Jak na defekt vaší pneumatiky?

Problém, který může postihnout každého řidiče. I proto je dobré s ním počítat, a tak být na případnou situaci, kdy defekt nastane, připraven. První krok je samozřejmě vždy na nás samotných, a na tom jaké pneumatiky používáme, a jak se o ně staráme. Dnes neplatí, že by levné pneu museli být nutně nekvalitní. Ideální obrázek o tom, jaké koupit, nám mohou nabídnout pravidelně konané testy, a to jak těch letních, tak těch zimních. A tak i jedny z nejlevnějších modelů mohou být tou správnou volbou.

A jakmile pneu na našem voze máme, měly bychom dbát na to, aby byly dostatečně nahuštěny, abychom nepřetěžovali vozidlo, abychom jezdili na kvalitním povrchu, nebo abychom je nepoškozovali jízdou po krajnici, nebo velmi blízko obrubníku.

Největší jistota? Rezerva

Co je s případnou opravou defektu spjaté téměř od prvních automobilů, to je jistě rezerva. Jednoduše tedy poškozené kolo vyměníte za nové, a můžete zase rychle pokračovat. Pokud jste alespoň trochu zručnější typ, nezdrží vás daná výměna déle, než pouze několik minut.

Defekt můžete také opravit

Pokud však chcete pokračovat na vaší stávající pneumatice, máte možnost, a to pomocí její opravy. Na to dnes existují speciálně vytvořené sady, kombinující specielní knot a lepidlo. Tímto tak poškozenou pneumatiky v místě defektu opravíte, a můžete pokračovat. Tedy ještě předtím je třeba ji opět dostatečně nahustit, a tak je dobré vozidle v autě pumpičku, nejlépe raději malý kompresor.

pneumatiky - defekt

pneumatiky – defekt

Pneumatiku lze opravit i pomocí speciálního tmelu

Další variantou, jak pneumatiku po defektu opravit, přinášejí specielní tmely. I zde samozřejmě platí, že se neobejdete bez následné nutnosti kolo po této aplikaci nafouknout. Výhodou daného řešení je to, že tmel aplikujete jednoduše přes ventilek. Tím, jak se následně kolo roztočí, se tmel odstředivou silou dostane na obvod pneumatiky, a vytvoří tak kvalitní těsnicí vrstvu.

Existují také speciální pneumatiky

V souvislosti s variantami je nutné říci i to, že existují i specielní pneumatiky, které jsou konstruovány tak, aby nabídly zvýšenou odolnost. A tak pokud je porovnáme s běžnou kvalitní pneumatikou, třeba s modelem Continental TS 850, zjistíme, že ony speciální jsou z vnitřní části opatřeny specielní vrstvou tmelu, která zvyšuje jejich odolnost. Na druhou stranu lze dodat, že takových vlastností můžeme dosáhnout i po aplikaci výše uvedeného tmelu. I proto ho mnozí lidí takto preventivně využívají.

Podobně speciální jsou ale také pneumatiky s označením Runflat, které mají zesílené bočnice. To znamená, že se při defektu tolik nezdeformují, a je možné na nich dále jet. Pouze už je nutné pohlížet na ně jako na dojezdovou pneu, a tak nepřekročit nájezd 80 kilometrů a dodržet maximální rychlost 80 kilometrů v hodině.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Stimulant kofein pro fyzický i psychický výkon