Jaký vůz máš, tolik s ním najedeš. Jaké vozy mají největší kilometrový nájezd?

Nájezdy automobilů jsou celkem často sledovány. V první řadě proto, že je to jeden z parametrů, na který hledíme v autobazarech. To proto, že jenom málokdo chce vůz, se kterým se první roky jezdily enormní vzdálenosti, a nyní ho chce jeho majitel prodat. Kupující logicky hledá pravý opak. Tedy situaci, kdy se s daným vozem jezdilo co nejméně a tak zde hrozí menší riziko závad, které souvisí s opotřebováním dílů.

Sledování kilometrových nájezdů je zajímavé i proto, že na dané hodnoty hledí lidé při pořizování nového vozu. Proč? Když vidí, že s konkrétním modelem jezdí lidé skutečně hodně, a bez poruchy, je logické, že právě v tomto voze vidí ideální cestu i pro sebe. Naopak tam, kde vozy bez opravy najedou skutečně málo, je jasně patrná snaha spojený s tím, že se jim kupující budou vyhýbat.

Mluvíme o běžných autech

Než se na ně podíváme, je třeba říci, že statistiky berou v potaz jenom ty vozy, kterých se prodalo minimálně 1 000 kusů. Různé limitované edice supersportů, které ujely pár desítek kilometrů, by statistiky jenom zkreslovaly.

Jaké jsou průměry?

Podívejme se nejprve na obecný kilometrový nájezd. Ten vás může zařadit i do konkrétní kategorie řidičů, stejně jako do konkrétní kategorie majitelů vozidel. Když se totiž podíváme na to, jaký je průměrná roční kilometrový nájezd průměrného vozu, tak je to 11 888 kilometrů. Pokud bychom měli toto číslo porovnat s předcházejícím rokem, tak jde o nárůst o celých 33 procent. To jasně potvrzuje, že s auty jezdíme stále více a že jsou stále běžnější součástí našich životů.

Mladší a starší vozidla – kolik s nimi najedeme?

Podívejme se na porovnání toho, jak jezdí vozidla starší a jak jezdí vozidla mladší. I zde se lze dočkat celkem zajímavých informací. Pokud začneme tím, jak jsou na tom s ujetou roční vzdáleností mladší vozy, tak musíme říci, že s nimi se opravdu celkem jezdí. Při mapování kategorie vozů, které nejsou starší pěti let, musíme jasně říci, že jejich průměrný nájezd je 13 765 kilometrů za rok.

Jinak tomu už je u vozidel, která jsou starší. Rovnou přeskočíme na vozy nejstarší, které jsou staré 20 let a více. S nimi se jezdí podstatně méně, a to v průměru 9 186 kilometrů ročně. Zde je dobré zmínit, jak zajímavý může být po dvaceti letech stav tachometru takového vozu. Je proto pochopitelné, že u mnohých z nich došlo ke generální opravě motoru, nebo přímo k jeho plnohodnotné výměně.

S jakými vozy se jezdí nejvíce?

Nyní se podívejme i na jednotlivé vozy. Zde je pořadí poměrně zajímavé, jelikož mnohé rozhodně překvapí to, jaká auta se mezi trojici nejvytíženějších dostala. Začneme třetí příčkou, kterou je model Volvu XC60. S tímto vozem se ročně v průměru najede 15 623 kilometrů. Jedná se o známý a spolehlivý vůz, které je znám právě svou kvalitou, ale i bezpečností. Na druhém místě se také objevuje auto, které můžeme jasně označit za dlouhodobě stabilní, pokud jde o dlouhou životnost. O jaké auto jde? Je to očekávaná Škoda Superb. S tou majitelé průměrně ročně najezdí 16 174 km.

A kdo je vítězem? Pro mnohé možná překvapivě, ale pokud jde o oblibu mezi firmami, tak zcela pochopitelně. Je to vůz Hyundai i40 Kombi. Ten jasně potvrzuje kvalitu korejské značky a to, že se hodí i na delší cesty. U firem je vůz oblíbený i pro příznivou pořizovací cenu – třeba v porovnání se zmíněnými modely. A jaký je průměrný roční nájezd tohoto Korejce? Je to 16 825 kilometrů.

S kterými vozy se jezdí nejméně?

I tady máme několik konkrétních informací, které vám samozřejmě musíme předat. Jsou to informace o těch vozech, se kterými se jezdí skutečně nejméně. Tedy o těch, kde je roční nájezd jenom v tisících. Na třetím místě se nachází model Chevroletu Matiz. Už samotná charakteristika vozu celkem jasně napovídá to, že se jedná o auto, které je určené spíše na kratší přejezdy. Průměrně s ním ročně jeho majitelé najezdí 8 820 km. Podobně je to i v případě vozu Peugeotu 106, který bere druhou pozici. I zde je to spíše menší auto, a kdo ho má a kdo chce spadat do průměru, tak by měl ročně na tachometru nasbírat 8 840 km. Tedy velmi podobnou vzdálenost, která se liší jenom o dvacet kilometrů.

A vítěz, se kterým se jezdí nejméně? Je to vůz Porsche 911. I zde charakter vozu odpovídá tomu, že bude sloužit jenom na situaci, kdy si chce jeho majitel užít rychlosti, nebo bude chtít rychle přejet z místa na místo. Když bude hledat praktičnost, bude spíše zklamaný. Průměrně majitelé tohoto vozu v průměru ročně najedou 7 523 kilometrů.

Seřaďme vozy i podle tříd

Máme za sebou informace o tom, které vozy jezdí nejvíce, i o tom, které jezdí nejméně. Je dobré podívat se také na to, jak se nejvíce jezdí v různých třídách. Jak jste si už mohli odvodit, nejvíce vytěžované jsou vozy z kategorie kombi. Ty jsou hojně využívány hlavně jako firemní. Vzhledem k velké oblibě automobilů SUV je jasné, že na druhé příčce se bude nacházet právě tento segment. Pojďme i na kategorii třetí, kam se řadí takzvané transportéry. Na čtvrté místo, které je ještě stále nad průměrem, musíme zařadit kategorii van. Tedy kategorii vozů, které jsou označované jako užitkové.

A co vše ostatní? To už najdete právě pod samotným celoročním průměrem. Pro úplnost se na něj ještě můžeme jednou podívat a říci, že činí 11 888 kilometrů. Méně než je průměr najednou třeba vozy označované jako limuzíny, které jsou vedeny spíše jako reprezentativní. Nezapomínejme ale ani na vozy se sportovním nádechem, jako je coupé nebo roadster. Pod průměrem jsou i vozy s karoserií cabrio. Je to celkem pochopitelné, jelikož jezdit s takovým vozem v zimě není úplně výhra.

Jaký vůz máš, tolik s ním najedeš. Jaké vozy mají největší kilometrový nájezd?
Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE