Filtr pevných částic – co přesně mu škodí?

Máte ve svém voze takzvaný filtr pevných částic? Tedy věc, která má primárně přispívat k ekologii, ale mnozí lidé si myslí, že je určena spíše k tahání peněz z lidí? Ať už stojíte na jakékoliv straně, je dobré vědět, co může filtru pevných částic konkrétně škodit. Podle toho je následně dobré začít měnit své nejenom jízdní návyky. Když už ho totiž ve voze máte, a nechcete do něho investovat další peníze, je pochopitelně nezbytností, aby vám vydržel co možná nejdéle.

Přírodní složky v naftě

Když se mluví o filtru pevných částic, tak se pochopitelně mluví také o naftě, jelikož to jsou právě tato auta, která daný filtr mají. A pokud vás zajímá, co přesně ho může poškodit, tak se dá říci, že zase až tak překvapeni nemusíte být. Je to dáno hlavně tím, že ho mohou poškozovat příměsi ve vaší naftě. Pochopitelně nejde o ty, které známe jako různé prospěšná aditiva, která dokážou filtru pevných částic spíše pomáhat a prodlužovat jeho životnost. Zde je dobré je používat, jelikož právě díky nim se můžete starat jak o daný filtr, tak rozhodně prospějete i svému motoru. Potěší, že nejsou nijak drahá a dávkování je celkem jednoduché a snadné.
Na mysli máme zcela jiné složky. A jednou z nich není nic jiného, než rostlinná složka, která je součástí nafty. Ta rozhodně není nic dobrého jak pro motory, tak i pro dané filtry. Dále nezapomínejme také na další věci, konkrétně potom na to, že problémem může být i nekvalitní nafta, do které se dostane mnoho látek, které mohou být také celkem výrazně nežádoucí. Na toto se podíváme nyní.

Nekvalitní palivo

Lehce jsme nastínili, že problémem spojeným s filtry pevných částic může být také nekvalitní palivo, tedy nafta. A to hlavně s ohledem na množství různých nežádoucích látek, které zde mohou být. Když budeme konkrétní, tak je třeba říci, že cokoliv může poškodit právě váš motor, to rozhodně nebude ideální ani pro daný filtr. Na toto proto buďte velmi opatrní. Velmi častá situace je ta, že se do paliva dostane síra, která je rozhodně látkou, která by zde v jakkoliv velké koncentraci zaručeně neměla být. Pokud zde je, problém to je.
Problémem je jakákoliv nafta od různých pochybných čerpacích stanic, nebo také nafta, která je prodávaná soukromníky. Zde je jasné riziko jak toho, že se špatnou manipulací dostanou do nafty nežádoucí látky, tak zde hrozí také riziko toho, že nafta bude pančovaná něčím, co v ní skutečně nemá být. V takovém případě však u řidičů zůstává filtr pevných částic až na druhém místě, jelikož se mnohem více bojí toho, že bude poškozen jejich motor.

Krátká jízda

Problémy s filtry rozhodně mají také krátké jízdy. A to jenom takové, které realizujete po městě, v řádech několika kilometrů. Pokud právě na toto kupujete svůj automobil, je rada jasná. Kupte si raději vůz na benzín, jelikož na takové jízdy nejsou jak naftové motory, tak filtry pevných částic určené. Prvním z důvodů je to, že během krátké jízdy nemají výfukové plyny takovou teplotu, která by filtrem procházela a umožnila tak jeho správnou a bezproblémovou funkci. Vlivem toho dochází k jedné samozřejmé věci, a to takové, že se daný filtr postupně ničí. Je dokázáno, že když se jezdí jenom velmi krátké jízdy a motor se téměř nestihne ohřát, tak má filtr pevných částic mnohem kratší životnost, než u těch automobilů, které mají na jednu jízdu výrazně delší kilometrový nájezd.

Nedokončení procesu regenerace

Dalším problémem, který může jasně vést k tomu, že váš filtr pevných částic dříve nebo později čeká porucha, je spojený s tím, že se nezvládne sám dostatečně zregenerovat. Jeho unikát je spojený především s tím, že je nastavený tak, aby prostřednictvím své regenerace zajistil, že svou funkci bude plnit nejenom dlouho, ale také spolehlivě. Daná regenerace se spustí ve chvíli, kdy výfukové plyny dosáhnou vyšších teplot. Během tohoto procesu je ale důležité, aby se regenerace dokončila. Kdy k ní nedojde? Je to problém krátkých jízd a toho, že jakmile se auto ohřeje, tak se velmi brzy zase následně zastaví. Regenerace se nedokončí a při další jízdě dojde k tomu, že se spustí opětovně. A když se celý stav bude i nadále opakovat, je problém zcela jasný. U filtru nedojde k jeho vypálení, což povede k tomu, že se bude mnohem více a rychleji zanášet. A následný výsledek je zcela jasný a nesouvisí s ničím jiným, než s životností.

Špatný styl jízdy

Jezdíte takzvaně na spotřebu, což znamená, že máte velmi lehkou nohu a tak jedete spíše pomaleji? Rozhodně to nemusí být špatné, pokud máte motor v optimálních otáčkách. Pokud však takto jezdíte neustále, není to pro váš filtr pevných částic ideální. Jasně se doporučuje, že čas od času je dobré ho trochu prohnat. Tedy zajistit to, aby jím prolétl silnější proud výfukových plynů. A to z toho důvodu, že se vám může lépe podařit odstranit z něho případné nečistoty, které se mohou uvolňovat v rámci procesu regenerace.
Jak na to? Není to nic těžkého. Ideální je nezatěžovat vůz na krátké jízdě a nechat ho dostatečně ohřát. Potom už není nic snadnějšího, než začít více akcelerovat. Nebojte se na křižovatce výrazně sešlápnout plyn, nebo na konci dopravního omezení prudce akcelerovat, abyste dosáhli na devadesátku. I toto je cesta, pomocí které vašemu filtru pevných částic skutečně pomůžete a prodloužíte tak jeho životnost. Pokud budete celý život jezdit jenom opatrně, s velmi lehkou nohou na plynu, nebude to pochopitelně znamenat nic jiného, než fakt, že se právě váš filtr pevných částic bude zanášet poměrně dost.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Stimulant kofein pro fyzický i psychický výkon