Které ojetiny nechcete? Víme to!

Je mnoho lidí, kteří když kupují auto, tak zcela pochopitelně sáhnou po tom ojetém. A to buď tak, že se podívají na soukromé inzeráty, nebo i tak, že zajdou do autobazaru. Pokud toto uděláte právě vy, je dobré vědět, k jakým vozům zamířit a jakým se vyhnout. Dělá to tak valná většina motoristů, jelikož jsou ojetá auta, která nikdo nechce. Jaké jsou důvody, proč si lidé takovým vozům vyhýbají? Podívejme se.

Nepovedený design

Ne každý model vozu se nutně povede. V historii automobilů rozhodně narazíte na řadu takových, které se nepovedly. Jeden z posledních případů je třeba Fiat Multipla. Nejenom, že auto vypadá odpudivě při pohledu do exteriéru, ale rozhodně nevypadá nijak dobře ani uvnitř. Je jasné, že takový design odradí. A to platí i o řadě jiných automobilů. I když mohou být praktické a vyhovující, málokdo chce se svým vozem parkovat před domem a neustále sledovat, jak se sousedé a kolemjdoucí právě jeho vozu smějí. Tam, kde se design nepovedl, je šance na úspěch skutečně velmi malá.

Vysoký nájezd kilometrů

Je to dáno hlavně u vozů, které sloužily ve firmách. Typickým příkladem jsou různé lepší sedany s naftovým motorem. Zde není výjimkou, že i celkem novější vozy mají nájezdy ve stovkách tisících kilometrech. Jednoduše proto, že se v nich brázdila Česká republika křížem krážem doslova každý den. A po pár letech je daný vůz nabídnut k prodeji. Takové vozy ale pro mnoho lidí moc lákavé nejsou. Na druhou stranu ale dodejme, že naftové motory, které pokud jsou kvalitní, toho vydrží opravdu hodně. Mnohdy tak takové vozy mohou být lepší, než zdánlivě dobře vypadající vůz s menším nájezdem, u kterého je ale stav kilometrů natolik nízký, že lze pochybovat o tom, zda se nejedná o stočený kilometr. Často tak lidé vlastně pořídí stejný vůz, jako v prvním případě.

Firemní automobil

Ten nechce skutečně téměř nikdo. Přijít na ten hlavní důvod není zase až tak složité. Je to pochopitelně dáno tím, že firemní automobil je dán konkrétnímu zaměstnanci. A jelikož ten ví, že auto není jeho, nemá jakoukoliv potřebu se k němu chovat jakkoliv ohleduplně. To, co by si nikdy u svého vozu nedovolil, dělá u toho firemního naprosto běžně. Jak proto, že ví, že může být vyměněný, tak i proto, že mu ho firma opraví. Proto dnes logicky zákazníci takové vozy obcházejí obloukem. Jak je poznat? Samozřejmě z technického průkazu, kde může být uvedena jak konkrétní osoba, tak i název firmy. Pokud jde o druhou situaci, moc lidí si tento vůz nevezme.

Drobné poruchy a závady

Jedná se o skutečné drobnosti, jako třeba špatné gumičky u stěračů, sjeté brzdové kotouče, sjeté pneumatiky, nebo řada dalších věcí. I když jsou dané drobné poruchy a závady zohledněny v ceně vozu a je možné díky nim získat další slevy, přesto se lidé takovým vozům raději vyhýbají. Z jakého důvodu? Je to proto, že když už kupují automobil, tak v něm chtějí ihned plnohodnotně jezdit. Nechtějí dny a týdny řešit nedodělky, které neudělal předchozí majitel. Proto se lidé takovým vozům vyhýbají. Proto i bazary, pokud takový vůz získají, se často starají o to, aby na voze bylo vše v pořádku. Jak kvůli zájmu o daný automobil, tak pochopitelně i proto, že vše funkční se pozitivně podepíše i na prodejní ceně.

Nedobře vyhlížející auta

Každému, kdo auto prodává, se doporučuje to, aby ho před prodejem umyl, stejně jako vyleštil. Proč? Zvedne tak atraktivitu daného vozu. Je dokázáno, že automobil neumytý, zaprášený a špinavý rozhodně nebude budit žádný zájem a je jasným příkladem toho, proč se od něho budou lidí odvracet. Když se ale na stejné místo hned druhý den postaví to samé auto, které bude vypadat dokonale, bude o něj velký zájem. Z toho plyne, že lidé se automaticky vyhýbají těm vozům, které vypadají n první pohled až příliš nevzhledně. Jednoduše proto, že mohou působit spíše starým dojmem, i když číslice spojená s rokem výroby uvedená v technickém průkazu říká něco zcela jiného.

Poruchové modely

Na internetu, včetně našeho webu najdete řadu článků, které jsou spojeny s upozorněním na to, jaká auta se nepovedla a kterým je dobré se v případě nákupu ojetiny vyhýbat. Chytrý kupující si zcela pochopitelně takový seznam vezme. Pokud je v autobazaru vůz, který se na daném seznamu nachází, tak se mu vyhne. Ke stejné situaci dojde i ve chvíli, kdy si kupující vezme na pomoc někoho zkušenějšího, kdo mu poradí. Pokud má znalosti o autech, o jejich motorizacích a výrobě, tak zcela určitě poradí, které že to jsou ony poruchové a logicky špatné modely.

Vozy bez výkonu

Na první pohled skvělý vůz, který zaujme designem, zaujme také praktičností, nízkým nájezdem i technickým stavem. Přesto ale může dojít k tomu, že se mu budou zájemci vyhýbat. Jaký je ten pravý důvod? Je spojený s tím, že se podívají na popis vozu a zamíří ke kolonce motor. Dá se očekávat, že toto bude v budoucnu jeden z hlavních důvodů, proč některé modely nepůjdou na odbyt. Je třeba připomenout, že downsizing je stále využívaná cesta, jak mohou automobilky vyhovět normám v Evropě. A tak dochází k tomu, že se do vozů montují motory s minimálním objemem, které mají jenom tři válce, a pokud jde o výkon, je spíše malý. A takové vozy dnes nikdo nechce. Stejně tak ale nikdo nechce vozy, kde jsou takové motorizace, u kterých je výkon doháněn pomocí turba. Zde je samozřejmě důvod spojený s tím, že takové motory budou mít velmi krátkou životnost. Pokud jde o výkon a zrychlení, tak nezklamou, ale pokud jde o delší dobu používání, rozhodně jsou rizikem.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Steppery pro pálení tuků a tvarování postavy