Jaké ojeté auto si radši nekupovat? Část 1

Koupit si ojeté auto není v dnešní době nic ojedinělého ani zvláštního. Pokud se podíváme na stáří vozů, které u nás jezdí, je poměrně jasné, že jsou to právě ojetiny, které jasně dominují. Na co se zaměřit při koupi, to dnes většina lidí ví. Dobré je ale zjistit i to, zda se daný automobil nenachází na našem seznamu. Pokud ano, může to být poměrně velký problém. Podívejte se s námi, jaká ojetá auta si radši nekupovat.

Audi A5 3.2 FSI Multitronic

Ani známá automobilka není zárukou, že se jí povede každý model, který sjede z výrobní linky. Příkladem je právě toto dvoudvéřové kupé, o kterém můžeme říci, že rozhodně není tou nejlepší volbou, pokud plánujete koupi ojetiny. Jaký je důvod? Jde hlavně o kombinaci motoru a převodovky, která zkrátka a jednoduše není ideální volbou. Nejenom, že to můžete pocítit v souvislosti s točivým momentem, ale jsou i jiná rizika, která se objevují. Když se podíváme na seznam závad spojený s převodovkou Multitronic, tak musíme říci, že většina z nich je spojena s nájezdem okolo 100 000 kilometrů. Tuto hodnotu můžeme označit za její bezporuchovou životnost. Pozor na ni. Když už tento model vozu Audi, tak nejlépe s osvědčenými motorizacemi a převodovkami, u kterých máte jistotu bezproblémové funkčnosti. Jaký motor jako alternativu můžeme navrhnout? Dobrou volbou je třeba varianta osmiválce s celkovým objemem 4,2 l.

BMW 320d E90

Další prestižní automobilka a opět další riziko. Tedy v případě, že se rozhodnete pro tento model, a to do roku výroby 2011. Pokud se jedná o vůz mladší, s datem výroby 2012 a pozdější, již můžete hodit své obavy za hlavu, jelikož ten problémy, na které se podíváme za chvíli, už netrpí. A co je konkrétně s tímto vozem za problém? Týká se motoru. Když se podíváme na model motoru s označením N47D20, je třeba říci, že je velmi rizikový v oblasti rozvodů. Nejenom, že velmi často selhávají, ale následná oprava je poměrně složitá a také náročná. Je třeba výměna jak řetězu, tak i vodících lišt a rozet. Z hlediska náročnosti, a to i té finanční, to rozhodně není nic příjemného. Je s podivem, že se tento model motoru automobilce nepovedl, jelikož vychází z typu M47, který byl velmi dobrý, spolehlivý a kvalitní.

Citroën C5 1.6 THP

Lákadlem tohoto vozu je poměrně nízká cena a často i menší nájezdy kilometrů, jelikož se jedná spíše o rodinné auto na občasné cesty. Na první pohled to vypadá jako jasná volba. Důvodem nízké ceny je však to, že o vůz není zase až takový zájem. Je to z toho důvodu, jakou motorizaci má pod kapotou. Pokud do auta nasednete, tak vás zaujme výkon, zrychlení, ale také nízká spotřeba. Tolik k pozitivům daného motoru. Jsou ale i negativa, která jasně ukazují, že se tato motorizace zkrátka a jednoduše nepovedla a může být poměrně velkým rizikem. Pokud vůz máte, je možné, že velmi brzy přijde jedna z dvou závad. Tou první jsou kolabující rozvody, které je nutné náročně měnit. Druhá možná porucha se týká tubodmychadcel. Ani zde není oprava nijak jednoduchá. A to nezmiňujeme finanční stránku věci. U řady vozů je problémem i celkem častá degradace oleje a tak kdo přesně nedodrží servisní interval, může si pod sebou také celkem výrazně podřezávat větev. Tento Citroën proto určitě není ideální volbou.

Ford Focus II 1.6 TDCI 16V

Oblíbené auto, které se velmi dobře prodávalo v první generaci, a rozhodně musíme říci, že nezklame ani v té druhé. Zaujme dobrými jízdními vlastnostmi, kvalitou, stejně jako praktičností. Kámen úrazu je však tato konkrétní motorizace, která může budoucího majitele výrazně potrápit. Verze s šestnácti ventily rozhodně nebyla dobrou volbou. Pokud motory nebyly dobře zahřívány před jízdou, mohla jejich životnost končit za hodnotou lehce přes 100 000 kilometrů. K tomu nezapomínejme také fakt, že problémem je také velmi výrazně opotřebovávaný klikový mechanismus. Zadření motoru tak také nemusí být nic výjimečného. Rizik je poměrně dost a tak je dobré se tomuto konkrétnímu modelu radši vyhnout. Když už Ford Focus v druhé generaci se stejným motorem, tak raději verzi s osmi ventily. Ta začala být vyráběna později a musíme říci, že ta je o poznání kvalitnější.

Opel Astra H 1.3 CDTI

Čím vůz nadchne? Celkem velkou praktičností, stejně jako i zajímavou cenou, dobrým designem a ucházejícími jízdními vlastnostmi. Jako auto do rodiny jasná volba. Pokud nad ním přemýšlíte, je dobré zvážit to, s jakou motorizací ho koupíte. Pokud v bazaru nechcete naletět, už z dálky se vyhýbejte modelu s označením Opel Astra H 1.3 CDTI. Proč? Jelikož má pod kapotou turbodiesel, se kterým je mnoho problémů. Možná i proto, že nepochází přímo od Opelu, jelikož je dílem Fiatu. A i v nich jsou s ní problémy a tak je jasné, že to není ani problém Opelu, ale právě problém samotné motorizace. Na druhou stranu musíme říci, že když se o motorovou jednotku budete starat, jak máte, je celkem spolehlivá a dobrá. Bohužel v bazaru nevíte, kdo ji měl před vámi, a to může znamenat komplikace. Když už nad vozem uvažujete, sledujte intervaly výměny oleje. Ty jsou stanoveny na 30 000 km, což je pro motor sebevražda. Připomeňme ale, že původně to bylo až 50 000 km. Ani s pravidelnou výměnou oleje to nemusí znamenat, že vás auto nezklame. Hlavní problémy bývají s rozvody, a to v souvislosti s poškozením rozvodového řetězu. Co to pro vás znamená? Obvykle fatální škodu, kdy musíte buď vyměnit celý motor, nebo auto poslat do šrotu. Když ale zvolíte motorizaci jinou, může auto dobře posloužit i vám.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Posilování a kulturistika, trénink i výživa