Jak na únavu za volantem? Poradíme

Doba dovolených je tady, což může být pro mnoho řidičů velký problém. A to hlavně v případě, pokud vyrážejí na svou dovolenou právě vlastním vozem. Pokud nejsou zvyklí jezdit na jeden zátah delší trasy, může se objevit problém – únava za volantem. Pojďme se podívat na několik tipů, jak se jí co nejlépe zbavit.

Pomůže cvičení

Nejjednodušším a rozhodně nejúčinnějším postupem proti únavě je cvičení. To je samozřejmě dobré absolvovat v rámci každé zastávky. Cvičení může být velmi jednoduchý, jelikož stačí dřepy, hluboké předklony a důkladné protažení těla. Nezapomínejte na hluboké nádechy a pomalé výdechy. Tělo se tak mnohem lépe okysličí.

Káva a energetické nápoje

I ty jsou na únavu dobrou volbou. Pouze je třeba nezapomínat na jejich správné dávkování. Krátkodobě mohou povzbudit, ale jejich nadměrné množství může naopak výrazně tlumit celkové reakce. Stejně tak nezapomínejte na to, že kofein může odvodňovat a tak je třeba mít dostatek tekutin.

Nezapomínejte na dostatek jídla

Aby mělo tělo dostatečné množství energie, potřebuje i dostatek sacharidů. Přizpůsobte si před cestou i svůj jídelníček. Jezte raději lehčí, ale vydaná jídla. Mezi nejlepší volbu, jak tělu dodat sacharidy, patří třeba rýže, brambory, nebo také těstoviny a pečivo. Vyhýbejte se však těžkým a mastným jídlům, které jsou hůře trávena a tak organismus zatěžují a tedy ho výrazně unavují.

Mluvte s vaší posádkou

Udržovat se ve střehu lze také tak, že budete udržovat stálý kontakt se svou posádkou. Vždy by měl být alespoň jeden člen vzhůru. Pomoci ale může třeba i bonbon nebo žvýkačka, která nás nutí udržovat se stále při nějaké činnosti.

Nebojte se si zdřímnout

A pokud nic z toho nepomůže, není žádná ostuda zastavit a na chvíli si zdřímnout. Mnohdy pomůže třeba i 1 – 2 hodiny spánku. A je vždy lepší dojet se zpožděním, než na dovolenou nedorazit vůbec.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Rukavice do fitness a nebo pro cyklistiku