Montáž autorádia

Autorádio je dnes něčím, co máme ve vozech stále častěji. Ne vždy nám ale může vyhovovat to originální, nebo jiné, které v našem automobilu aktuálně je. I z toho důvodu se podíváme na to, jak na montáž autorádia. Nejprve je třeba si uvědomit, jaký konkrétní typ budeme potřebovat. Na trhu se dnes nacházejí 1DIN a  2DIN modely, které souvisí s montážním otvorem. Stejně tak můžeme narazit také na provedení univerzální a speciální. Zde už záleží na tom, jak velkou funkčnost požadujeme.

Prvním krokem je demontáž stávajícího rádia

To první, co přirozeně musíme udělat, to je zcela jasně demontáž našeho stávajícího autorádia. Jak na to? Postup není zase až tak složitý, jak si dnes mnoho lidí myslí. To první, co budeme potřebovat, jsou správné nástroje. Obvykle se jedná o speciální háčky, které zasuneme do otvorů ve stávajícím autorádiu. Jakmile se tak stane, měly by se uvolnit konkrétní zámečky, které drží dané autorádio na svém místě. V souvislosti s tím nesmíme zapomínat na to, že jakmile jsou povoleny, je třeba rádio vyjmout. Zde je třeba postupovat opatrně, jelikož je k němu připojena konkrétní kabeláž.

Jakmile je rádio vyjmutu, můžeme odpojit i samotnou kabeláž. Pokud připojujeme stejný typ, je dobré podívat se, jaké kabely jsou kam připojeny. To nám následně velmi ulehčí případnou budoucí montáž. Pokud máme typ jiný, není nutné na toto brát konkrétní zřetel.

Zjistěte typ konkrétního konektoru

Než dojde k připojení nového autorádia, je dobré se podívat na to, jaké konkrétní konektory jsou využity. Toto je nezbytné primárně z toho důvodu, že musíme přesně zjistit, zda bude současná kabeláž pasovat i do nového rádia. I když už několik posledních let převládá snaha o standardizaci, ne vždy je vše tak jednoduché, jak si mnoho lidí myslí. I z toho důvodu je následně nezbytné, aby byla pořízena případná redukce. Tu bychom měli využít nejenom z toho důvodu, abychom rádio zapojili správně, ale i z toho důvodu, aby byly zajištěny všechny požadované funkce.

Připojení nového autorádia nemusí být vždy jednoduché. Pokud nemáte dostatečné zkušenosti, nebo nemáte k dispozici přesný a konkrétní návod, nezoufejte. Můžete oslovit autoelektrikáře, který má s připojováním autorádií zkušenosti a dobře ví, kam který drát patří.

Samotné připojení

To patří mezi nejnáročnější činnost, jelikož obvykle je třeba zapojit hned několik konkrétních drátů. Pokud je vše hotovo, můžete rádio jednoduše vsunout do montážního otvoru. Pozor však na to, že by nemělo úplně zapadnout. A to z toho důvodu, že je třeba ho nejprve vyzkoušet. Jednoduše otočte klíčkem a následně začnete rádio ovládat. Pokud vše funguje jak má, máte jistotu, že je zapojeno přesně tak, jak by zapojeno být mělo. V tomto případě již můžete rádio do samotného otvoru umístit natrvalo, což poznáte právě tím, že zaklapnou jednotlivé zámky. Poté už máte jistotu, že je dané autorádio na svém místě a je připraveno k použití.

Co připojujeme?

Pokud se podíváme na základní připojení a tedy i základní konektory, je určitě dobré vědět, co konkrétně připojujeme. Pokud bychom měli být o něco konkrétnější, je dobré říci, že v tomto případě se jedná hlavně o připojení napájení, stejně jako se jedná o připojení jednotlivých reproduktorů ve vašem voze. To je v podstatě to hlavní a také to nejdůležitější, bez čeho v současné době rádio v podstatě nemůže fungovat. Myslete na to ve chvíli, kdy se budete zajímat o to, co vám ještě chybí a co je základ.

Jak na dálkové ovládání?

Mnoho autorádií nabídne i možnost takzvaného dálkového ovládání. Pokud je součástí vašeho vozu již samotná příprava na toto řešení, máte v podstatě vyhráno. A to z toho důvodu, že jednotlivé konektory obsahují i spojení s dálkovým ovladačem, který může být součástí volantu, nebo může být umístěný právě v prostoru pod volantem. Pokud však dané řešení ve vašem voze k dispozici není, nemusíte zoufat. Jenom je třeba absolvovat několik dalších postupů. Ten první samozřejmě souvisí s tím, že v rámci připojení vašeho autorádia nezapomenete připojit i samotné externí dálkové ovládání. Samotný kabel byste měli vyvést ze spodní strany autorádia a měl by být v ideálním případě schovaný pod palubní deskou.

Často se tedy neobejdete buď bez její celkové demontáže, nebo alespoň odchlípnutí místa, kde konkrétní kabel schováte. Ten by měl být daným prostorem vyvedený až k oblasti volantu. Ideálně na levou stranu, kam pod směrovku umístíte právě ovládání na autorádio. K němu už jenom připojíte daný kabel a vše je hotovo.

Jak s dalším napojením?

Dnešní moderní autorádia nabídnou i o mnoho více doplňkových funkcí, než tomu bylo v minulých letech. Díky tomu můžeme říci, že je můžeme napojit i na celou řadu dalších systémů v našem voze. Nejenom, že mohou komunikovat třeba s palubním počítačem, ale mohou nabídnout třeba i připojení externího mikrofonu, který využijeme, pokud máme zájem telefonovat. I tyto konektory obvykle bývají součástí standardizovaných přípojek.

Výhodou je jistě i možnost dodatečného připojení různých dalších součástí vašeho automobilu. Příkladem může být třeba GPS anténa umístěná na střeše vašeho automobilu, stejně jako to může být například i zadní parkovací kamera. Zde je třeba před připojením ke konkrétnímu autorádiu detailně promyslet to, kudy povede samotná kabeláž. Podobně jako je tomu u dalších periferií, je třeba myslet na to, že vše se připojuje výhradně k zadní části autorádia. Tedy v prostoru, který zcela logicky zůstává kompletně ukrytý ve středovém panelu.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

CLOSE
CLOSE
Gainery a sacharidy pro výrazný růst hmoty