Čím vás překvapí nový model Lamborghini? Pohonem

Koncern Volkswagen vlastní mimo jiné také italskou automobilku Lamborghini. Tento výrobce v nedávných deseti letech uváděl na trh modely typické tím, že měla pohon na všechna čtyři kola. Pouze výjimečně přišel se speciálním vozem vyznačujícím se pohonem jenom na zadní nápravy. Nyní odborné veřejnosti představil další model spadající do této kategorie. Jedná se o vůz Lamborghini Huracán LP 580-2.

Snižuje se hmotnost vozu

V nově uvedeném voze chybí mezinápravová spojka Haldex. Výkon je proto směrován čistě na zadní nápravy automobilu. Vše se tedy přenáší na zadní kola. Co z toho plyne pro praktické využití vozu? Sice se snižuje reakční operativnost pohonu, tedy zdroje síly, nicméně má to i výhody. Především se opuštěním koncepce pohonu na všechna čtyři kola snížila hmotnost automobilu, a to o 33 kg. Vůz tedy má 1 389 kg.

Stejný pohon, o něco málo nižší výkon

Pokud jde o pohon, i v tomto případě automobilka vsadila na desetiválec o objemu 5,2 litru. Tyto parametry tedy zůstávají stejné jako u vozů vyznačujících se pohonem mířeným na přední i zadní nápravy. Výkon je ale v porovnání s touto verzí o něco málo nižší. Jak vypadá konkrétní snížení výkonu v praxi? Zatímco verze cílená na pohon všech čtyř kol měla 426 kW, což činí 580 koní, ta dnešní zaměřená pouze na zadní kola sází pouze na 448 kW, tedy 610 koní. Tím pádem dochází i k lehkému poklesu maximální rychlosti, které vůz může dosáhnout, a to z 325 km/h na 320 km/h. Nejde tedy o nijak výraznou změnu. Drobně se zpomalilo i zrychlení z nuly na stovku. Zatímco u předchozího modelu to vůz zvládl za 3,2 sekundy, novinka k tomu potřebuje 3,4 sekundy.

Cenu zatím netušíme

Cenu nového modelu ale zatím automobilka ještě veřejnosti nesdělila. Lze tedy jenom usuzovat na její výši podle čtyřkolky modelu LP 610-4. Ten pořídíte za 4,5 milionu Kč.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Spalovač l-karnitin pro spalování tuků