Auta z tuzemska – jak je to se spolehlivostí

Naše země je celkem velkým producentem automobilů. Máme na mysli fakt, že je zde hned několik konkrétních závodů, kde se automobily vyrábějí a odkud se následně distribuují do jiných částí Evropy, ale i světa. A jak jsou na tom vozy, které se vyrábějí právě v naší zemi? Podívejte se na velké porovnání. Už v úvodu musíme říci, že si s ohledem na spolehlivost a kvalitu příliš dobře nestojí. Ne vždy je to ale nutně spojeno s tím, že by byl problém spojený se samotnými zaměstnanci., obvykl,e může být problém už se samotnými díly, nebo standardy, které jsou s automobilkou jako takovou spojeny. Podívejme se tedy na to, jak se vozům vyrobeným u nás daří v průběhu let.

Nejmladší vozy

Pořídili jste si některý z vozů, které se vyrábějí v České republice a teprve vás čeká povinnost navštívit stanici technické kontroly? Pokud ano, je dobré vědět, zda se máte obávat problémů, nebo nemáte. Pokud byl vozem, který jste si koupili, model Hyundai i30, nemáte se čeho bát. Podobně je tomu i u dalšího modelu této automobilky. Tím je Hyundai ix20. Pokud s těmito vozy navštívíte technickou kontrolu, je zhruba pětiprocentní pravděpodobnost toho, že se objeví takzvaná vážná závada. Tohoto riziko samozřejmě můžete sami snížit tím, že budete absolvovat pravidelné technické prohlídky.

Když se podíváme na další automobily, které jsou na tom podobně, tak se jedná o model. Škoda Yeti, stejně jako Škoda Fabia a také Škoda Roomster. Ani zde nemusíte být zklamáni a nemusíte mít obavy. Pokud ale máte jiný vůz, už se riziko celkem výrazně zvyšuje. A to třeba u modelů, jako je Rapid, nebo dokonce i Octavia, který mají lidé zafixovaný stále jako symbol dokonalosti. Největší problémy potom může přinášet model Citroën C1, který se vyrábí v Kolíně.

Vozy staré 4 – 5 let

Máte vůz, který se řadí do této kategorie, byl vyrobený prokazatelně v České republice, a vy s ním musíte na technickou? Pokud ano, opět musíme říci, že jsou takové modely, u kterých obavy není nutné mít. Je to již jednou zmiňovaný Hyundai ix20, stejně jako je to také model Škoda Yeti. Oba dva jsou v tomto směru nejlepší volbou. O něco hůře na tom potom může být široká škála u nás nabízených vozů, které s ohledem na možné problémy řadíme do kategorie těch průměrných. Jde o modely Škoda Superb, Škoda Roomster, Škoda Fabia a dále je to také automobil Hyundai ix35. Těsně za ním je ještě městský model Toyota Aygo.

V tomto věkovém rozmezí ale můžeme najít i vozy, u kterých už je větší pravděpodobnost, že se na technické něco závažnějšího skutečně najde. Opět je to až do nebes vynášená Škoda Octavia, stejně jako se může jednat i o model Hyundai i30.

Vozy staré 6 – 7 let

Už to rozhodně nejsou nijak mladá auta a tak se dá už z principu očekávat, že se může nějaký závaznější problém najít. Je to zcela přirozené. Přesto statistiky jasně ukazují, že některým u nás vyráběným vozům se může dařit lépe, jiným se může dařit přece jenom o něco hůře. Když bychom měli náš trh jasně zmapovat, tak musíme říci, že většina vozů je v tomto ohledu spíše na průměru, nejlépe si stojí, v tomto stáří modely Škoda Yeti, Škoda Superb, Škoda Octavia, které jsou doplněny jedním korejcem, kterým je Hyundai ix35. Je tedy vidět, že jakýkoliv z těchto vozů v rámci svého až sedmiletého stáří není nijak velkým rizikovým modelem, kterého by se bylo nutné před technickou raději zbavit.

Vozy staré 8 – 9 let

Pokud očekáváte, že vozy budou s ohledem na tento věk problémové, tak je třeba říci, že v porovnání s řadou konkurenčních modelů si stojí více než dobře. Zatímco v případě mladších modelů si velmi dobře stojí spíše konkurence, než auto vyrobené v ČR, u takto starých modelů už je to celkem naopak. Poměrně nadprůměrně se zde drží Škoda Octavia, která tak potvrzuje to, že v rámci delšího stáří je v porovnání s konkurencí vozem dobrým. Také si zde velmi dobře stojí i modely vyrobené v Kolíně, tedy v automobilce TPCA. Kdo je často označuje za nekvalitní, tomu tyto statistiky ukazují, že po devíti letech provozu jsou lepší, než leckam konkurence.

Vozy staré 10 – 11 let

Kolín musíme zmínit ještě jednou, jelikož o zde je trio menších vozů hodnocené jako velmi dobré, a tak pokud jedete s deset až jedenáct let starým modelem na technickou, můžete očekávat, že problémů bude méně, než v případě jakéhokoliv jiného vozu. A tím je myšlena třeba i Škoda Octavia, která zatímco před dvěma lety ještě ukazuje svou kvalitu a výdrž, tak desátý rok je pro ni už bohužel zlomový. To stejné, možná ještě v lehce horším jen třeba říci také o modelu Škoda Fabia, který bude nutné ta STK připravit velmi dobře, jelikož jinak je riziko jak mnoha závad, tak i toho, že auto prostě neprojde.

Pamatujte, že nelze paušalizovat

I když výsledky průzkumu, se kterým přišel TÜV Auto Report jsou celkem objektivní, stále nesmíme zapomínat na to, že nelze vždy paušalizovat. I když byla snaha vybrat vozy velmi podobné, stále jsou zde individuální podmínky provozu. Některé vozy mají vyšší nájezd, jiné jezdí jenom po městě, další jsou vystaveny negativům přírody a počasí, jiné jsou garážované a pravidelně ošetřované. Potom je tady pochopitelně i věc pravidelných servisních prohlídek, které zajistí, že auto bude v pořádku neustále. Každopádně naše výše zmíněné shrnutí může jasně naznačit i to, že vozy, kterým se mnozí stále ještě vysmívají, na tom nejsou zase až tak špatně, jak se může zdát. Kdo nedá na různé názory z diskusí, ten nemusí být zklamán, když pro své budoucí jízdy zvolí třeba i levnějšího Korejce.

Auta z tuzemska – jak je to se spolehlivostí
Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
„Proti hluposti se bojovat musí, ale vyhrát se nedá!“ Jan Werich