianty s ohromným objemem a spotřebou, kterou nikdo neřeší. Pokud vás zajímají nejlepší automobilové motory s ohledem na celosvětový výběr, tak čtěte dále.

Ford F-150

S tímto vozem se na evropských silnicích téměř nepotkáte. Když ale vyrazíte do USA, je zde doslova jako doma. Jde o typický velký pickup, který je v mnoha oblastech velmi oblíbený, a to zcela pochopitelně i pro svou praktičnost. A právě v tomto voze se nachází jeden z nejlépe hodnocených motorů. Je to benzinový šestiválec 2.7 EcoBoost. Čím zaujme? Je to hlavně jeho výkon a rychlé reakce. Rozhodně nelze zapomínat ani na velmi dobrý točivý moment. Vše doplňují i různé dodatečné vlastnosti, jako je fakt, že motor má velmi nízkou hlučnost, nebo i celkem minimální hladinu vibrací. I to mu nahrává do karet.

Ford Mustang

Dá se říci, že i tento model je doslova typickým vozem pro Spojené státy. Hlavně potom tam, kde je třeba ukázat výkon. A ten souvisí s tím, co se nachází pod kapotou. V potaz samozřejmě musíme vzít faceliftovanou verzi Mustangu, protože právě zde se nachází pětilitrový osmiválec, který prošel zajímavou modernizací. Byl u něho zvětšený kompresní poměr, byla výrazně posunuta hranice otáček na hodnotu 7 500 a došlo i na inovaci s ohledem na možnost přímého vstřikování paliva. To je kombinace, které potěší při každém sešlápnutí plynu. Nejde ale jenom o výkon. Rozhodně se nepleteme, ani se nejedná o překlep, když uvedeme, že v kombinaci s automatickou převodovkou se lze držet na spotřebě okolo deseti litrů na sto.

Honda Clarity

V čem je toto auto tolik výjimečné a proč se tolik vymyká všem standardům? Je to dáno jednoduše tím, že má pod kapotou něco jiného, než většina vozů v USA, nebo i v Evropě. I když v mnoha oblastech stále jasně dominují spalovací motory, je mnoho lidí, kteří dokážou najít i dobrou alternativu. A tím je právě tento vůz, který místo klasického naftového nebo benzinového motoru používá elektromotor. Zapomeňte ale na baterie, jelikož se jedná o vodíkové auto. Díky své inovativní technologii mluvíme o motoru, ale i o autě jako o zajímavé budoucnosti. A to mimo jiné i proto, že bez problémů zdolá vzdálenost necelých 600 kilometrů, což je něco, o čem si klasický segment elektromotorů může nechat jenom zdát.

Civic Type R

V Japonsku je dobré ještě zůstat, jelikož právě odtud pochází další motor, který patří do skupiny těch výjimečných a unikátních. Má ho pod kapotou právě tento model, kdy už ono písmeno „R“ jasně ukazuje, na co je kladený hlavní důraz. A tak auto díky motorizaci nabídne pružnost, možnost dosahovat až 7 000 otáček, a to vše v kombinaci s nízkou spotřebou, která během klasický jízdy dokáže být i pod deset litrů. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který je v toto voze je zkrátka motorizace, která nezklame.

Chevrolet Bolt

Že se k nám tento model nedodává? Ale ano. Jenom je nutné hledat ho pod jiným názvem, který zní Opel Ampera-E. Toto označení už toho dokáže o autě říci mnohem více. Tedy nikoliv přímo o autě, ale naopak o jeho motorizaci. I Evropa tak ukazuje, že se snaží jít moderní cestou a využívat kvalitní elektromotory. Tento konkrétně nadchne hlavně kombinací nízké ceny – a to i samotného vozu, a také poměrně dobrým dojezdem, který atakuje hranici 400 kilometrů. Při klasické jízdě se tak může hodit i na běžné cesty, třeba napříč republikou.

Chrysler Pacifica

Ten v Evropě nenajdete, jelikož se zde neprodává. Znát ale můžete jeho předchůdce, který nesl označení Voyager a byl spojený s automobilkou Lancia. I když těchto vozů s ohledem na prodejnost také příliš neuvidíte, potvrzuje to, že se v Evropě prodával. My se však podíváme právě na danou novinku, která patří do skupiny těch vozidel, které jsou registrovány jako plug-on hybrid. Ty jsou celkem zajímavým a vyhledávaným předělem mezi spalovacími motory a elektromotory. Konkrétně tato verze má pod kapotou šestiválec o objemu 3,6 litru, který nezaujme jenom svým výkonem, nebo svou dynamikou. Motor zaujme i svou nízkou spotřebou, která lehce překračuje hodnotu 6,5 litru na to. A jak je to s elektromotorem? Na ten zapomeňte, jelikož je zde spíšen jenom jako zbytečný doplněk. Ten využijete jenom na cesty kratší než 50 kilometrů.

Infiniti Q50

Je celkem škoda, že se Infiniti už na tuzemském trhu n objevuje. Pozitivem ale je, že se v Evropě stále nabízí. A to jak v případě modelu Infiniti Q50, což je sedan, tak i v případě modelu Infiniti Q60, což je stylové kupé. Pokud po jednom z vozu zatoužíte, najdete pod jeho kapotou velmi povedenou a velmi zajímavou motorizaci, je to třílitrový šestiválec, který využívá hned dvojici turbodmychadel. Stačí jenom sešlápnout plyn a naplno si užít dokonalý výkon. Tím máme na mysli, že jednotka je vyladěna a konstruována tak dobře, že obvyklou prodlevu u turbodmychadla doslova ani nepocítíte.

Jaguar XF

Skvěle vypadající automobil, u kterého dokonale ohromí i použitá motorizace. Pod kapotou je dvoulitrový čtyřválec z řady Ingenium. I když to samo o sobě nemusí působit výjimečně, jde o motor, který tomuto vozu dokonale sedne po všech stránkách. I proto se na něho nesmí v rámci hodnocení rozhodně zapomínat.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE