Jak zabránit nehodám na přejezdech? Ministerstvo má návrh

Všichni si ještě z televizního zpravodajství živě vybavujeme nehodu, kdy se na přejezdu srazilo pendolino s kamionem, a její tragické následky. Bohužel tato nehoda vlaku a automobilu na železničním přejezdu zdaleka není poslední. Od té doby přibývají další a v podstatě neuplyne týden, aby se někde v Čechách nebo na Moravě něco podobného nepřihodilo. Probíhá také velice živá diskuse na téma, jak zvýšit bezpečnost na železničních přejezdech. Do této diskuse se zapojil i ministr dopravy Dan Ťok.

Pomohou laserové skenery?

Ministerstvo, které v současnosti vede, připravilo nyní návrh, který by měl pomoci ke snížení nehodovosti na železničních přejezdech. Uvažuje o tom, že by se tyto přejezdy měly vybavit detektory překážek, jež by byly schopny přijíždějící vlak zastavit v případě, že se na přejezdu aktuálně vyskytuje nějaké vozidlo. Jedná se o laserový skener. V současnosti už se testují dokonce dva různé modely těchto skenerů. První má umět zastavit vlak dokonce ještě předtím, než na přejezd vůbec dorazí. Ten druhý už sice rozjetou soupravu nezastaví, ale sníží její rychlost a tím pádem nebudou následky srážky tak tragické.

Kritici upozorňují na delší čekací dobu

První zkušební provoz detektoru překážek ministerstvo dopravy chystá už do konce letošního roku. Jestliže se laserový skener osvědčí, půjdou podobná zařízení do ostrého provozu už během příštího roku. Část kritiků ale upozorňuje na jednu věc. Systém využívající úplné zastavení vlaku prodlouží čekací dobu, kterou automobily stráví před přejezdem. Proto v místech, kde závory nejsou, by mohlo dojít i k tomu, že bude na červenou jezdit ještě více netrpělivých řidičů. Efekt tedy může být přesně opačný. Proto se jako vhodnější opatření ukazuje hlavně postupné sklápění závor a také úprava okolí přejezdů, aby byly přehlednější.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

CLOSE
CLOSE
Rukavice do fitness a nebo pro cyklistiku