Auta na plyn jsou dostupná i u nás. Jaká konkrétně v segmentu LPG?

Když se podíváme na možnosti pohonů automobilů, tak jasně dominují ty s naftovým a benzinovým motorem. Mnoho lidí však hlavně v minulosti přešla na možnost jezdit plynem. A to tak, že si svůj automobil nechali předělat. Jde o postup, který je pochopitelně možný, pokud je realizován odbornou firmou. A jelikož takových lidí bylo, a stále je poměrně dost, je dobré připomenout, že na to zareagovaly i některé automobilky. To v praxi znamená, že auto na plyn je možné pořídit si už z výroby. Tedy oficiální automobil, který je schopný využívat právě tohoto alternativního paliva. Možnost vhodná pro toho, kdo má jasno v tom, že chce mít auto na plyn a zároveň chce mít jistotu i v tom, že bude vše odborně provedeno. A jaká jen nabídka, pokud má být palivem LPG? Podívejte se společně s námi.

Opel

Začneme automobilkou, která je u nás poměrně známá a také oblíbená, což je dáno hlavně tím, kolik modelů na našich silnicích potkáme. Je jasné, že většina lidí sáhne raději po klasice v podobě benzinu, nebo dieselu. Jsou ale i tací zákazníci, kteří zvolí plyn. Tedy LPG. A pro ně má Opel poměrně zajímavou nabídku, která je určena přímo pro tuzemské trhy. A to hlavně s ohledem na nabídky vozů, pokud mluvíme o jednotlivých modelech.

Začít musíme těmi menšími, jelikož u nich může být využití plynu vcelku logické. Je to dáno tím, že může jít o vozy do města, kde není třeba takový výkon a na popojíždění je cena plynu rozhodně dobrou volbou. Do této kategorie spadají vozy Opel Adam a také Opel Corsa. Tím ale nabídka nekončí, jelikož když se podíváme na další modely, zaujme klasika, kterou je Astra Classic. Kdo by si myslel, že tím nabídka této automobilky z různých praktických důvodů končí, ten se plete. Ještě+ musíme doplnit dva další modely, a to poměrně velké. Je to Opel Mokka X, nebo Opel Zafira. Dobrá volba hlavně pro rodiny, které jezdí často a chtějí platit méně.

Podíváme-li se na motorizace, tak první dva malé zmíněné vozy mají pod kapotou motor 1,4 LPG. Zbývající trojice nabídne vylepšenou verzi s vyšším výkonem, který je vzhledem i k velikosti vozu spotřeba. Je to 1,4 T LPG. Spotřeby se u jednotlivých modelů liší, ale když bychom měli udat rozmezí, tak je od hodnoty 6,6 litru, až po 8,6 litru na sto najetých kilometrů.

Fiat

Italský výrobce, který v poslední době zaujme hlavně tím, že vozy podcházející z této automobilky vypadají na první pohled skutečně stylově. V tom je jejich jasné plus. Také se specializuje často na automobily, které jsou spíše menší a tedy také naprosto ideální volbou především do města. A jelikož zde může LPG dávat skutečně smysl, rozhodla se samotná automobilka nabídnout kromě klasického pohonu i auto na plyn, konkrétně tedy na LPG. K dispozici je hned trojice modelů, u které platí to, co jsme zmínili výše. Tedy fakt, že jde spíše o menší vozy do města.

Prvním modelem na LPG je známý Fiat Panda, který je celkem oblíbeným vozem. To stejné můžeme říci i o modelu Fiat Punto, který má celkem zajímavou tradici, a to nejenom u nás. Třetí a poslední model je pravděpodobně to nejstylovější v segmentu malých vozů. Je to Fiat 500L, který zaujme nejenom svou krásou, ale i mnohými jinými pozitivy. A právě u této trojice vozů se Fiat jasně rozhodl, že nabídne pro zákazníky i alternativu, která bude mít motor na plyn.

Koho motorizace zajímá konkrétně, tak na rozdíl od Opelu má každý vůz něco jiného. Panda má pod kapotou motor 1,2 LPG, zatímco v případě Punta je to 1,4 LPG. A jelikož poslední vůz je celkem specifický, musí se to projevit i na motorizaci. Pod kapotou lze tedy najít motorizaci 1,4 T-Jet, která nabídne oproti výše zmíněné dvojici i výrazně vyšší výkon. A jak to vypadá v oblasti spotřeby? Je od 6,6 litrů, až po hodnotu 8,9 litrů, která je, jak už asi tušíte, u modelu 500L.

Dacia

Kdo příliš nezná tuto automobilku, je třeba říci, že se jedná o výrobce automobilů, který vychází z vozů Renault, ale nabízí je těm, kteří hledají spíše nízkou cenu. Jde tedy o vozy, které jsou cíleny na skupinu lidí, kteří hledají hlavně levné auto a už méně hledí na pohodlí, nebo výbavu. Proto mohou vozy Dacia vyhovovat i těm, kteří si jednoduše nemohou dražší vůz dovolit. A z toho jasně plyne i důvod, proč automobilka nabízí některá auta na plyn. Kdo hledí při koupi na cenu vozu, hledí i na to, kolik bude stát samotný provoz. A tak je možnost využívat LPG vcelku jasným a také zcela logickým krokem.

A nabídka je vskutku široká. Musíme říci, že motory s možností využívat jako palivo LPG mají v podstatě všechny oblíbené modely této automobilky. A tak když máme spustit jejich výčet, tak je to Logan, Sandero, Duster, Lodgy a Dokker. Podle vozu se pochopitelně liší i motorizace. Ta spojená s plynem může být 0,9 TCe LPG, což je příklad prvních dvou jmenovaných modelů této automobilky.

Stejně jako to může být i verze 1,6 SCe LPG, která je ve vozech větších a tedy i těžších. Zde jde zcela jasně o poslední trojici zmíněných modelů značky Dacia. Lákadlem je rozhodně celkem ucházející spotřeba. U nejmenších vozů dosáhnete na hodnotu 6,2 a ani u těch větších se není důvod obávat toho, že by náklady na provoz byly vysoké. Nejvyšší tabulkovou hodnotou v případě spotřeby plynu je hodnota 8,2 litru n a 100 ujetých kilometrů. Ano, číselně je to pochopitelně více, než u benzínu. U LPG ale nelze zapomínat na to, kolik dnes plyn vlastně stojí. Jeho cena je nižší než u klasických paliv a tak i při vyšší spotřebě jako takové lze jeden kilometr ujet levněji, než u klasiky.

Jak se článek líbíl?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
CLOSE
CLOSE
Posilování a kulturistika, trénink i výživa