Minitest: Škoda Rapid Greenline

Když úsporně, tak úsporně. Prakticky každá automobilka má dnes ve své nabídce úsporný model. Škoda Auto úsporné modely pojmenovala přídomkem GeenLine a věřte, zelená linie jezdí poměrně úsporně.

Škoda Rapid

Škoda Rapid

Škoda nabízí ve verzi Greenline Rapid, Superb a Octavii, všechny se shodnou pohonnou jednotkou.

Podívejme se na Škodu Rapid Greenline, jež pohání vznětový čtyřválec 1.6 TDI s 66 kW. A čím se liší úsporná verze od klasické verze?
Aby dostál úspornosti, má například systém stop-start, snížený podvozek a také pneumatiky s nízkým valivým odporem. To všechno dohromady zajišťuje deklarovanou spotřebu 3,8 litru na 100 km. Co říkáte na tu spotřebu? S podobnou spotřebou by měla teoreticky jezdit např. i Toyota Prius.

Zkušenosti řidičů udávanou spotřebu potvrzují. S trochou snahy se dá dostat dokonce i pod udávanou spotřebu. Při běžném provozu se spotřeba pohybuje okolo 4,2 litru na 100 km. S nízkou spotřebou roste dojezd na plnou nádrž, v případě Škody Rapid Greenline dosahuje skvělých 1000 km.

Greenline má pouze pětistupňovou převodovku s delšími rychlostmi. Při jízdě musíte motor více vytáčet, zvláště v nižších rychlostech. Jakmile se však rozjede, tak prostě jede a nečiní mu potíže držet dálniční tempo i ve stoupáních. Na displeji mezi rychloměrem a otáčkoměrem se zobrazuje optimální zařazení rychlostního stupně. Z vlastní zkušenosti musím říct, že často člověka nabádá řadit vyšší rychlostní stupně při nízké rychlosti a tím motor nezdravě podtáčet. Takový mám z toho občas pocit.

Rapid 1.6 TDI má těžší motor a proto se do zatáček nevrhá s takovou lehkostí jako Rapid s benzínovými motory 1,2 nebo 1,4 litru. Rovněž občas uslyšíte od zadní nápravy zvýšený hluk při přejezdu nerovností a výtluků při prázdném kufru. To je dáno tím, že Rapid je menší stěhovák s objemem kufru 550 litrů a náprava je dimenzovaná pro vyšší zátěž. I tak jízdní vlastnosti patří  k těm nadprůměrným, jako u všech novodobých škodovek.

Škoda Rapid

Škoda Rapid

Pokud usedneme za volant, dýchne na nás jednoduchost a účelnost. Poznáme, že se jedná o kompromis mezi cenou a užitnými vlastnostmi. Z hlediska funkčnosti a ergonomie, vše je na svém místě, tak jak má být. Sedadla nabídnou dostatečně velké sedáky a najdete na nich dostatek pohodlí. I po delší cestě, ke kterým je auto předurčeno, se nebudete unavení.
Skoda-Rapid-3
Rapid Greenline se prodává za cenu od 379 900 Kč. Dostanete za tuto cenu kus poctivého auta, které vyhrálo reddot Awards 2013reddot.
Prospekt Rapidu ke stažení je tady.

Minitest: Škoda Rapid Greenline
Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE