Která auta připravila automobilky o nejvíce peněz?

Před pár dny jsme vás informovali o tom, jaké vozy byly pro automobilky ztrátové a kolik peněz vlastně tratily na každém modelu. Pokud vás náš žebříček zaujal, přinášíme vám další. A to na podobné téma. I v tuto chvíli se budeme držet ztrátových modelů, ale zcela jiného pohledu. O jaký pohled konkrétně půjde? Bude se jednat o celkovou ztrátu konkrétního modelu. Díky tomu zjistíte, jaký model byl pro kterou automobilku skutečně velký skok vedle. Pokud tento žebříček porovnáte s předchozím, můžete zjistit, že vozy s velkou ztrátou nemusely být nutně tak výrazně prodělečné, jelikož jich bylo jenom pár. Naopak tam, kde byla ztráta v desetitisících, mohl finanční mínus zatížit automobilku mnohem více, a to s ohledem na obrovské množství kusů. Pojďme na konkrétní data.

Renault Vel Satis

Začínáme tímto v podstatě neznámým vozem, který se automobilce skutečně nijak zvlášť nepovedl. I když mu věřila a výrobu držela od roku 2001 do roku 2009, jednoduše to nešlo. Celková ztráta, kterou tento automobil přinesl, byla celých 35 miliard korun českých. Pokud vám to přijde jako závratné číslo, tak musíme říci, že náš žebříček teprve startujeme. Další ztráty budou o poznání vyšší.

Audi A2

Prestižní automobilka s prestižními vozy. I ta ale ukázala, že se ne vždy dokáže trefit do vkusu zákazníků, nebo že dokáže nabídnout to, co je v současné době trendy. A tak model, který byl vyráběn od roku 2000 do roku 2005, musela jasně označit za model ztrátový. Po sečtení všech čísel došlo k výsledku. Kolik činil? Celková ztráta tohoto automobilu činila 43 miliard korun českých.

Renault Laguna

O tomto voze jsme se zmiňovali již minule, a to hlavně v souvislosti s tím, že výrazná ztráta se týká především třetí generace tohoto modelu. Prvním dvěma se celkem dařilo, zatímco druhá generace se již stala velkým propadákem. Důvod? Jednoduše už nedokázala nabídnout zákazníkům to, co konkrétně očekávali. A to napříč roky 2007 – 2015, kdy se tento automobil aktivně vyráběl. Po jeho ukončení už bylo nutné jenom sečíst ztráty. A jaké byly? Celkově 45,5 miliardy korun.

Jaguar X-Type

Stylový a luxusní model, který byl určený všem náročnějším zákazníkům. I když měl napříč konkurencí co nabídnout, mnoho lidí si k němu cestu bohužel nenašlo. A tak automobilka skončila s tímto modelem ve ztrátě. Během let 2001 – 2009, kdy pravidelně sjížděl z výrobních linek, došlo k tomu, že se nahromadila ztráta ve výši 50 miliard korun českých.

Bugatti Veyron

Pamatujete si, kam jsme v minulém článku automobil Bugatti Veyron zařadili? Stal se naším jasným vítězem, jelikož ztráta na jednom jeho kusu činila neověřitelných 136 milionů korun. V tuto chvíli se ale jasně potvrzují slova z úvodu našeho článku. Jsou jasně spojena s tím, že velkou roli hraje i počet vyrobených kusů. Když se podíváme na produkci, která trvala od roku 2005 do roku 2015, rozhodně nebyla tak rozsáhlá. A to je ten důvod, proč v tomto žebříčku je tento automobil zhruba ve středu tabulky. Celková ztráta, kterou automobilce způsobil, je zhruba 50 miliard korun.

Mercedes-Benz třídy A

Menší autíčko, jehož cílem bylo zapůsobit hlavně na specifickou klientelu. A výsledek? Bohužel se to nijak výrazně nepovedlo. Tedy pokud jde o první generaci vozu, na kterou lidé pravděpodobně ještě nebyli připraveni. Ta se vyráběla od roku 1997 – 2004. Nutno říci, že u následující generace se automobilka jasně poučila ze svých chyb a vůz rozhodně nedopadl tak, jako model, o kterém teď píšeme. Pokud vás zajímá, jakou celkovou ztrátu dokázal způsobit, tak se jednalo o sumu 50,4 miliardy korun.

Peugeot 1007

Vůz, o kterém musíme říci, že ho celkem snadno na první pohled identifikujete. Jeho cílem bylo stát se hlavně praktickým rodinným vozem. Pokud jde o tyto parametry, tak musíme říci, že automobilka šla správným směrem. Pokud se ale podíváme na design vozu, je nutné o něm říci, že se rozhodně nijak dokonale nepovel. Zvláště s ohledem na doslova useknutou záď. I to je důvod špatných prodejů. Vyráběl se od roku 2004 do roku 2009. Během této doby dokázal automobilce napáchat celkovou ztrátu ve výši 55,6 miliard korun.

Volkswagen Phaeton

Nyní se dostáváme k jednomu z příkladů, který dominuje jak v tabulce ztráty na jeden vyrobený vůz, tak dominuje také v tabulce celkové ztráty, kterou daný model přinesl celkově. Když se podíváme na dobu jeho výroby, která trvala od roku 2001 do roku 2015, je více než jasné, se vyrobilo opravdu velké množství kusů. A to se logicky podepsalo také na tom, jaký je objem celkové ztráty. Chcete ji znát také? Pokud ano, tak se jedná o částku 58,8 miliardy korun.

Fiat Stilo

Vcelku zajímavý vůz, který nebyl ani drahý, byl celkem zajímavý, vyráběl se v několika karosářských verzích a mohl nabídnout i slušné motorizace a celkovou praktičnost. Jeho výroba započala v roce 2001, a byla definitivně ukončena v roce 2009. Jelikož ho zařazujeme do našeho žebříčku, je vcelku pochopitelné, že výroba tohoto modelu byla ukončena se ztrátou. O jak velkou ztrátu se jednalo? Byla poměrně markantní, jelikož činila 62 miliard korun českých.

Smart ForTwo

Malé auto a obrovská ztráta. Přesně tak bychom mohli charakterizovat tento model, pokud se podíváme blíže na to, jak se mu dařilo. Nutno říci, že máme na mysli první generaci, která se začala vyrábět v roce 1997, a přechod na generaci druhou se uskutečnil v roce 2006. A jak to bylo s celkovou ztrátou vozu? Nutno říci, že už celkem jasně atakuje hranici sto miliard korun. Konkrétní vyčíslená ztráta byla v souvislosti s tímto neúspěšným modelem 98,6 miliardy korun.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Trenérská škola pro trenéry a cvičitele fitness