Jaké ojeté auto si radši nekupovat? Část 2

Tuzemské autobazary jsou skutečně plné automobilů, u kterých si při výběru musíte prověřit celou řadu různých věcí. A to například reálný nájezd kilometrů, technický stav, nebo i to, zda automobil nebyl bouraný. Kromě toho je dobré udělat ještě jednu věc. A jakou? Podívat se na tento náš seznam. Projděme si dalších 5 automobilů, kterým je dobré se v bazarech pro vaši jistotu vyhnout.

Renault Laguna II 2.2 dCi

Když byla představena druhá generace celkem oblíbené Laguny, myslela si automobilka, že to byl skutečně dobrý krok. Jak se později ukázalo, opak byl pravdou. Nejenom, že auto působilo jaké spíchnuté horkou jehlou, ale dokonce se začaly postupem času objevovat poměrně výrazné závady. A ty se začaly týkat primárně elektroniky a tak bylo jasné, že z hlediska spolehlivosti nebude automobil nutně přesně to, co lidé hledají. I proto se řadí na náš seznam těch, které v bazaru raději nechat stát. Kromě elektroniky není nijak povedená ani tato konkrétní motorizace. Je to dáno tím, že u této jednotky je využitý klikový mechanismus, což znamená, že se motor může poměrně často zabírat. Kdo ho měl někdys rozdělaný zjistí i to, že je zbytečně moc složitý a jeho výkon je řešení komplikovanými rozvody a ozubenými koly, což ke spolehlivosti také nijak výrazně nepřispěje. Myslete na to, až budete nad tímto modelem uvažovat.

Škoda Octavia RS 2.0 TDI-PD 16V

Když se mluví o dobrých ojetých autech, málokdy v daném přehledu chybí osvědčená Škoda Octavia. Ne však každá, jelikož jsou modely, které se příliš nepovedly. A konkrétním příkladem je právě tato verze. Ono označení RS jasně značí, že se jedná o vůz sportovněji naladěný. Už to samo o sobě může být problém, jelikož předchozím majitelem pravděpodobně nebyla žádná běžná rodina, ale spíše někdo, kdo měl rád rychlost a uměl na to šlápnout. Dále nelze opomenout ani rizika samotného motoru. Právě ten nabídne oproti klasické Octavii vyšší výkon, což se následně může ukázat jako problém. A to z toho důvodu, že může docházet k poškození rozvodů, stejně jako není nic výjimečného ani prasklá hlava. Poměrně známým problémem je také poškození spojky, nebo setrvačníku. Když tedy sečteme všechna negativa tohoto vozu, je dobré dát si pozor a vzít raději takový, kterým bude klasický, nikoliv právě sportovní model.

Škoda Superb 2.5 V6 TDI

Další Škodovka a další propadák. Je jasné, že pokud jde o model tohoto vozu, tak zaujme svým designem, stejně jako svým celkovým komfortem, nebo i výbavou. Na první pohled tedy dokonalý automobil. Má ale i své mouchy, na které je třeba upozornit. Žádným tajemstvím rozhodně není problém s uchlazením šestiválce pod kapotou, což se může z dlouhodobého hlediska jevit jako velká komplikace. Hlavním problémem jsou zde také vačky, které se mohou obrousit, a to zvláště ve chvíli, kdy olej skutečně není měněný v intervalech tak, jak by se mělo. Když k tomu přidáme i možné riziko samotného turba, je jasné, že u motoru si nikdy nemůžete být jisti, zda se s ním něco stane, nebo nikoliv. K tomu obvykle přidejme i to, že prodávané Superby mají často výrazné kilometrové nájezdy, jelikož jde o oblíbené vozy manažerů, kteří tráví své životy na cestách. A o nich je známá také druhá věc, a to taková, že když mají firemní auta, tak je nijak výrazně nešetří. I proto, že za pár let většinou dostanou další reprezentativní vůz a tento putuje do světa.

Volkswagen Golf VI 1.2 TSI

Jeden z dokonalých zástupců německé automobilky, který jasně ukazuje, že jde o auto, se kterým nelze šlápnout vedle. A to dokazuje jak jeho současnost, tak i jeho historie. Říci ale musíme i to, že ne každý konkrétní model se v tomto ohledu povedl. Bohužel trend, který lze označit jako downsizing jasně ukazuje, že jsou některé cesty, které jsou jednoduše špatné. A tento motor ukazuje, že je s nimi jasně spojený. Ano, nabídne sice dynamiku a celkem nízkou spotřebu, ale také má několik konkrétních problémů. A ty hlavní se netýkají ničeho jiného, než rozvodů. U některých modelů nebylo nic výjimečného, že se rozvodový řetěz poškodil už při nájezdu několika desítek tisíc kilometrů. Je tedy jasné, že i při pravidelně měněných rozvodech může být tento problém stále něco, co bude nutné řešit. Na druhou stranu musíme dodat, že tato komplikace se týká hlavně prvních modelů automobilky. Pokud se rozhodnete pořídit si některý z těch, které jsou mladší, už byl motor modernizován a dané problémy téměř vymizely. Máme na mysli takové modely, které se začaly vyrábět od léta roku 2011.

Volkswagen Touareg 2.5 TDI

Na jednu stranu dokonalý automobil, který zaujme nejenom svým vzhledem, ale zaujme také svým komfortem, nebo velikostí. Dodat ale musíme, že může mít i své mouchy. A jednou z nich je motor. Jeho konstrukce totiž není tak dimenzovaná, jak by se slušelo. A tak je motor v podstatě časovanou bombou. Čím větší nájezd váš automobil bude mít, tím více se může vydírat. Bude klesat komprese u pístů, což se na první pohled projeví třeba tím, že auto již nebude startovat tak dokonale, jako dříve. Pokud k tomu dojde i u zkoušeného modelu, doporučujeme od něho dát raději ruce pryč, jelikož bude problémový. Dále však může být dalším rizikem i vodní čerpadlo. Kromě toho, že může dojít k propuštění chladicí kapaliny nelze zapomínat také na to, že má poměrně komplikovanou konstrukci. To snižuje možnosti jednodušší opravy, a tedy nutnost výměn, což je opět spojeno s nemalým finančním vydání. I proto zájemcům o větší vozy doporučujeme poohlédnout se raději jinde, než na tento konkrétní opsaný model.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
„Nedostane-li žena koho chce, běda tomu, koho dostane.“ Mark Twain