Ne každá ojetina musí být špatná. Se kterými nešlápnete vedle? – 2. část

Zajímají vás ojeté vozy, se kterými rozhodně nešlápnete vedle? Pokud ano, je zde druhá část našeho článku. V té první jsme vám dali několik zajímavých tipů a nyní si můžete být stoprocentně jisti, že v tom budeme pokračovat i nadále. Pojďme na přehlídku dalších dobrých ojetých vozů. Tu začneme poměrně známou a oblíbenou stálicí na našem trhu, i když s jinou motorizací. A čím ji zakončíme? Rozhodně to bude automobil, od kterého by to možná jenom málokdo čekal. Přesto se jedná o auto, které se určitým skupinám rozhodně může hodit a líbit. Pojďme na přehledy.

Škoda Octavia 1.6 TDI

Můžeme říci, že tento vůz je doslova stálicí. Je jasné, že pokud je synonymum pro ojetý automobil, je to právě Škoda Octavia, která je dnes považována právě za model, který je nejvíce poptávaný. V minulosti to byl model, kterým byl Škoda Octavia 1.9 TDI. Ten však byl nahrazený právě touto konkrétní slabší motorizací. Jak se ale ukázalo, rozhodně to nebyl krok nijak špatným směrem. Právě naopak. Motorizace je povedená a dobrá a tak je jasné, že tento model nezklame. Tedy pouze v případě, kdy nenarazíte na dokonale zničené služební auto, ke kterému jeho majitelé z řad zaměstnanců neměli jakýkoliv vztah.

Když se vám ale povede pořídit si tento model právě od soukromé osoby, můžete si být jisti tím, že s ním zaručeně špatně nešlápnete. Právě naopak. Vůz je dlouhodobě spojován se spolehlivostí a dobrou životností, a to i pokud se jedná o dlouhý kilometrový nájezd. Pochopitelně potěší také dobré jízdní vlastnosti, dostatek místa, ale i výbava. Na pozoru je potom dobré být u filtru pevných částic, ale jinak si můžete být jisti tím, že s tímto vozem rozhodně vedle nešlápnete. Pozor ale i na negativa, která s oblíbeností vozu souvisí. To první se týká přetáčení kilometrů, které je vzhledem k oblíbenosti tohoto vozu celkem časté. Z téměř odepsaných služebních aut se tak dělají kousky, které stály jenom v garáži. Dále pozor i na to, že Škoda Octavia dnes patří mezi nejvíce kradená auta – hlavně pro náhradní díly. I to je možné riziko spojené s koupí právě tohoto vozu.

Škoda Rapid 1.2 TSI

Další model z dílny mladoboleslavské Škodovky, který jasně ukazuje, že také patří mezi dobrou volbu. Jelikož se jedná o mladší model v porovnání s Octavií, nemá ještě tak vybudované renomé, jako právě ona. To ale neznamená, že by byl model Škoda Rapid 1.2 TSI jakkoliv špatný. Právě naopak. Drobným problémem by možná mohly být motory TSI a jejich řetězové rozvody. Pokud však nekoupíte jeden z prvních modelů, ale vsadíte na pozdější výrobu, spojenou s lepšími motorizacemi, už se není čeho bát. Pevnější řetěz a silnější rozety dokázaly tento problém adekvátně vyřešit ke spokojenosti.

Pokud jde o motorizaci, tak ta zaujme hned několika pozitivy. Mezi takové se rozhodně řadí jak to, že má nízkou spotřebu, tak i fakt, že je poměrně pružný. Navíc Rapid zaujme i tím, že po technické stránce lze řadu jednodušších servisních úkonů zvládnout svépomocí i doma, bez nutnosti návštěvy servisu. Pro toho, kdo automobilům rozumí, je to jasné velké plus. Nesmíme také opomenout porovnání s Octavií s ohledem na to, jak je to s přetáčením kilometrů, nebo jak je to konkrétně třeba s krádežemi vozu. Pokud máte zájem o Rapid, můžete si být jisti, že jistot v tomto směru budete mít přece jenom více – a to v souvislosti právě s vaším bezpečím.

Toyota Auris Hybrid

Chcete ojetý automobil, ale zároveň se chcete držet i moderních a aktuálních trendů? Pokud ano, je pro vás Toyota Auris Hybrid doslova jasnou volbou. Je pravdou, že mnoho lidí má k hybridům stále mnoho výhrad, ale na druhou stranu se rozhodně nejedná o vozy, které by byly jakkoliv špatné. A tento model je toho jasným důkazem. Lákadlem je rozhodně to, že automobil pořídíte za celkem slušnou cenu, a to hlavně v porovnání s tím, kolik dnes hybridní vozy jiných automobilek stojí. Vzhledem ke spotřebě se vám i vyšší suma v porovnání s klasickým pohonem může rychle vrátit.

Když se podíváme ještě na několik konkrétních pozitiv, tak musíme říci, že vůz nabídne lákavé rychlé zrychlení, nebo techniku z modelu Prius, který rozhodně patřil ke spolehlivým možnostem na našem trhu. Dále neopomíjejme také zajímavý vzhled vozu. Co možná trošku zklame, to je životnost akumulátorů. Zde automobilka jasně uvádí, že daná doba je osmiletá. Potom už bohužel ztrácejí svou kapacitu, a tedy vůz nenabídne takové kvality, jako dříve. Ideální je tedy počkat s koupí na dobu, až předchozí majitel akumulátory vymění, nebo snížit cenu tak, aby se jejich výměna vyplatila i vám. Navíc je velkým lákadlem u této Toyoty také to, že servis hybridů je spojený s tím, že se všechna data ukládají a lze je i jednoduše zjistit. Nemusíte se tedy obávat toho, že byste koupili vůz, který by byl jakýmkoliv způsobem upravený. Všechna potřebná fakta snadno zjistíte právě v autorizovaných servisech.

Tím naše představení hlavních možností v segmentu ojetých vozů, které za to stojí, končí. Pokud i vy máte nějaký tip, nějaký tip, rozhodně ho nezapomeňte zanechat v komentáři. A rada na závěr? Pokud už kupujete ojeté auto, je dobré ho prověřit co možná nejvíce. Jak to, zda nebylo bourané, tak technický stav, kilometrový nájezd a mnoho dalších věcí. Pokud totiž všechno tohle podceníte, buďte si jisti jednou jasnou věcí. I když si pořídíte některý z vozů z našeho přehledu, rozhodně vás spíše zklame, jelikož rozhodně nenabídne to, co od něho očekáváte. Problém byl však už v době samotné koupě, nikoliv později.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
„Snažme se žít tak, aby naší smrti litoval i majitel pohřební služby.“ Mark Twain