BMW stále sází na vodíkový pohon

Že jsou alternativní pohony automobilů budoucností, to je vzhledem ke snižujícím se zásobám ropy jasné. Někdo samozřejmě sází na elektřinu, další na hybridní pohony a mnohé automobilky na vodík. A jednou z nich je také BMW a Toyota. Právě tyto dvě automobilky spojily své síly, aby vytvořily automobily, které budou schopny nejenom na toto palivo jezdit, ale budou z hlediska cen i konkurenceschopné. Samotná automobilka BMW k tomu dodává, že dané vize má již více než 30 let.

Prototypy BMW i8 a BMW 5 Gran Turismo

A že daný vývoj rozhodně neutichá, to ukazují i dva představené prototypy vozů, kterými jsou BMW i8 a BMW 5 Gran Turismo. K nim automobilka dodává, že cesta k sériové výrobě rozhodně nebude trvat dlouho. Plánována je totiž na rok 2020. V obou automobilech tak najdeme kryogenní nádrž, která bude právě vodík uchovávat. A to při teplotách, které jsou okolo minus 220 stupňů Celsia. Jak ukazují konkrétní data, daný zásobník by měl pohodlně vydržet na jízdu okolo 500 kilometrů, a to v rámci standardní spotřeby.

Nechybí ani výkonný elektromotor

Pohonným agregátem je samozřejmě elektromotor, který dosahuje výkonu 245 koní. Právě ten je poháněn vodíkem, který je k němu dopravován z výše uvedené nádrže. Ačkoliv konkrétní čísla zatím automobilka neuvolnila, odhaduje se, že konkrétně prototyp BMW i8 by měl být schopen akcelerovat na stovku za zhruba 6 vteřin, což je poměrně zajímavé číslo.

Problémy existovat budou

Ačkoliv vše zní velmi pozitivně, je třeba myslet na jedno hlavní negativum. A tím jsou čerpací stanice. I když natankování plné nádrže by nemělo zabrat více času, než je 5 minut, je zde stále hlavní problém. A to takový, že benzinek, které by vodík nabízeli, je skutečně minimum. A přinutit je ke změně může být neřešitelný problém. Zvláště u nás v Čechách, kde stále hraje prim nafta a benzin.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

CLOSE
CLOSE
Stimulant kofein pro fyzický i psychický výkon