Jedinečné testovací dráhy automobilek

Každá automobilka pochopitelně potřebuje své vozy testovat. Kromě toho, že k tomu využívá běžné veřejné silnice, samozřejmě nechybí ani vlastní testovací dráhy, na kterých není problémem konkrétní automobil důkladně otestovat s ohledem na všechny požadavky a potřeby. A právě na testovací dráhy automobilek se nyní podíváme, a to hlavně v souvislosti s tím, nakolik jsou některé z nich unikátní

Toyota testuje v Belgii

I když by se očekávalo, že automobilka Toyota bude primárně testovat ve svém domovském Japonsku, má testovací okruh i v Evropě. Konkrétně je to v Belgii, a to v Zaventemu. Právě zde se nachází stále poměrně nový testovací okruh, který automobilka velmi aktivně využívá. Jak by také ne, když do něho investovalas 47 milionů. Nikoliv korun, ale euro. Vše se budovalo více než 2,5 roku, než byl tento okruh oficiálně otevřen. Celkem měří 1,4 kilometru a během jízdy je možné vyzkoušet v rámci některých úseků také různé povrchy vozovky. Díky tomu je možné pozorovat třeba změnu hluku, nebo i vibrací. Co je zajímavou součástí tohoto testovacího okruhu, to je také samostatná testovací dráha s kluzkým povrchem o průměru devadesáti metrů.

Škoda testuje v lese

Podívejme se také na mladoboleslavskou Škodovku, která také stojí za zmínku. O ní můžeme doslova říci, že své vozy testuje v lese. Pokud totiž budeme konkrétní, tak má svou testovací dráhu právě v lesích poblíž Mladé Boleslavi, a to nedaleko obcí nesoucí název Husí Lhota a Úhelnice. Právě sem jsou pravidelně dopravovány vozy, které čeká testování. Celkem zajímavým faktem je to, že tato testovací dráha dokonale nevyhovuje současným potřebám automobilky. Když se ji však rozhodla rozšiřovat a inovovat, bylo jí to zakázáno. Jaký byl ten hlavní důvod? Ochrana přírody a ekologové. Z tohoto důvodu si stále musí vystačit jenom se základní rovnou dráhou, kde lze zkoušet jízdu na celkem čtyřech površích, což doplňuje také jedna kruhová plocha.

Tatra má své testovací centrum v Kopřivnici

Nejenom, že Kopřivnice je známá tím, že zde tato automobilka sídlí. Právě v této obci je k dispozici také testovací plocha, kterou dnes můžeme označit jako jednu z těch nejznámějších v česku. A není se čemu divit, jelikož nabídne skutečně unikátní prvky. Jak je patrné, tatra vyrábí vozy, které velmi dobře obstojí v různorodém náročném terénu. A právě jejich testování dopomáhá k jejich vylepšování. Když se podíváme na to, čím je daná dráha unikátní, tak musíme zmínit, že poměrně obvyklou klasikou je cesta z panelů, nebo možnost jízdy v písku. Můžeme ale i přitvrdit a tak není problém jezdit poměrně hlubokým vodním kanálem, nebo si vyzkoušet stoupání ve výši až 65 procent. A to všechno dále doplňuje třeba sklápěčkový okruh, nebo jízda v přírodním terénu a na svazích. Zajímavostí tohoto areálu je také fakt, že neslouží jenom Tatře. Jelikož je celkem unikátní a velmi náročný, tak je pravidelně i pronajímán celé řadě jiných výrobců terénních automobilu, aby zde zkusily své možnosti.

Testovací okruh Nardó

Čím je unikátní právě ten? Rozhodně tím, že nepatří žádné automobilce, jelikož je okruhem zcela nezávislým. A je o něho celkem velký zájem. Hlavním důvodem je pochopitelně to, že se jedná o okruh vysokorychlostní. Pokud byste ho hledali, nachází se na samotném jihu apeninského poloostrova. Říci o tomto polygonu musíme to, že je velmi vytížená, což znamená, že se na něm testuje prakticky nonstop. Tedy 24 hodin denně, 7 dní v týmu. Pravidelně se zde střídají automobilky se svými nejrychlejšími modely, stejně jako se sem pravidelně sjíždí tunningové firmy zkoušet své inovace a dále zde nechybí ani velká řádka závodních týmů, které zde testují jak své vozy, tak i jezdce v nich. Dané oblibě okruhu nahrává i jeho poloha, díky které je zde po většinu roku nejenom teplo, ale také slunné počasí, což pochopitelně dokáže k dosažení nejvyšších rychlostí výrazně pomoci.

Zajímají-li vás další unikáty této dráhy, tak musíme říci, že má délku celkem 12,6 kilometrů a je kruhová. Navíc má unikátní sklon, který zajistí, že když řidič jede rychlostí do 240 kilometrů v hodině, tak nemusí zatáčet a přesto jede optimální stopou. Celkem je okruh široký tak, že nabídne hned čtyři prostorné pruhy.

Okruh na střeše Lingotta

Máme-li zůstat u zajímavých unikátů, nesmíme opomíjet ani historii testovacích okruhů, jelikož ty byly automobilkami vyžadovány neustále. A jedním z těch, na který nesmíme zapomínat, je okruh na střeše Lingotta. Tedy na střeše továrny automobilky Fiat. Právě tato továrna nabídla pět pater a celkovou délku 500 metrů. A její střecha byla unikátní v tom, že to byl jeden celý testovací okruh. Zajímavostí je rozhodně to, že v té době se nehrálo na nijak zvlášť velké bezpečnostní opatření a tak po obvodu trati bylo jenom běžné zábradlí. Druhým unikátem je i to, že i když okruh automobilka už nevyužívá, stále je možné se na něho dostat a zkusit si jízdu, kterou v minulosti mohli realizovat jenom testovací piloti Fiatu.

Testovací okruhy automobilky Opel

Na závěr jsme si nechali zajímavou automobilku Opel, která svůj první okruh otevřela již v roce 1920 a byl dlouhý 1,5 kilometru. Později došlo k otevření dalšího testovacího místa, tentokrát v Rüsselsheimu. Bylo tomu v roce 1951. Tento okruh zaujal hlavně tím, že kromě běžného asfaltu nabídl možnost i jízdy po dlažbě. Vše pokračovalo tím, že další okruh byl v roce 1961 otevřený u obce Dudenhofen. Ten byl následně modernizován a aktuálně je považován za skutečnou špičku této německé automobilky.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Stimulant kofein pro fyzický i psychický výkon