Kia Cee‘d: tichošlápek

Automobilka Kia prodává svůj nejdůležitější model aktuálně ve 2. generaci. Od první generace prodělala podstatnou omlazovací kůru a jednoznačně ji prospěla. Své zákazníky si našla a nalézá i nadále. Kia model Cee‘d spolu s Vengou a Sportage vyrábí nedaleko Žiliny v nově postaveném závodě na zelené louce.

Pojďme tedy prozkoumat model, který se představil na autosalonu v Ženevě v roce 2012.

Kia Cee‘d

se nabízí ve 3 karosářských variantách. Nejprodávanější je 5-dveřový hatchback, z něj prostorné kombi a pro sportovněji založené řidiče 3-dveřová varianta s názvem ProCee’d. Cee’d se nabízí s motory 1,4 a 1,6 v benzínové nebo naftové verzi s výkony 66 až 99 kW. Všechny motory jsou jsou ve standardu se 6-stupňovou převodovkou.

Kia Ceed

Kia Ceed

V nárazových testech Euro NCAP si Cee’d odnesl 5 hvězdiček a jeho bezpečnost je na dobré úrovni.

Já tu mám připravený 5-dveřový hatchback z roku 2013 a 5000 km s motorem 1,4 CVVT.

Naseďněme

Auto působí prostorným dojmem a bytelným dojmem. Má dveře s velkým úhlem otevírání a poměrně rozměrné sedadla. Za řidičem, který měří 185 cm zůstává dost místa pro stejně vysokého pasažéra. Ve všech dveřích také naleznete odkládací kapsy. Vše se zdá být na svém místě, dalo by se říci, ergonomie na jedničku. Příjemně jsou rozmístěné pedály, které mají dostatečný rozestup. Když se podívám na použité materiály, nenajdu nic, co by mě nějak uráželo, tedy absolutně v pořádku.

Kia Ceed interiér

Kia Ceed interiér

Jen jsem zvědav, jak odolný bude kůží obšitý volant a hlavice řadicí páky. Když jsem jezdil ojetější Octávií, vždycky jsem přijel s černými rukama 🙂 Protože nemám rád doplňky typu obal na volant, musel jsem zakoupit nový volant 🙂 Co jen mi tu chybí, tak to je bederní opěrka a větší pozornost by si zasloužila střední loketní opěrka.
Komfort cestování na zadních sedadlech bude dobrý. Určitě se ocení absolutně rovná podlaha, žádný středový tunel tu nenajdete.

Startujeme a

neslyšíme nic. Jen ticho a ticho. Jen zmíním odhlučnění podběhů, které by bylo potřeba zlepšit. Pokud v zimě najedete na krajnici, kde jsou kamínky, uslyšíte to. A protože je v autě jinak opravdu ticho, uslyšíte to více. Motor 1,4 CVVT s výkonem 74 kW je poměrně pružný. Dálniční tempo okolo 130 km/h se s ním dá udržet i v táhlejším kopci, ale v plném obsazení budete muset podřadit.
V prodejních materiálech uvádějí maximální rychlost 182 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,8 s.
Ani jednu hodnotu jsem neověřoval a u tohoto tipu auta nebude podstatná. Pocitově auto šlo za plynem, prostě jelo.
Po ujetí 750 km převážně v příměstském provozu se spotřeba dostala na hodnotu 6,4 l na 100 km

Co v autě nalezneme

Auto je ve stupni výbavy Comfort, což si myslím že je kombinace přijatelné ceny a výbavy. Najdeme v ní manuální klimatizaci, denní svícení, centrální zamykání s DO, rádio s CD a MP3 a USB vstupem s ovládáním na volantu, palubní počítač nebo elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka.

Zavazadla

Zavazadlový kufr a variabilita, častá otázka. Kufr o objemu 380 L působí tak akorát. Když sklopíme dělené sedadla, dostaneme prostor pro zavazadla o objemu 1 315 L. Kufr není velký, ani malý. Možná mi přijde trošku utopený a tedy nakládací hrana zbytečně vysoká. Ale to bude daň za tuhost a bezpečnost karoserie. Jinak má kufr v celé své délce téměř stejnou šířku. Dále tu naleznete osvětlení a praktické háčky pro zavěšení tašek.

Kia-Ceed-2013-4

Kia Ceed kufr

Kia Ceed kufr

Závěr

Pokud bych uvažoval o zakoupení nového auta, Cee’d by byl jeden z kandidátů. Určitě bych vyzkoušel příbuzný model i30 od Hyundai.
Kia svůj model Cee’d nyní nabízí za cenu od 269 980,- Kč. K autu dostanete i poměrně dobrou záruku, 7 let záruky KIA.

Foto: Netcarshow.com