Chyby při řízení auta – jaké děláte nejčastěji?

Máte automobil primárně na to, abyste se s ním dostali co možná nejrychleji z bodu A do bodu B? Jestliže ano, je dobré podívat se na to, jaké chyby při řízení auta mnoho lidí velmi často dělá. Je celkem lehce možné, že i vy zde najdete hned několik věcí, které při další jízdě raději změníte.

Nenastavení sedačky a volantu

Pokud máte auto jenom pro sebe, je vcelku pochopitelné, že vše jednou nastavíte a dále se už o nic nemusíte starat. Co ale v případě, kdy vůz sdílí hned několik lidí? Může nastat poměrně velký problém. Pamatujte na to, že správné nastavení sedačky i volantu má vliv na pohodlnost řízení, s čímž je spojeno i to, jak bude jízda bezpečná. Správným nastavením výrazně přispějete k tomu, že do cíle dojedete bez komplikací. Proto když sednete do nového vozu, nejprve nastavte sedačku dopředu a dozadu, poté, upravte její výšku, následně vše pro jistotu zkorigujte a potom si upravte výšku volantu tak, aby vám vyhovovala. A můžete vyrazit.

Chybné držení volantu

Pamatujete si ještě, jak vás to učili v autoškole? Jistě ano. A nyní ruku na srdce – kdo tak volant skutečně ještě drží? Ano, musíme jasně potvrdit, že už téměř nikdo. Přitom špatné držení volantu má vliv na to, s jakou rychlostí dokážete zvládnout případný neočekávaný manévr, pokud je nutné se třeba vyhnout konkrétní překážce. A jaká je ta správná poloha rukou? Experti se shodují na tom, že ideální je tři čtvrtě na tři. A to i přes to, že v minulosti byla snaha umísťovat ruce spíše výše. To ale bylo dáno hlavně tím, že volanty byly mnohem větší, než teď. Co určitě patří mezi velké chyby, to je křečovité držení volantu, příliš napnuté nebo pokrčené ruce, držení volantu nahoře nebo dole, nebo i různé volné držení, jako například jednou rukou. To sice možná vypadá dobře na efekt, ale když se něco stane, budete litovat, že jste neměli obě ruce na svém místě.

Kašlete na bezpečnou vzdálenost

Čím jsou způsobené jedny z nejčastějších dopravních nehod, které jsou spojené s tím, že se vám nepovede dobrzdit? Odpověď je vcelku jasná. Je to nedodržení bezpečné vzdálenosti. Bohužel je stále více řidičů, kteří si z toho nic nedělají. Zajímavé je i to, proč se lidé lepí na zadek předchozímu vozu. Kromě toho, že se chystají na předjíždění je důvod i ten, že ho chtějí popohnat, stejně jako je jedním z důvodů snaha o to, aby se před ně někdo nedostal.

Jízda ve špatném pruhu

Ať už se jedná o problém, který děláte záměrně, nebo ho děláte nevědomky, v obou případech se jedná o známou chybu při řízení auta. A nastat může hned několik situací. Například ve městech je špatné držení pruhu v různých křižovatkách, kdy lidí začínají manévr ve vnitřním a končí ve vnějším., Když vedle nich někdo pojede, je nehoda jasná. Problémy s pruhy ale nastávají i na dálnicích, kdy někdo pomalý dlouho blokuje střední nebo levý pruh. A to i přesto, že je pravý volný. A podle legislativy nelze někoho takového legálně podjet.

Agresivita

Na našich silnicích poměrně časté chování. Je jasné, že mnohdy je spouštěčem agresivity jiný účastník silničního provozu a tak si mnoho lidí doslova ani neuvědomí, že dělá něco špatného. Pokud se však za volantem rozčílí, může to skončit zle. Agresivita může začínat nevinně, a to pouhým troubením, nebo gestikulací. U některých jedinců ale může končit mnohem hůře. A to vytlačováním, blokováním, nebo vybrkováním. Pokud víte, že jste agresivní, snažte se nervy držet na uzdě a když už, tak použijte klakson. K žádnému trestání se raději neuchylujte.

Snaha spoléhat na auto

Výbava současných vozů se neustále vylepšuje. To znamená, že s důrazem na bezpečnost mohou lidem pomáhat. Jako pomocníci jsou tedy rozhodně dobrou a správnou volbou, která je v autech skvělým doplňkem. Mezi chyby při řízení auta však může patřit to, pokud na dané asistenty spoléháte více, než je zdrávo. Tedy pokud se nebojíte smyku, protože očekáváte, že ho auto vyrovná, nebo téměř nebrzdíte, jelikož spoléháte na adaptivní tempomat. Mnozí také téměř nesledují mrtvý úhel a věří senzoru v zrcátku, nebo neřeší prudké brzdění a spoléhá na ABS. Pamatujte, že ne všechny systémy jsou vždy stoprocentní a také pamatujte na to, že existují proto, aby vám pomohli. Nikoliv proto, abyste je zneužívali a ony vám usnadňovaly řízení.

Nesoustředěnost při řízení

Vezli jste někdy partu kamarádů nebo kamarádek a věnovali jste se hovoru? Nebo co takové psaní SMS zpráv, nebo volání za jízdy? Problémem ale může být i příliš hlasitá hudba, nebo jenom to, že vezete partu opilých. Je jasné, že tyto faktory jasně ovlivňují to, jak se za volantem soustředíte. A právě onou chybou přiřízení je to, že se téměř nesoustředíte. Problém pochopitelně může nastat dříve, než se sami nadějete. Právě nepozornost patří mezi velmi časté chyby při řízení, a jak ukazují statistiky, právě toto je také jedním z důvodů nehod.

Snaha se ukázat

Mezi poslední chyby při řízení auta patří snahy mnohých řidičů se jednoduše ukázat. Je ti problém hlavně mladších generací, zvláště když ve svém autě nejedou sami. V takovém případě může dojít i k poměrně velkému riskování. Chyby jsou zde poměrně jasné. Musíme začít nedodržováním rychlosti, agresivní jízdou, a končit třeba nebezpečným předjížděním, snahou se někam nacpat, nebo někomu před sebou udělat myšku. Mnoho řidičů si myslí, že je to normální. Je to dáno i tím, že ostatní účastníci provozu raději uhnou, než aby riskovali kolizi. Co když ale dříve nebo později narazíte na někoho, kdo to nemá v hlavě v pořádku stejně jako vy? Co může nastat asi každý z nás jasně a také přesně tuší.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Posilování a kulturistika, trénink i výživa